Článek 8003162
Blogy čtenářů Článek Článek 8003162

Článek 8003162

Riwen

Riwen

Základna fanoušků u série Might & Magic v našich končinách je celkem stabilní, byť malá a nových příznivců přibývá jen pozvolna v záplavě her jako…

Reklama

Základna fanoušků u série Might & Magic v našich končinách je celkem stabilní, byť malá a nových příznivců přibývá jen pozvolna v záplavě her jako Battlefield, Call of Duty nebo Grand Theft Auto, které jsou zaměřeny na širší publikum, a přiznejme si, že jejich jednoduchost je znatelnější, ale netvrdím, že jsou zábavné neoprávněně. Možná proto se o nově připravovaném Heroes dílu s číslovkou sedm, dočteme méně než o takovém GTA či novém Zaklínači, který se přívlastkem jednoduchý chlubit asi nemůže, ale hype je dle mého až přehnaný.

Před několika dny oznámil Ubisoft, jenž je známý svojí propagací, která nemusí být vždy zcela “průsvitná”, že již spouští možnost předobjednávky Might & Magic: Heroes 7. Ten má navazovat na své předchůdce a dle slov tvůrců, obnovit to, co se snažil minulý díl odstranit. Dalo by se říci, že se pokouší vrátit ke kořenům a k nejúspěšnějším kouskům, které jsme mohli hrát. Tím mám samozřejmě na mysli třetí i pátý díl, ale podle mnoha indicií si bere inspiraci také ze čtvrtého nebo zatím posledního dílu celé série.

 

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/Wxcqx6fgCG4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

 

Po oznámení a sdělení několika zásadních informací jsou tak jasné dvě věci. Zaprvé, že šestý díl měnil a redukoval příliš mnoho, přestože hráči poukazovali na přehnanost takových postupů, ale všechno bylo vysvětlováno a bráno jako skvělý krok samotnými vývojáři (spíš Ubisoftem), kteří se tvářili, že šestý díl bude ten pravý. Bohužel, ačkoliv přinesl spoustu dobré zábavy a novinek, byl víceméně jedním z těch méně oblíbených. Teď studio Limbic Entertainment pověřené pracemi nad sedmičkou, učinilo krok zpět, a co bylo odstraněno, přidává zase zpátky s oznámením, že vlastně předtím to byla chyba a nyní je to opět správně. Hrál jsem 6. díl a jsem rád, že se značná část věcí vrací nazpět, protože Heroes byl podle mého názoru oblíbený hlavně pro svoji nabobtnalost a velké možnosti i když jde o tahovou strategii.

Zadruhé je nad slunce jasné, že přes očividný neúspěch patřící šestému dílu, hra vydělala dostatek peněz na to, aby se vůbec mohlo objevit pokračování. Na každý pád lze ze slov lidí pracujících na novince odvodit, že nemají tolik finančních prostředků na to, aby se mohli pustit do obrovských projektů. Tím nechci říci, že by očekávaný titul měl být díky tomu ochuzený, ale nikdo by neměl čekat zázraky. Vlastně se zdá, že i přes menší podporu ze strany Ubisoftu, který větší peníze vkládá raději do projektů jako Assassins Creed nebo Far Cry, dokázalo vývojářské studio vytěžit za málo peněž dostatek muziky a pravděpodobně i dobře hospodařit s tím co mají k dispozici.

To, co jsme nechtěli, vrátíme!

Připravovaná hra vypadá zatím z dostupných videí a obrázků skvěle. Graficky se podobá svému předchůdci, ale je znát práce na enginu a vypadá tak uhlazenější a s většími detaily, stejně jako lepším nasvícením scény. Doufejme, že to opět není jen pozlátko, které má nalákat potencionální kupující na “hezkou tvářičku”, jak jsme mohli vidět například u Watch Dogs nebo Zaklínače 3, který pravděpodobně prošel tzv. downgradem i když se šuškalo, že se touto cestou nevydá. Ostatně u série Heroes neměla grafika nikdy hlavní slovo, takže věřím tomu, že bude vše vypadat solidně.

Máme čekat návrat do minulosti k oblíbené trojce nebo pětce, jen s omlazením hodné dnešní doby. Vrátí se větší počet surovin i frakcí. Další klad by se dal připsat k úpravě kouzel, konkrétně k návratu škol magie. S tím má přijít přehlednější a lepší management hrdinů. V případě, že máte zkušenosti i se čtvrtým dílem, můžete být spokojeni s obnovením karavan, které pomáhaly doplňovat stavy, a dala se na tom vystavět taktika pro boj s protivníkem. Obrazovky měst budeme mít už od začátku, nikoliv jako v posledním vydaném díle, kde to muselo být napraveno dodatečným patchem.

Nyní bude záležet na tom, jestli stojíte před, za nebo vedle nepřátelské jednotky.

Těch vzpomínek na minulost se ukáže více, ale minimálně jedna novota nás nemine. Tou je způsob boje, na který má mít vliv postavení jednotek na bojišti k protivníkům. Nyní bude záležet na tom, jestli stojíte před, za nebo vedle nepřátelské jednotky. Od toho se bude odvíjet následná síla útoku a pozice v bitvě. Počítám, že bude přichystáno i pár nových budov na mapách, stejně jako artefaktů. Tohle všechno ve mne vzbuzuje pocit, že prožijeme cestu do našich dětských let se špetkou novinek, jenž by neměli negativně ovlivnit pocit z hraní.

Kupujte a zkoušejte! Nekupujte, doufejte!

Máme tak možnost objednat si tenhle nový bonbónek, kde za předobjednávku budeme mít pár in-game “bonusů” a to, co beru jako jedno ze špatností dnešní doby – přístup do BETY. Je to tak. Když si předobjednáte, máte přístup do BETA testu, který bych ovšem nazval demoverzí. Navíc nedodělanou demoverzí, kde jste skutečnými testery a můžete si poté udělat horší obrázek o finálním produktu.

Defakto získáte možnost si hru vyzkoušet, když si jí koupíte a demoverze je záležitost minulosti. Nejhorší je, že hráči si na tuto skutečnost už zvykli, stejně jako na DLC balíčky. V dřívějších dobách byla tzv. DLC jen obyčejné maličkosti (nějaký skin nebo vzhled), které se nacházeli v patchi. Dnes si za každý skin nebo obyčejné přebarvení postavičky, zaplatíte nějakou tu stovku a nikomu už to nepřijde nenormální.

Tím jen narážím na to, jak moc se změnila mentalita hráčů, kteří byli tak dlouho ovlivňováni, než si zvykli na to, že vypláznout za každou blbůstku navíc nějakou tu stovečku je normální. Po prvotních protestech se to dostalo do fáze, kdy můžeme být rádi, když máme co nejvíc v základu a modlíme se za dostatečnou porci zábavy za peníze, které mnohdy dříve přinesly více než dnes. Není se čemu divit, že potom přijde nějaké studio a prezentuje takové maličkosti jako bonus či věc zdarma. My to bereme jako super a říkáme si jak je to od nich milé, když ostatní si za něco takového nechávají zaplatit nemalý peníz.

Pěkné to pochopitelně je, ale až moc to připomíná, jaké změny proběhly v herním průmyslu a jak sebou hráči nechávají manipulovat. Přes všechny tyto speciality, se na druhou stranu, můžeme jako recenzenti, více zaměřit na hru jako základ a lépe tak posoudit, jestli jde o dobrou či méně vydařenou zábavu. U Might & Magic Heroes 7 doufám, že základ bude kvalitní a s tím spojený i děj samotné hry.

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama