Zpět na článek

Diskuze: Daniel Vávra zhodnotil grafickou stránku A Plague Tale: Requiem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

gerhart

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ťažká diskusia no ma pravdu lebo v mnoho momentoch je to skutočne impresívna hra. Pre mňa ale ostávajú top najkrajšie hry z pohľadu krajiniek a vegetácie určite Zaklínač 3, Kingdom Come a Red Dead Redeption 2. Na druhej strane za najkrajšie hry by som určite nedal posledných Assassinov s výnimkou dielu Unity. U Dana plus za tričko Bathory.

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže etalonem krásy je realita. To by se impresionisté, kubisté, futuristé a další isté divili.

23cicer

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert Je to smutny.. zobrazeni reality vyhrava nad vytvarnou stylizaci, a to neni dobry

Benal

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zatím jsem nehrál ale co se týče PS5 hral jsem na tom skoro vsechny pecky co vysly a musim rict ze Horizon forbitten west je asi zatím nejlepší, co se grafiky týče(last of us, uncharted apod. samozřejmě taky super). Nicméně na tuhle hru se moc těším. Zpracovani vypadá fakt famózně.

Jakub Lenk
Jakub Lenk
Level 6 Level 6
24. 10. 2022 01:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejkrasnejsi hra je Chaos Engine.

trawex
trawex
Level 28 Level 28
24. 10. 2022 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jakub Lenk Blbost. Samozřejmě je to Fallout 1 a 2 a pak Baldurs Gate

Paul
Paul
Level 32 Level 32
24. 10. 2022 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dan má samozřejmě pravdu, Requiem je vizuálně - umělecky i technicky, majstrštyk. Umělci Asoba odvedli fantastickou práci https://robbiekhan.co.uk/root/GameScreenshots/APlagueTaleRequiem/Content-2022.10.22---02.09.gif https://robbiekhan.co.uk/root/GameScreenshots/APlagueTaleRequiem/APT2_WinStore.x64.Submission_2022_10_22_03_43_54_729.jpg https://robbiekhan.co.uk/root/GameScreenshots/APlagueTaleRequiem/Content-2022.10.22---03.30_ALT.gif https://robbiekhan.co.uk/root/GameScreenshots/APlagueTaleRequiem/Content-2022.10.22---02.07.gif https://i.imgur.com/UUq76cs.jpg https://i.imgur.com/z79armq.jpg

The Main Man

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paul Naprosty souhlas. Behem hry jsem se mnohokrat zastavoval a delal si screenshoty, jak to bylo vizualne fantasticky. Tohle se mi deje u miziveho poctu her.

Stargat3
Stargat3
Level 1 Level 1
24. 10. 2022 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paul Nádhera, takto si představuji moderní hru s odpovídající grafikou. Jakmile hra nutí hráče dělat screeny, tak to značí dobře odvedenou práci.

Kogoruhn

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejkrásnější hra je Trine 4

martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ani ne spiš god of war na PC a ps5 je nejkrasnějši hra všech dob ale ta hratelnost a kamera se mi nelibi měli to udělat podle staršich dílu

trawex
trawex
Level 28 Level 28
24. 10. 2022 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martin GoW na pc? Vždyť to vypadá jak Crash! To myslíte vážně? Kde je potom KCD a třeba Zaklínač 3?

Perun

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cooo vždyť ať to nastavíte jakkoli je to rozmazané jako většina moderních her naštěstí tam je dlss ktere to rozpatlání odůvodní na rozdíl od taa ale ani s dlaa není to vubec ostré je to rozpatlané vyblité v textovém configu se dá vypnout odporné filmové zrnění... Proč to existuje a proč to nejde vypnout ve hře ??? Na to jak to vypadá si to chce příliš mnoho výkonu. Já nechápu ten trend vše přepatlat rozpatlat a prochcat tunou postprocesingu pak nejsou rozeznat věci jak je to vyblité a žere to fps :( Witcher 3 vypada lepe doom Assassin's cyberpunk kingdoom come vylo pěkně ostré... Dokonce i elex 2 byl srovnatelný pro mé oko

David

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Perun "Já nechápu ten tren vše přepatlat a prochcat tunou postprocesingu pak nejsou rozeznat věci jak je to vyblité a žere to fps" -- pod tohle se musim podepsat, hru jsem sice nehral a ani ji neplanuji, ale tohle bych tesal do kamene. Taky se stale hrabu v config souborech a tyto veci vypinam, zejmena chromatickou abeleraci, to je hrozne mazadlo.

