Dabér J. P. Lowrie tvrdí, že ve Valve zatím nepracují na Half-Life 3
Novinka Dabér J. P. Lowrie tvrdí, že ve Valve zatím nepracují na Half-Life 3

Dabér J. P. Lowrie tvrdí, že ve Valve zatím nepracují na Half-Life 3

Martin Cvrček

Martin Cvrček

26

<strong>UPDATE.</strong> Pokud můžeme věřit slovům Johna Patricka Lowrieho, dabéra řady postav Valve her v čele se Sniperem z TF2, na Half-Life 3 se stále ještě nedělá, a to z několika důvodů, z nichž nejvíce rozvedl překážky technologie motion-capture. Hru ale podle něj Valve rozhodně plánuje.

Reklama

Update: Jown Patrick Lowrie své komentáře, na nichž byla založená tato novinka, smazal. Nakonec se opravdu jednalo spíše o jeho domněnky než skutečné interní informace, ale vzhledem k tomu, jak vyzněly a jaké pozdvižení po světě způsobily, raději vše smazal a uvedl, že on sám vlastně nic neví.

Podle něj si máme uvědomit, že dabéři jsou ti poslední, kteří se vždy něco dovědí, neví o projektu dokud na něj nejsou najatí (takže je to tak, jak uvedl Robin_CZ v komentářích). Lowrie chtěl říct vlastně jen tolik, že máme spoléhat na to, co řekne Gabe Newell, který prostě ví všechno ohledně Valve nejlépe. Jenže tím, že chtěl fanouškům poskytnout možné vysvětlení takového čekání, se mu vše vymklo z rukou. Takže se zase můžeme uklidnit a čekat, co řekne Valve. Jak jinak.

Díky čtenáři Butch3r za upozornění

Původní zpráva: Všichni fanoušci Valve a především Half-Life universa tak nějak předpokládají, že Valve na Half-Life 3 dávno dělá, jen ho stále nechce ukázat. Této dost pravděpodobné hypotéze nikdy nic nebránilo. Až doteď.

John Patrick Lawrie, dabér mající na svědomí třeba hlas Snipera z Team Fortress 2, Pudge z Doty 2 nebo pár rebelů z Half-Life 2, se po delší době opět na svém blogu rozpovídal na téma Half-Life 3, a to nijak zvlášť pozitivně. Podle něj Valve na vytouženém pokračování Half-Life stále ještě nedělá, a to z několika důvodů, z nichž jeden je problém s technologií motion capture.

"V rámci FPS nyní hraje velkou roli motion-capture, resp. mo-cap. Jedna ze skvělých věcí v HL2 je ta, že postavy, s nimiž se setkáte, se na vás skutečně dívají, nezávisle na tom, kde stojíte nebo kam jdete. S pomocí mo-cap to ale udělat nejde, alespoň ne teď. Jakmile nasnímáte herce, který něco dělá a zachytíte ten pohyb, přesně to pak udělá postava. Ve filmech to funguje skvěle, ale jakmile děláte něco interaktivního, s mo-cap už to tak interaktivní není. Takže to je jedna z věcí, na které teď dělají."

Toť překlad Lowrieho prohlášení. Samozřejmě může jít jenom o jeho spekulaci, zvlášť když je Lowrie "pouze" dabér a nepatří přímo mezi vývojáře, ale i on nejspíš bude lecos vědět.

Pokud má ale pravdu, Valve se očividně nejdřív chce poprat s technologickými překážkami, které v případě tak ambiciózní hry musí být obrovské, a až pak se pustí do plnohodnotného vývoje. Což navíc krásně pasuje ke starším proslovům Gabea Newella o tom, že chtějí, aby hra překvapila pouze v tom pozitivním slova smyslu. Že by se s tím ale prali tak dlouho? Že by se prali s něčím, co už v roce 2004 skvěle fungovalo? A najednou by to nešlo? To mi nějak nesedí.

Jestli je to všechno pravda, začínám v tom trochu vidět situaci s Duke Nukem Forever, kdy se vývojáři tak dlouho snažili udělat dokonalou hru, až to dopadlo tak, jak to dopadlo.

Ale nemusíme hned věšet hlavu. Lowrieho slova opravdu mohou být jen jeho osobní spekulace. A jestli ne a Valve se skutečně pere s motion-capture technologií právě kvůli Half-Life 3, je prostě jasné, že hru chtějí za každou cenu vytvořit a na sérii Half-Life se nevykašlali. Alespoň to tedy může být útěcha. Možná že na HL3 Valve nedělá teď, ale rozhodně to podle Lowrieho má v plánu.

Zatím každopádně i vy vše berte s menší rezervou, ale pokud jde o můj osobní názor, navzdory tomu, že se snažím oznámení HL3 vidět všude, začínám Lowrieho argumentům věřit. Pokud má oblíbený dabér aktuální informace, nejspíš to znamená, že si ještě počkáme, mě osobně ale zatím stačí fakt, že možná na hře ještě naplno nedělají, ale mají jí v plánu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama