Počítat lze s tvorbou vlastní postavy, výběrem herní třídy a velmi pokročilou technickou stránkou, která bere v potaz i budoucí hardware.
Pokud jde o budoucí snažení studia CD Projekt RED, všechny zraky směřují k očekávanému kyberpunkovému RPG Cyberpunk 2077. Nelze se tedy moc divit, že na něj došlo i na poslední finanční konferenci celého CD Projektu. Přítomní se snažili vypáčit nějaké informace z ředitele Adama Kicińského, a i když se očividně zdráhal mluvit o konkrétních věcech, něco málo přeci jen poodhalil.
V první řadě konečně víme, kdy můžeme očekávat plnohodnotné odhalení hry. Nezapomínejme totiž na to, že formálně byl vývoj Cyberpunku 2077 oznámen už v roce 2012, ale fakticky jsme z projektu dodnes neviděli vůbec nic. To se ale změní krátce před červnovou výstavou E3. Zatím samozřejmě nevíme, jak krátce, ale dá se nejspíš počítat s několika dny, maximálně týdny. V tom má už CD Projekt RED praxi, před několika lety nabídnul nálož novinek o Zaklínači 3 na vlastní tiskové konferenci těsně před tehdejší E3.
Kiciński navíc potvrdil, že tentokrát nebudeme hrát za předdefinovanou postavu. Po třech hrách s Geraltem z Rivie tak CD Projekt RED nabídne možnost vytvořit si vlastní hratelnou postavu a vybírat mezi různými herními třídami. S ní se pak můžeme vydat do futuristického světa.
Pokud jde o nedávné spekulace o tom, že Cyberpunk 2077 zamíří na další generaci konzolí, vypadá to, že situace je trochu složitější a jednodušší zároveň. Další generace konzolí dosud nebyla oznámena, takže tvůrci mohou jen spekulovat, ale technologie, která Cyberpunk 2077 pohání, je natolik pokročilá, že je připravená i pro budoucí generace hardwaru.
Podle očekávání došlo i na otázky spojené s multiplayerem, někdo se dokonce zeptal na možnost výskytu Battle Royale módu (za chvíli najdeme další Battle Royale na dně každé lahve vody, jak se zdá). V tomto směru Kiciński nic nepotvrdil. Podle něj vývojáři uvažují skoro nad vším, ale prioritou je stále co nejlepší singleplayerový zážitek bez mikrotransakcí a dalších druhů skrytých platebních možností. Připouští však, že v minulosti bylo oznámeno, že studio chce do budoucna koketovat s online prvky, ale je klidně možné, že na hypotetický multiplayer nebo jeho obdobu dojde třeba díky nějaké expanzi.
Cyberpunk 2077 se tak začíná pomalu, ale jistě konkrétně rýsovat a nyní víme, že to dlouholeté čekání na pořádnou nálož konkrétních detailů a informací opravdu skončí za několik měsíců. Mám ale pocit, že když už víme, kdy nastanou žně, to čekání na letošní E3 může být větším utrpením než několik let ticha.