Croteam se rozpovídal o Serious Sam 3
Serious Sam 3: BFE Novinka Croteam se rozpovídal o Serious Sam 3

Croteam se rozpovídal o Serious Sam 3

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

5

Serious Sam je legenda a nový díl je proto netrpělivě očekáván. Nikdo však zatím pořádně neví, co od něj očekávat.

Reklama

Tohle se proto nedávno pokusili změnit redaktoři portálu BigDownload, kteří ve snaze zjistit podrobnosti vyzpovídali jednoho ze zakladatelů tvůrčího celku, Alena Ladavace.

HD verze prvních dvou dílů Serious Sama byly trefou do černého. Vedly si lépe, než jste původně čekali?

Vždycky je těžké dostát očekávání, když předěláváte klasiku. Ale myslím, že jsme si s tím poradili docela dobře. Původně jsme sice chtěli jen překlopit oba tituly do nového enginu a zvýšit rozlišení textur, ale když jsme viděli jak dobře to vypadá a co to umí, nemohli jsme nepřidat pár drobností navíc.

Kromě vizuálních změn jsme se tak pustili i do architektury, světel, nepřátel, zbraní a tak dále. Navíc jsme titul obohatili o takové věci jako achievementy, žebříčky či tuny nových herních módů. Svým způsobem jsme do světa vlastně pustili novou hru, aniž bychom ale ohrozili její hratelnost. Jsme tedy skutečně spokojeni s tím, jak to dopadlo. Jo, abych nezapomněl, všechny díly Serious Sama jsou o Vánocích na Steamu o 75% levnější.

Jak náročné bylo překlopit hry do enginu Serious Sam 3?

Většina práce proběhla automaticky díky speciálním nástrojům, které jsme si naprogramovali. Umělci pak ale manuálně procházeli celou hru a ručně upravovali všechny modely, textury, světelné efekty, animace atd. Bylo toho vážně docela dost.

Serious Sam: TSE HD
Serious Sam: TSE HD

Co můžeme očekávat od třetího Serious Sama v otázce grafiky? Bude podporovat DirectX 11 efekty?

Samozřejmě toho nabídne mnohem víc než HD remaky. Ty sice běhají na stejném enginu, SS3 má ale k dobru tři podstatné faktory. Zaprvé, dokonce i engine doznal od vydání HD remaků jistých změn a vypadá teď mnohem lépe. Zadruhé, HD remaky jsou limitovány obsahem původních her. Jelikož jsme chtěli zůstat věrni originálu, nemohli jsme si dovolit moc experimentovat. No, a za třetí, během vývoje jsme se toho spoustu naučili, takže jsme při vývoji SS3 zklušenější a schopnější.

Serious Sam 3 má být, co se audiovizuálu týče, mnohem "vážnější". Proč upouštíte od unikátního stylu a koketujete s realističností?

Popravdě, umělecký styl se nezměnil. Alespoň ne nijak výrazně. Chceme aby měl Sam 3 na hráče stejný dopad jako kdysi The First Encounter. TFE bylo krásně barevné a celé vlastně jen o zabíjení hord mimozemských nepřátel v rozsáhlých lokacích. Toho samého se držíme i nyní, avšak s tím rozdílem, že využíváme nejmodernějších technologií. Jak už to tak ale bývá, odporné potvory vypadají mnohem lépe v prostředí, do kterého tak úplně nezapadají; proto důraz na částečnou realističnost. Ale nebojte se, Sam nepřijde o nic ze své vyřídilky ani nátury.

Kdy uvidíme Serious Sam 3 v akci?

Je mi líto, ale to vám zatím říct nemůžu.

Dočká se hra technologického dema?

Aktuálně pracujeme na několika levelech, které jsou podobné těm z TFE, ale jsteli je využijeme v tech demu zatím sami nevíme.

Je tu něco, co byste o třetím Serious Samovi ještě rádi řekli?

Jasně. Že slintáme blahem nad tím, jakým směrem se to zatím vyvíjí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama