Další rána pro trh s RAM a SSD – končí Crucial, spotřebitelská značka Micronu
i Zdroj: Crucial/Micron
Novinka Další rána pro trh s RAM a SSD – končí Crucial, spotřebitelská značka Micronu

Další rána pro trh s RAM a SSD – končí Crucial, spotřebitelská značka Micronu

Jan Urbančík

Jan Urbančík

2
Platformy Windows PC

Firma se chce zaměřit na lukrativnější AI datacentra.

Reklama

Je to jen týden, co jsme psali o masivním zdražení operačních pamětí, které stále pokračuje a prakticky znemožňuje zákazníkům za aktuálních cen upgradovat či pořídit nový počítač. Nyní však jako blesk z čistého nebe přišla další nepříjemná zpráva, jež se nedotýká jenom trhu s RAM, ale také SSD. Americká společnost Micron totiž oznámila, že ruší svůj brand Crucial, jenž se zaměřoval na spotřebitelský trh.

Crucial pod Micronem existoval dlouhých 29 let a postupně si u zákazníků vybudoval velmi silnou reputaci. Nejvíc se značce dařilo na poli RAM, kde jí pravidelně patřily přední příčky mezi nejprodávanějšími moduly, vyráběla však také populární SATA a NVMe SSD. To se však už brzy změní.

Micron v tiskové zprávě, mířené především investorům, uvedl, že zatím ještě bude pokračovat dodávání Crucial produktů do e-shopů i kamenných obchodů, to ale skončí v únoru příštího roku. Po doprodání zásob už se nových kusů nedočkáme, Micron zaručuje pouze pokrývání platných záruk.

A jaký že je důvod zrušení značky Crucial? Samozřejmě opět AI. Je třeba nejprve uvést, že Micron, po boku jihokorejských firem Samsung a SK Hynix, patří mezi přední výrobce DRAM čipů, které se používají nejenom pro spotřebitelský trh, ale právě také AI datacentra. Na rozdíl od svých asijských kolegů sice nemá společnost žádnou velkou dohodu s OpenAI, v tiskové zprávě se ale přímo uvádí, že vidí v tomto segmentu velký potenciál a chce se na něj zaměřit.

Micron neodchází ze spotřebitelského trhu úplně, jeho DRAM čipy budou nadále používat jiní výrobci paměťových modulů, jako je třeba Corsair, Kingston či G.Skill. Je ale otázkou, zda nedojde ke snížení podílu DRAM čipů, které zamíří přímo za zákazníky. A i kdyby ne, Crucial bude vzhledem ke své popularitě pro trh velkou ztrátou sám o sobě. Absence jeho produktů může způsobit další zdražování.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama