Článek 6029902
Novinka Článek 6029902

Článek 6029902

Martin Cvrček

Martin Cvrček

12

Hra se stále odehrává v Calradii, kterou známe z Warbandu, mapa je ale přibližně třikrát větší.

Reklama

Tvůrci ze studia TaleWorlds poprvé od sprnového Gamescomu více promluvili o nadcházejícím druhém díle série Mount & Blade s podtitulem Bannerlord. Tentokrát jsme se dozvěděli něco málo o herní mapě. Ta stále zobrazuje zemi Calradia, kterou známe už z populárního Warbandu, nicméně Bannerlord se odehrává 200 let před Warbandem a mapa byla rozšířena směrem na jih a na východ, takže je zhruba třikrát větší.

Vývojáři mají také za cíl zlepšit HUD, aby se hráč mohl při cestování po mapě dozvědět více detailů. Stačí se kupříkladu podívat na ikonu vesnice a hned vidíte, co produkuje. HUD zase nabízí údaje o morálce, zásobách jídla nebo o množství zlata.

Napříč mapou bude tentokrát probíhat větší provoz, třeba kvůli ekonomice. Ta funguje poměrně prostě. Vesnice produkuje zboží na základě toho, na co je zaměřená (například ovčí farmy produkují sýr, vlnu a samozřejmě samotné ovce). Vesničané potom zboží vyrobené ve vesnici prodají v místním městě, přičemž cestují po mapě mezi vesnicí a městem.

Nezpracované materiály jdou do měst a buď jsou spotřebovány, nebo jsou v dílnách přeměněny na sekundární zboží, třeba na maso nebo oblečení. Zboží pak v městech nakoupí karavany a prodají je jinde za vyšší cenu, přirozeně se pokusí v rámci situace maximalizovat výtěžek z cestování po mapě.

Pokud se tento proces podaří, zlepší se prosperita daného osídlení. Hráč ale může proces narušit a místní podmínky naopak zhoršit, třeba ve snaze zkomplikovat situaci nepříteli či rivalovi, což je koneckonců klíčové pro postup ve hře. Vše ale mohou zmanipulovat i lordi ovládaní umělou inteligencí při boji s jejich nepřáteli.

Ve srovnání s Warbandem se navíc liší topografie celé mapy, která je tentokrát hornatější. To má za následek více konfliktů v různých úžinách a vše má i taktický dopad, třeba s ohledem na snahu zajistit určitý horský průsmyk kvůli obchodní trase, čímž vzniká řada příležitostí pro bitvy. Hráč by navíc měl zvážit terén při spolčování s frakcemi, zvlášť když se zaměřuje na určitý typ boje, který může mít při konfliktu s nepřátelskou frakcí v určitém terénu a při konfliktu s frakcí za následek nevýhodu.

Mapa se samozřejmě mění nejen s ohledem na aktivitu hráče a NPC, ale i s ohledem na roční období a změnu počasí, jež může mít vliv třeba na účinnost určitých typů jednotek. Roční cyklus byl navíc oproti Warbandu zkrácen na dvanáct týdnů, což zvyšuje důležitost změn ročních období a stáří postav. Více detailů o těchto změnách se máme dozvědět v budoucnu.

Na změny mapy se můžete podívat díky novému videu, na němž je vidět i maličkost v podobě prodlužujících se stínů v zimním období. Tvůrci očividně nezapomněli na nižší pozici slunce během zimy.

Video je ke stažení i z oficiálních stránek ve formátu MP4.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama