Další podrobnosti o PS5 Pro – starý procesor, vysoký RT výkon zřejmě díky RDNA 4
Novinka Další podrobnosti o PS5 Pro – starý procesor, vysoký RT výkon zřejmě díky RDNA 4

Další podrobnosti o PS5 Pro – starý procesor, vysoký RT výkon zřejmě díky RDNA 4

Jan Urbančík

Jan Urbančík

6
Platformy PlayStation PlayStation 5

Tom Henderson přinesl další informace o chystané konzoli od Sony.

Reklama

Pátek nám přinesl docela velkou nálož informací o konzoli PlayStation 5 Pro, jež sice stále nebyla oficiálně oznámena, ale její existence je díky několika únikům a informacím od důvěryhodných insiderů de facto potvrzena. A s dalšími podrobnostmi nyní přišel ten nejpovolanější – leaker Tom Henderson, který existenci zařízení prozradil vůbec jako první.

Zatímco páteční informace se zaměřily prakticky výhradně na grafický čip a jeho možnosti, dnešní zpráva probírala i jiné oblasti. Henderson tak zmiňuje, že konzole bude mít paměti s rychlostí 18 000 megatransferů za sekundu, nárůst o 4 000 oproti základnímu modelu. Díky tomu se tak zvýší propustnost ze 448 GB/s na 576 GB/s. V dokumentu se prý píše, že má být ale paměť Pro verze "efektivnější" (ať už je tím myšleno cokoli), takže by nárůst propustnosti mohl být ještě větší. O kapacitě Henderson nemluví, ale ta zřejmě zůstane stejná, tedy 16 GB.

Co se týče CPU, jde o nemilou, byť očekávanou zprávu. Procesor totiž bude prakticky identický s tím, který najdeme v základním modelu. Zůstává tak osmijádro postavené na architektuře Zen 2 a jediným rozdílem je speciální "High CPU Frequency Mode", jenž dokáže navýšit frekvenci na 3,85 GHz, což je 10% nárůst oproti původní PS5. V tomto režimu má ale procesor vyšší spotřebu, a přísun energie je tak ubrán grafickému čipu, jenž ztratí přibližně 1 % výkonu. Naopak určitým vylepšením měl projít čip pro audio.

Velmi zajímavou informaci jsme se pak dozvěděli o grafickém čipu. Ten má totiž podporovat BVH8 traversal shadery, což znamená, že podporuje 8úrovňové stromy namísto 4, jak je to u RDNA 2 čipu v aktuální PS5. Podle známého hardware insidera Keplera by to mělo znamenat, že PlayStation 5 Pro využívá ray tracing architekturu z RDNA 4. Jde o teprve chystanou GPU architekturu, na níž budou postavené nové grafické karty od AMD, které dorazí zřejmě letos na podzim. Znamenalo by to, že PS5 Pro bude mít jakési hybridní GPU, protože základ by měl vycházet z RDNA 3.

Henderson nakonec dodává, že stejně jako loňský Slim model vyjde Pro verze s odnímatelnou mechanikou a 1TB úložištěm, což má podle Sony zajistit, že bude konzole "konkurenceschopná". Poslední informací pak je, že PS5 Pro momentálně využívá SDK (Software development kit) ve verzi 9.00, přičemž verze 10.00 se očekává letos na podzim. V tomto období by mělo zařízení zamířit na trh.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama