Control i Mass Effect. Vývojáři sdílejí záběry z rané fáze svých her
Control Novinka Control i Mass Effect. Vývojáři sdílejí záběry z rané fáze svých her

Control i Mass Effect. Vývojáři sdílejí záběry z rané fáze svých her

Pavlína Nouzová

Pavlína Nouzová

6

Vše odstartoval únik záběrů z GTA 6.

Reklama

Na začátku byl únik záběrů z chystané hry Grand Theft Auto VI, který kromě jiného vyvolal i diskusi o tom, jak má vypadat AAA hra po několika letech vývoje. Před několika dny hacker zveřejnil část citlivých materiálů, ke kterým se dostal na interní síti společnosti. Mezi nimi i několik videí, která ukazovala ranou fázi hry, na níž pracuje studio Rockstar už od roku 2014 a vydat ji plánuje podle různých spekulací na přelomu let 2024 a 2025.

Záběry nebyly zrovna nejhezčí, čehož se ihned chopili rádoby odborníci. "Pokud víte, jak probíhá vývoj her, víte taky, že vizuální stránka je jedna z těch, které jsou hotové jako první. Tuhle hru plánují a vyvíjejí už čtyři roky. To, co vidíte, je v podstatě to, co dostanete," napsal na Twitteru jeden z uživatelů s tím, že následovat bude programování misí nebo řešení bugů. A jak to tak bývá, pseudokauza byla venku.

Jenže tentokrát hádky na sociálních sítích přinesly i ovoce. Vývojáři z jiných studií začali sdílet unikátní záběry z rané fáze svých her, aby podpořili kolegy z Rockstar a udělali "osvětu" pro fanoušky. Protože zmíněný uživatel jednoduše neměl pravdu.

Jedním z nich byl Paul Ehreth z Remedy Entertainment, který pracoval na hře Control. "Když je prý grafika tím, co je na hře hotové jako první, a Control vyhrál několik ocenění za výtečnou grafiku, tady máte záběry z počátku vývoje," napsal a zveřejnil poměrně dlouhé video, ve kterém hlavní hrdinka Jessie navlečená do kancelářské sukně prochází hranatým šedým světem a vrhá kostky s nápisem "hoď mě".

Jako další se ozvali tvůrci nové hry s roztomilou ovečkou, která rozšiřuje svůj kult a během toho ničí heretiky: Cult of the Lamb.

"V Mass Effectu 3 (tři!) po dvou letech vývoje Shepard neměl hlavu. Byl to třetí díl. Na stejném enginu. Bez hlavy," napsal na Twitteru Mark Darrah, který dříve pracoval ve studiu Bioware.

"Rok před vydáním Mass Effectu 3 jsme měli jako jedinou hotovou animaci běhu tu pro reaper husky. Takže i Shepard tak celý jeden měsíc běhal," přisadil si scenárista z Bioware Patrick Weekes. Pokud si nepamatujete, co byl husk... Nu, prostě nic pěkného.

Takto vypadala hra Sea of Thieves 11. listopadu 2014. Vyšla v březnu 2018.

O svoje kousky se podělilo i polské studio 11 Bit Studios. Níže najdete velmi, velmi ranou verzi This War of Mine. A pod tím fotku z Frostpunku.

Při rozkliknutí tohoto vlákna najdete hned několik "pokladů". Mocného Thunderjawa z Horizon: Zero Dawn nebo ranou podobu souboje s Baldurem z God of War (2018).

A jak poukázal web Kotaku, který taky sestavil svůj výběr, existuje i video s ranou verzí známé honičky ze čtvrtého Uncharted.

Aktualizováno: Tady máte ještě ukázku z nádherné hry Gris. Na Youtube si ji můžete srovnat s výslednou podobou (v tomto videu nejlépe po 28. minutě). Je například vidět, že i v rané verzi "mizející čtverečky" už fungují tak, jak mají. Pokud jsou vyplněné, hráč na ně může doskočit a nepropadne se. Vizuální stránka ale ještě není doladěná - ve chvíli, kdy se jimi můžete propadnout, mají čtverečky "načmáraný" zelený okraj a nejsou zcela neviditelné.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama