Podle všeho se můžeme těšit na opravdu kvalitní příběh.
V drtivé většině doposud zveřejněných ukázek Cyberpunk 2077 působil jako drsná hra, ve které se musíte jakožto žoldák probíjet vražedným velkoměstem budoucnosti. Hudba i dialogy působily dojmem stylového "akčního filmu", obzvláště, když se do akce zapojí Johnny Silverhand s jeho plánem "spálit celé město". Jenže co když má tahle hra také druhou stránku, která vás zaskočí svojí lidskostí a připomene třeba nejlepší momenty z filmů, jako je Blade Runner? Něco takového naznačuje výrok jednoho z vývojářů, který se na Twitteru podělil o svoje dojmy z jedné pasáže hry (hra je zřejmě obrovská, takže i když na ní pracujete, snadno se vám může stát, že neznáte všechno a překvapí vás práce vašich kolegů):
Právě jsem dokončil jistou misi v Cyberpunk 2077 a přestože obvykle nepodléhám emocím při hraní her, musel jsem si dát přestávku a jít tenhle jeden rozdýchat. Naši designéři misí a spisovatelé stvořili šíleně dobrý zážitek.
Stejná úroveň, jako příběh Krvavého barona?Podobná, více osobní. Víc neřeknu, tohle je potřeba zažít.
Připomínka nezapomenutelné mise Krvavý baron ze Zaklínače 3 je v tomto případě na místě. Podobně jako tato hra bude nejspíš i Cyberpunk mozaikou menších příběhů, které dohromady poskládají obraz mimořádně pestrého a propracovaného světa, jak se na hluboké a poctivé RPG sluší a patří. Pokud můžeme doufat v podobné kvality, jako v Zaklínači, pak by se zároveň takhle mozaika nezapomenutelných misí měla v průběhu hry spojit do jediné, vaše volby odrážející příběhové linie vaši postavy a všech jejích blízkých, kdy si zpětně budete uvědomovat dopad všech vašich voleb.
Za sebe přiznám, že po výše citovaném výroku se zase těším o něco víc. Protože i kdyby mi snad hra jako celek z nějakého důvodu nesedla, nepochybně v ní najdu minimálně některé nezapomenutelné mise a momenty, zanořené do tkaniny jejího příběhu a světa jako slzy v dešti.
Cyberpunk 2077 vychází s českými titulky ve čtvrtek 10. prosince. Objednat jej můžete v Xzone.