Vývojáři tak mohou na Cyberpunk 2020 odkazovat, ale zároveň mají tvůrčí svobodu.
Během týdne jsme vás upozorňovali na stručný, ale zajímavý pokus zastoupení PlayStationu shrnout formou série videí historii, vliv a tvorbu studia CD Projekt RED, v němž vznikla herní trilogie Zaklínače. Dnes jsme se dočkali čtvrté a dost možná poslední části série, zaměřující se na budoucnost polského tvůrčího celku, která se nese hlavně ve znamení veleočekávaného Cyberpunku 2077.
Díky komentáři Geralta z Rivie, resp. jeho dabéra Douga Cockla, a vstupům zaměstnanců studia si tak můžete znovu poslechnout něco málo o městě Night City, v němž se Cyberpunk 2077 odehrává, o zaměření na pohled z první osoby, případně o výzvách spojených s herními prvky typu řízení vozidel nebo možnosti zvolit pohlaví a podobu hratelné postavy jménem V. Nechybí ani zmínky o představení hry na loňské E3, skvělém přijetí později vydaných záběrů z hraní a samozřejmě dlouhém vývoji. Vysvětlení zhruba pětiletého ticha od formálního oznámení vývoje v roce 2012 a vydání prvního teaseru o rok později je stále stejné, tedy snaha CD Projektu RED experimentovat, nic neuspěchat, opakovaně si pohrávat s různými nápady a dosáhnout řádné kvality.
Video však zmiňuje i jednu skutečnost, o které se dosud příliš (nebo dokonce vůbec) nemluvilo. S ohledem na jméno hry, Cyberpunk 2077, je jasné, že je projekt zasazený do období 50 let po předloze, tedy po událostech a možnostech papírového RPG Cyberpunk 2020. Ale co víc, očekávaná novinka CD Projektu RED se odehrává v jiné časové linii než původní RPG od Michaela Pondsmitha a společnosti R.Talsorian Games.
Díky využití paralelní linie mohou vývojáři Cyberpunk 2020 respektovat a odkazovat na něj, ale zároveň mají tvůrčí svobodu. Změna má navíc nahrávat přesunu konceptu od deskových k počítačovým hrám. Pro hráče a příznivce předlohy to bude pravděpodobně znamenat, že Cyberpunk 2077 nemusí nutně navazovat na všechno, co je popsáno v Cyberpunku 2020, a někdy si může jít hra svou cestou. Už v záběrech z hraní však bylo možné zaregistrovat různé spojitosti s předlohou, třeba dílo Johnnyho Silverhanda, takže se zdá, že se CD Projekt RED od zdrojového materiálu nehodlá příliš odchýlit. Na druhou stranu může být zasazením Cyberpunku 2077 do paralelní časové linie posílena třeba naděje některých fanoušků na to, že při toulkách ulicemi Night City potkají Ciri ze Zaklínače na jednom z jejích mnoha interdimenzionálních výletů.