Co prozatím víme o Metro Last Light?
Speciály Metro: Last Light Článek Co prozatím víme o Metro Last Light?

Co prozatím víme o Metro Last Light?

Daniel Kremser

Daniel Kremser

22

Pokud jste prošvihli <a href="../../preview/383/metro-last-light-restaurovane-umelecke-dilo" target="_self">naše preview</a>, nebo prostě jen máte rádi věci stručnější, máme tady něco pro vás. Takže koho zajímá, co si na nás nové Metro uchystalo?

Reklama

Co je Metro: Last Light?

Metro: Last Light je přímým pokračováním překvapivě podařené hororové FPS Metro 2033. Vývoje se znovu chopili chlapíci v 4A Games a chystají se nám naservírovat ve všech směrech vymazlenější zážitek založený na světě Dmitrije Glukhovského.

Jaký je příběh?

Navzdory tomu, že původní hra vycházela z románové předlohy a Last Light se odehrává pouze 20 let po jejich událostech, autorem příběhové linky již není Glukhovsky, nýbrž sami vývojáři. To je dáno především větším odklonem autora od původní látky během psaní druhé knihy. I přesto celá hra navazuje na pesimistický konec původní hry a zřejmě se bude točit okolo nových nestvůr a dalšího marného boje o přežití, ale teaser ukázal i poměrně krvavé boje mezi jednotlivými stanicemi. A samozřejmě se znovu setkáme s Artyomem.

A co lokace?

Metro: Last Light je především o přežití v hlubinách moskevského metra. Můžete procházet jednotlivé stanice, z nichž přímo sálá nuzná situace, v níž se přeživší nacházejí. K přesunům budou sloužit staré vozíky a nejednou se dostaneme do nepříjemné situace. Stanice si totiž konkurují a jejich nenávist je zakořeněna v lidské historii. Najdeme zde tak nacisty, demokratická společenství ale i mírumilovné spolky.

Kromě stanic se však v temném podzemí nacházejí i staré průmyslové objekty, které sloužily převážně k údržbě. Ach, to zase bude krve.

Na pár chvil bychom se však měli dostat i na zdevastovaný povrch plný nelítostných zmutovaných bestií. Povrch je stejně jako podzemí stylové a atmosféra rozpadajících se lidských příbytků by se dala krájet.

Nejlépe vypadající hra současnosti?

Ano, přesně tohle autoři slibují a podle Metra 2033 k tomu mají skvěle našlápnuto. Hra by měla pracovat s DX11 a podporovat reálné chování ohně a světla, což půjde nejednou využít i jako svébytný herní prvek.

Slíbeny jsou i předělané exteriéry, které asi jako jediné první hru hyzdily. Autoři by rádi vystihli atmosféru Moskvy těsně po opuštění, takže se máme těšit i na sympatické detaily, které dělají hry tak skvělými.

Jsou povídačky o destrukci prostředí pravdivé?

Bohužel pouze částečně. Oproti prvnímu dílu se sice dočkáme velkého skoku, nějaký útok na Frostbite však můžeme čekat jen stěží. Zničit půjdou pouze menší předměty, jako jsou některé kusy nábytku nebo kryty soupeřů. Díky implementaci nejmodernějších technologií současnosti se navíc máme těšit na co možná nejreálnější fyziku.

Přijde hollywoodský styl?

Autoři jsou si plně vědomi, že moderní doba žádá jisté ústupky, a právě proto bude hra stylem vyprávění hodně příbuzná Call of Duty. Především „wow“ momenty by měly hráči utkvět v paměti ještě dlouhou dobu po dohrání a vývojáři se dokonce distancují i od samoúčelnosti tohoto prvku v některých jiných hrách. To však neznamená, že se hra distancuje od brilantní hororové atmosféry prvního dílu.

Bude hra jen obyčejná FPS s hezkým kabátkem?

Samozřejmě ne! Kromě střílení se klade velký důraz na atmosféru a nově i na stealth pasáže. Díky vylepšenému interfacu se nyní můžeme pohodlně plížit. Přitom není problém vodou zhasínat ohně v krbech nebo ohništích či se jednoduše zbavit pochodní osvětlujících úzké chodby. Artyom do vínku dostane i zcela nové zabijácké chvaty jako stvořené na tichou prácičku.

Zůstane hře tísnivá atmosféra?

Jelikož byla jedním z hlavních taháků první hry, je to naprostá tutovka. Konkrétně tady neopakovatelným způsobem kouzlí se světelnými efekty. Pocit naprosté bezmoci, když jsme s pár náboji ztraceni v naprosté tmě a v ruce máme jen malinkou baterku, je opravdu unikátní.

Svou trochou do mlýna navíc přispívá i design jednotlivých úrovní a především skvěle naplánované lekačky, z kterých někdo určitě nedlouho po vydání dostane infarkt.

Zahrajeme si konečně i ve více lidech?

Ano, 4A Games slíbili kromě singlové kampaně i hru více hráčů. Prozatím však není jasné, jakým způsobem bude multiplayer řešen, ovšem dá se předpokládat integrace Steamu pro snazší matchmaking.

Dočkáme se konečně pořádného marketingu?

Samo THQ přiznalo, že v případě Metra 2033 jim trestuhodně ujel vlak a to projekt dost poškodilo. Nyní se ovšem chystá masivní marketingová masáž a právě nové Metro zřejmě bude jedním z hlavních taháků vydavatele na příští rok. Navíc se jedná o jeden ze startovacích titulů na Wii U. Máme se zkrátka na co těšit.

Metro: Last Light vychází příští rok pro PC, PS3, Xbox360 a Wii U.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama