Článek 5000650
Preview Článek Článek 5000650

Článek 5000650

Martin Cvrček

Martin Cvrček

19

Letošní udílení cen VGA přineslo kromě jiného i příjemné překvapení v podobě oznámení nového dílu strategické série Command & Conquer. A není jím nic jiného, než pokračování oblíbených Generals.

Reklama

Je to tak, Generals se po několika letech konečně vrací, a to ve velkém stylu. Pracuje na něm totiž nová pobočka studia BioWare. Aby toho nebylo málo, poběží na Frostbite 2 enginu, s nímž jsme mohli mít tu čest v Battlefield 3 a Need for Speed: The Run. Další velice pozitivní zprávou je to, že je Generals 2 plánován jako PC exkluzivita. Už jenom to by mělo zaručit slušný strategický zážitek bez obav ze slepého přizpůsobení se konzolím, kde k RTS žánru nikdy moc netáhli. Ale teď už něco k samotné hře.

Zpět do pozice generála

Kdo se někdy setkal s původním Command & Conquer: Generals, tak už ví, že se bude hra odehrávat v blízké budoucnosti s víceméně dnešními reáliemi. Můžeme tedy dát sbohem zápletce točící se okolo zákeřného Tiberia. Žádné GDI ani NOD, žádný plešatý Kane, prostě nic. To uzavřel ne zrovna úspěšný Tiberian Twilight. A ani nás nečeká nic týkající se rudé série Red Alert, tu zas uzavřel taktéž neúspěšný Red Alert 3. A právě v tom je hlavní myšlenka druhých Generals. Návrat ke kořenům. Při myšlence na Tiberian Twilight a Red Alert 3, aktuálně poslední díly série, se spoustě fanoušků dělá špatně, a tak je prostě čas s tím něco udělat, stisknout magické tlačítko, vyhnat duchy ze skříně, přizvat mistry z BioWare, prostě a jednoduše, vrátit se do doby, kdy bylo všechno ideální. Do dob Generals.

Pokud jde o příběh, Generals 2 se odehrávají deset let po prvním díle. Svět se nachází v relativně mírovém stavu, ale ve chvíli, kdy má být definitivně podepsána mírová smlouva, udeří jako blesk z čistého nebe dosud nespecifikovaný teroristický útok. V tu chvíli se zúčastněným vrchním hlavounům v podstatě rozsvítí v hlavě obrovský nápis BITKA! Někteří ustoupí od smlouvy, a ti, co zůstanou na svých místech, se dostanou do pozice generálů, tedy vrchních velitelů ozbrojených sil. Konkrétně ozbrojených sil spadající do tří frakcí, z nichž zatím známe jen dvě, a to EU a GLA. Detaily bohužel nejsou moc známy.

Jako za starých časů

Z hlediska samotné hratelnosti máme očekávat víceméně totéž, co nám nabídly původní Generals. Samozřejmě musí přijít na řadu nějaké inovace, které si však zatím BioWare nechává pro sebe, ale nejdůležitější je prostě vytvořit tradiční hru, sázející na promyšlené, akcí nabité a hlavně zábavné bitvy. Zároveň by však od nás měla hra očekávat i notnou dávku přemýšlení a vlastní invence. Zkrátka jako dřív, určitě nečekejte princip většiny RTS posledních let, tedy „vyprodukuj co nejvíc jednotek a šup s ním na nepřítele.“

Vzhledem k tomu, že Generals 2 tvoří BioWare (byť nová pobočka), určitě leckoho napadne, jestli můžeme očekávat nějaké RPG prvky. Až na své začátky se toto studio koneckonců vždy soustředilo na žánr RPG. Někteří zahraniční redaktoři už stihli tvůrcům tuto otázku položit. A jaká byla odpověď? Cílem BioWare je především vytvořit titul s co nejpropracovanějším světem, z něhož budou emoce doslova dýchat. To sice lze udělat prakticky v jakémkoliv žánru, ale rozhodně nebudou do RTS cpát něco, co tam nepatří. Jinak řečeno, s RPG prvky se nejspíš můžeme rozloučit, což je podle nás jenom dobře.

Další otázkou je, jak to vlastně bude s poměrem singleplayer versus multiplayer. BioWare sází na obě složky, mimo jiné kvůli tomu, aby udrželi krok s konkurencí. Ve hře pro jednoho hráče máme každopádně očekávat dost rozmanitou hratelnost, navíc viděnou z několika úhlů pohledu. Bohužel, multiplayer je další prvek, o němž zatím vývojáři nechtějí mluvit, avšak slibují, že mají megalomanské plány a že nepůjde o zrovna typickou záležitost. Co si pod těmito slovy, jež jakoby vypadly z úst našim politikům, představit, je zatím ve hvězdách.

A co má vlastně nabídnout Frostbite 2 engine? Inu, to, co umí nejlíp. Zničitelnost prostředí. Fakt, že můžete velet obrovským armádám, k této myšlence přímo nabádá, proto můžete zničit prakticky všechno. Nepochybujeme, že při těchto slovech se spoustě výbušnějším a radikálnějším stratégům objevil na tváři velký úsměv. Nám koneckonců taky. Kromě toho lze přirozeně očekávat i velmi vysokou úroveň grafiky, a také kvalitní cut-scény plné emocí. Jestli se ale zároveň dočkáme scén hraných skutečnými herci, což byl vždy jeden z poznávacích znaků série, je další otázka bez odpovědi.

Vstříc vítěznému tažení

Ono je celkově kolem Generals 2 až moc otázek. Ta základní zní: Zvládne to BioWare? Zvládne to tvůrčí celek, jenž se téměř odnepaměti věnoval RPG? Nesmíme ale zapomínat, že tohle není přesně to BioWare, jaké známe. Je to nová pobočka, BioWare Victory. Nepochybujeme o tom, že do ní byli přesunuti někteří veteráni původního týmu, podobně jako tomu bylo třeba u Star Wars: The Old Republic, ale co je důležitější, ve Victory pracují hlavně lidi, kteří pracovali i na většině předešlých dílů Command & Conquer. Už jenom to by mohla být záruka kvality, ale jak říkáme, zatím je těch otazníků až moc na to, aby se daly vynášet nějaké rozumné soudy. Rozhodně se ale zatím jeví Generals 2 dost slibně. Kéž by bylo slibné i datum vydání, nové C&C můžeme totiž očekávat až v roce 2013. Snad se čekání vyplatí, a jedna z nejlepších strategických sérií se vrátí v plné síle, bez zbytečných konzolových verzí, v rukou zkušených lidí, v rámci kvalitní technologie, zkrátka tak, jak by měl pořádný comeback vypadat. Znovu ale říkáme, na vynášení rozsudků je ještě moc brzo.

Závěrem si zaslouží poděkování autora článku Daniel „WolfCZ“ Kremser, jenž výrazně pomohl s prakticky okamžitým vstřebáním a překladem všech dostupných informací.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama