Zázrak stvoření
Zázrak stvoření
Snaží se, snaží, každý vysypat hráčovu kasičku. Z hromádky mincí jich přetáhnout co nejvíce na svou stranu. Asi i proto se ještě jednou na konzoli PS 3 setkáváme s Ratchetem a Clankem. Není to chyba. To rozhodně netvrdím. Jen ta komorní atmosféra Nexusu mi k novému dobrodružství největších vesmírných hrdinů nějak moc nepasuje. Ale miluji je a svým ovladačem je znovu a rád vysvobodím z trablů, do kterých jako už tolikrát chyceni byli.
Na Ratcheta i Clanka se život zašklebil už tolikrát, že už ani nemůžeme byt překvapeni s jakou odvahou a ledovým klidem se vrhají znovu do dalších a stále úžasnějších situací. Záchrana galaxie pro ně nikdy nebyla problém a tak se není čemu divit, když člověka napadne, jak to vlastně bylo snadné.
PS3 dobrodružství Ratcheta a Clanka, zejména tedy majstrštyk s podtitulem Crack in Time byla velkolepou přehlídkou nápadů i dobrého vkusu pro barvy, kvalitní architektury i věcí dosud nevídaných a zbraní doposud nevytasených. Větší než Mass Effect, stupidní Star Trek a idiotské Hvězdné Války dohromady. Tohle totiž není bezduchá pičovina. Je to dravější než cokoli. Ty hry a tihle hrdinové patří už dávno do síně slávy. Tolikrát zachránit galaxii, celou a v podstatě nechtěně se snad nikomu nepodařilo
Taková nádhera
Úžasný, vypilovaný oči hladící styl. Zpracování jako pokaždé absolutně bezchybné Insomniac vtiskli svoji nejlepší značce neopakovatelný styl. Ani na hratelnosti není skoro nic k pilování.
Za celá ta léta zkušeností a práce na značce už Insomiaci prostě ví. Správně zvolené barvy jsou tím prvním, co fanouška uklidní. Nejen očima se však hráč mazlí. I uši přikryji hedvábnými hlasy, tóny a zvuky explozí tihle talenti z Insomniac. V každém ohledu nebo pohledu je nutno uznat jak jdou kvalita i cena ruku v ruce jako do manželství. I když to není mohutné jako Crack in Time, nevadí mi to. Není každý den posvícení. Slunce, ale svítí, i když není vidět. A značka jako tohle září zrovna jako i hvězda.
Horní herní model
Už od počátku jsou hry studia Insomniac jiné. To že jsou tu borci, tu není třeba vypichovat. Ale v čem jsou mocnou extratřídou, jsou zbraně. Památná reklama napoví:
Milý Melee šroubováček poslouží na menší potvůrky i k rozbití všudypřítomných bedýnek plných šroubků.
Ekonomika mírné formy platí i zde. Když nemáš šroubky, skončíš v díře, nebo potvůrkami pobouchán. Nekoupíš pancíř ani pušku. Ten kdo koupí neprohloupí, jak dokáže obtížnější přestřelka nebo nějaký ten boss. Ale tentokrát je šroubků dost.
Když už jsme u potvůrek. Na každém kousku každé planetky, kterou navštívíte, čeká hromada nepřátelských a občas i přátelských stvoření. Jak pro potěšení, tak pro frustraci. Něco co jsem v asi vice než padesáti hrách pro kouzelnou a věčnou Playstation 3 viděl, bylo super. Ale v boss fightech vedou vedle sporu Krata s Olympskymi bohy i střetů s Ikerem Cassilasem a Petrem Čechem ve FIFA zrovna šílené závěry kdy Ratchet s Clankem stoji (znovu) ve finále turnaje o osud všeho.
Cestování na paprscích zábavy
Zábavnější momenty než obvykle přicházejí společně s tím jakým způsobem je Ratchet nebo Clank vybaven. Cestování na paprskových drahách, jejich sestavování či náhrada hackovací minihry kdy se Clank ocitne v jiné dimenzi, kde za pomocí hrátek s gravitací otevírá doposud zapovezene prostory i pro svého bráchu v boji.
Hackovaci mini hry vždy bývaly zrovna tou částí co docela bavily skoro v každém dílu série. Tentokrát je to sice tak nějak podivnou směsicí plošinovky a logicke hříčky ale přesto, že není hrou ve hře zabaví to i potrápí.
Vynikající akce a v podstatě bezvadný způsob hratelnosti, který si Insomniac již před lety vymysleli funguje a i v dalším kole konzolových válek bude. Hra jako tahle nemůže urazit nikoho z těch, kdo mají rádi plošinovky ale i střílečky. Vesmír k potěšení stvořeny je totiž nekonečný.
Některé momenty jsou sice poněkud frustrující a nutí hráče několikrát si pasáž zopakovat. Ale při bližším ohledání a po úspěšném rozštípnutí problému hráč zjistí že i když není vyloženým blbcem stejně něco opomenul nebo se vrhal do útrob smrti příliš zbrkle.
Ratchet and Clank: Nexus přináší jako bunus / ospravedlnění ceny/ na disku i poměrně zábavný:
Quest for Booty
Bylo to příjemné, ale velmi krátké setkání. Navíc pouze s jediným ze dvojice největších vesmířanů.
Mezi piráty tentokrát zavítal pouze Ratchet.
Příběh Quest for Booty sloužící k tomu, aby zaplnil mezeru zavede Ratcheta mezi piráty. Atmosféru navodí tématická hudba i prostředí několika ostrovů ktere Ratchet navštíví. Připomene to určitě filmovou sérii padlou do pekel nudy. Každý má rád piráty říká se. Sladká a pocukrovaná sluncem je ta hra.
O něco jiná - stále vysoká hratelnost
I tentokrát nejen likvidujete všudypřítomné bedýnky v honbě za šroubky a absolvujete různé přestřelky.Dokonce je zde nutno několikrát zapojit i hlavu. Bolelo mne jen trochu, ale když jsem měl umíchat duchovi Piráta stražícímu bránu koktejl podle jeho gusta docela se mi udělalo šoufl. Jsem starší člověk a sere mě tedy, jak se ve hrách nemohu hned posunout, kam chci. Těch hádanek se však není třeba bát. Jen mírnou komplikaci ve vítězné cestě. Ničím více se nestaly.
Lepší než pracně kakat je rozhodně srát
Aby nedošlo k omylu. Každý rozšiřující zážitek z dobře známého vesmíru beru jako kladnou a příjemnou zkušenost. Jenže tenhle slepenec mi úplně nevoněl.Je obrovský kulturní rozdíl shlédnout našlapaný celovečerák, nebo jednu epizodu z televizního seriálu.Dnes už vím ze Quest For Booty byl jen takový trénink a zároveň zatmelil spáru mezi vynikajícím Tools of Destruction a doposud nejnadupanějším dilem Crack in Time. Co s tím? Jak to zhodnotit?
„pořád je to dobrý“
Verdikt
Vždy když potřebuju vzpruhu vystoupit z kruhu. Jít někam pryč. Zapínám hry, u kterých si meduju. Komu Nexus doporučit. Starým psům netřeba představovat a nováčkům projevujícím zájem zbývá doporučit začít prvním dílem. Tam kde vzniklo, jedno z největších přátelství v dějinách
Máte rádi život, dětství a akci? Mlsáte si akčních her nebo plošinovek jděte do toho. Je to moc dobré.
Hodnocení:
Qest for Booty to má za 6 z 10
Nexus získává 8 z 10