Gomboska
Gomboska
Level 20 Level 20
23. 10. 2022 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A Plague Tale mám moc ráda, ale ovšem tohle je zaplacené vyjádření. Nejkrásnější hra všech dob je samozřejmě Counter Strike 1.6 <3

eVeCZ

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gomboska :D :D xD :D :D pobavilo :D

Vladick1
Vladick1
Level 1 Level 1
23. 10. 2022 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejkrásnější hra všech dob je Uncharted 4

Stargat3
Stargat3
Level 1 Level 1
23. 10. 2022 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za mě je A Plague Tale: Requiem jedna z graficky nejhezčích her po stránce zpracování vegetace. Ta se autorům opravdu povedla a jsem za to rád. Škoda jen, že postavy, resp. jejich obličejové animace jsou (nebo na mě tak alespoň působí) průměrné. Každopádně je pro mě těžké vybrat hru, která je pro mě osobně tou nejhezčí na trhu po všech stránkách. Nejprve je asi si dobré určit, který grafický aspekt nejvíce ovlivňuje celkový obraz. Za mě je to nasvícení a efekty počasí, které dokážou divy i v případě, že např. textury nebo kvalita modelů jsou slabší. Ale jak tak přemýšlím, tak nejhezčí hrou v současnosti je (samozřejmě se jedná o silně subjektivní záležitost) Red Dead Redemption 2. A proč? No právě k vůli efektům počasí (včetně oblohy) a kvalitě nasvícení. Například taková kombinace husté volumetrické mlhy se západem slunce, zatímco se pohybuji v zablácených ulicích St. Denis, je prostě jiný "level". Kvalita textur a modelů je taky na vysoké úrovni. A to se jedná o hru (původně ke všemu konzolovou) z pohledu třetí osoby. O vysoké kvalitě animací nemluvě. Edit: Vlastně je tam i možnost kamery z prvního pohledu. Dalším kandidátem v těsném závěsu je Metro Exodus Enhanced Edition, který je detailní po všech stranách a navíc se jedná o jednu z mála her (několik málo jednotek), kde je Raytracing skutečně znát a dramaticky mění kvalitu celkového nasvícení. Chce to víc her, kde Raytracing nekončí kalužemi jenom proto, aby se mohlo v marketingových materiálech tvrdit, že daná hra podporuje nejmodernější technologie (RTX). Nyní přejdu (nejspíše) ke kontroverznímu názoru, který mám k herním enginům (když už padla řeč na grafiku ve hrách). Hodně lidí vyzdvihuje UE5 engine a přejí si, aby vlastně každá hra tento engine využívala. Jako jo, engine je to jistě moderní, pokročilý a umí vytvořit nádherné realistické scenérie. Každopádně si nejsem jistý, jestli chci zažít dobu, kdy každá hra bude vytvořena na zmíněném enginu. Já jsem pro to, aby zůstala zachována jejich různorodost. I zde je konkurence třeba. Zajímalo by mě, jak to vidíte vy :) .

Niemand

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stargat3 Kdyz se tedy ptate, jak to vidi jini ... Ohledne enginu s vami souhlasim a nebojim se, ze by kazda hra nekdy v budoucnu vychazela na jednom enginu. Uz jen proto, ze hry jsou ruznych typu a stejny engine se obvykle nehodi jak na RPG, tak na adventuru, tak na strategii, ... Co se tyce pro mne subjektivne nejhezci hry, pak u mne to je Witcher 3. Ale tak nejak do nej nezahrnuji jen grafiku. Kdyz treba odchazim z Krivusskych blat do zapadu slunce, stromy sumi, vlni se trava a do toho zacnou zpivat kosi, tak nejak citim neco nepopsatelneho. Pro mne osobne ma kos jeden z nejhezcich ptacich hlasu a proste celkova ta atmosfera je uzasne kouzelna. Pro mne se obraz a zvuk velmi doplnuji a spolupracuji a asi proto mam Witchera 3 tak rad. Mozna i proto byl Ennio Morricone tak uspesny se svou hudbou ve filmech, nebo i diky Alanu Silvestrimu byl Forrest Gump takovym hitem. Neco podobneho se da rici o fimech, ke kterym slozili hudbu John Williams, Hans Zimmer a dalsi. I kdyz treba vidim nejaky hezky vyjev, pokud je k nemu jako doprovod nejaka divoka kakofonie, ktera s obrazem neladi, tak se mi to nelibi. Nepamatuji si konkretni jmeno hry, ale v jedne upoutavce nejake hry, dali tvurci nejaky rap, ktery se hrou vubec neladil a ten trailer sklidil negativni reakce. Asi to propojeni obrazu a hudby nebude jen moje specifikum.

