Výkonnější grafický čip, vylepšenou zpětnou kompatibilitu nebo lepší exkluzivity.
Na aktuální generaci konzolí (Xbox One a PlayStation 4) má každý jiný pohled. Najdou se hráči, kteří jsou s výkonem a hlavně hrami spokojeni. Potom jsou ale skupinky lidí, kteří hlásají, že tyhle konzole jsou špatný vtip, postrádají výkon, což se projevuje v pokulhávající optimalizaci her, ve slabší grafice nebo efektech.
Obě společnosti - Microsoft i Sony - se vydaly cestou levné konzole, což se muselo projevit také na samotném hardwaru. Příště by to ale mohlo být lepší, tedy pokud si obě firmy vezmou ponaučení a budou se chtít zavděčit samotným hráčům. Web Valuewalk shrnul požadavky hráčů pro nástupce Xboxu One. Co tedy hráči od další generace Xboxu očekávají?
Klíčový bude marketing. Microsoft si nemůže dovolit opakovat chyby jako při představení Xboxu One, kdy nejprve avizoval, že konzole bude vyžadovat připojení k internetu (ochrana proti warezu) nebo pohybový senzor Kinect. Nakonec z toho sešlo a ani jedno Xbox One nepotřebuje, což je plus, protože hráčům se ani jedno nelíbilo a dávali to hlasitě najevo.
Jako další by měl mít nový Xbox lepší a hlavně výkonnější grafickou kartu. V tomto případě Xbox One kulhá na jednu nohu, PlayStation 4 disponuje výkonnějším grafickým čipem, což se projevuje na hrách - většina her na PS4 má rozlišení 1080p, zatímco na Xboxu One je to 900p, v některých případech dokonce jenom 720p (hlavně u prvních exkluzivit).
Chybět by nemělo ani 4K rozlišení, podpora Hololens, cloud gaming, propracovanější streamování do Windows a také zpětná kompatibilita her, s kterou si Microsoft u Xboxu One připsal plusové body a v neposlední řadě lepší exkluzivity. Právě ty jsou důvodem, proč se člověk rozhoduje pro jednu nebo druhou konzoli.
Závěrem jen dodáme, že návštěvníci Zingu vidí u stávající generace konzolí slabinu u frekvence snímků za sekundu, která je nejčastěji 30fps, hrám by slušel standard 60fps.
Co myslíte, lze tyto vylepšení u další generace konzolí očekávat? Přece jen, za pár let bude herní svět zase úplně jinde. Pokud hráče dostatečně zaujmou headsety pro virtuální realitu, tak i na to budou muset výrobci konzolí pamatovat a dodat hardware, který umožní vychutnat si hry v pořádně kvalitě.