stylar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stargat3 A Plague Tale Requiem má raytracing v sobě, když jede na UE5, který má vlastní interpretaci zpracování nasvícení apod. Jenom, že jsem viděl na Steamu v diskuzích jak si stěžovali lidi, že tady není přepínač "RTX" v nastavení... Přitom mi přijde, že vegetace má hodně dobré stínování, třeba i každé stéblo trávy či keř mají svoje měkké stíny, něco podobnýho jsem viděl třeba v BF 2042 na vegetaci, ale musel jsem zapnout raytraced ambient occlusion, což zní víc žůžově.

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stylar Plague Tale ale nejede na UE5, ne? Co jsem dohledal, tak mají svůj engine.

Michal

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stylar RTX ešte len príde a hra beží na Zouna Engine, ich vlastnom

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
23. 10. 2022 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spíš je to hra, která ukáže propracovanou grafiku i bez toho podělaného ray tracingu a já jsem za to rád. Chci už podobné hry v budoucnu na unreal enginu 5,cryengine 5 a dalších next-gen engine, protože call of duty, battlefield s ray tracingem nepovažuji jako něco náročného. Nějaké podělané stíny a odrazy za cenu 50FPS. Poslední hra z které jsem byl já graficky fakt nadšený bylo Metro Exodus od té doby nic, až možná u toho A Plague tale jsem si řekl, že je to hodně pěkné. On ani Spider-Man, Witcher3, Crysis furt je tu dost her, které jsou graficky pěkné, ale ve většině případů dostaneme takové průměrné enginy, který se tvaří jako next-gen s vysokými hw požadavkami. Už, aby vyšel ten Crysis 4 a předvedl sílu Cryenginu na dalších 7-10 let.

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel máte pravdu ray tracing je blbost taky zaleži na procesoru hral jsem far cry 6 s RT a jede mi to na 75fps mam i7 10700F a rx6700xt měl jsem zapnute jenom odrazy ty stíny byly hnusné rozmazané ale ty odrazy vypadaji pěkně ve far cry 6 jinak ray tracing je nanic a taky se těšim na crysis 4 to bude síla cryenginu ! horši to bude pro ps5 a xbox ale na PC to pojede jak nic u PC verze se nebojim

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
23. 10. 2022 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin To spíš může být také naopak. Spíš to pojede na konzolích a počítače se zapotí, jenomže to pochybuji, když tu jsou dnes upscalingy DLSS a FSR. To by to museli vydat nativně s Ray tracingem bez DLSS.

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel jo ? až vyjde crysis 4 uvidime kdo se bude smát zajimave že crysis 2 a 3 na konzolich nemaji ray tracing proč ? protože máte slaboučky hardware dvojka a trojka jsou naročnějši díly

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
24. 10. 2022 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Slaboučký to jako zrovna nemám no... :D

Adam Ostrožlík

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Když vyšlo Crysis 3, tak ještě několik let nebylo o RT v herním průmyslu ani zmínky.

Paul
Paul
Level 32 Level 32
24. 10. 2022 00:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Raytracing je reálné zpracování světla. Plague Tale samozřejmě využívá raytracing i nyní - ale jeho offline variantu, kdy osvětlení je "baked" do textur. Díky tomu vypadá tak skvěle, ale jde o statické řešení - neumožňuje dynamickou změnu dne a noci a dynamické osvětlení obecně. Raytracing tak jak ho dokázala zrealizovat nVidia přináší tuto kvalitu i do realtime, kdy je možné mít reálně vypadající scény i v dynamicky se měnícím světě. Je to dost zásadní přínost 3D grafice, v podstatě její zlatý grál.

Mike86
Mike86
Level 3 Level 3
23. 10. 2022 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi závidí. Nepřekvapilo by mě, kdyby to pokračování Kingdom Come bylo po vizuální stránce o level níž než moderní produkce. Přece jenom v Deep Silveru nemají tolik prostředků jako jiné větší společnosti. Ono ostatně i to první KCD není žádná sláva. Ta hra je celá taková prkenná a neohrabaná, jako by vylezla ze zadku tvůrcům Gothicu. Nehledě na ty strnulé obličejové animace, které by si i o osm let starší Mafia II namazala na chleba.

trawex
trawex
Level 28 Level 28
24. 10. 2022 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mike86 KCD není žádná sláva? To jako vážně? Na čem to hrajete? Pokaždé když to zapnu tak se kochám jak to vypadá krásně. Vždyť je to úplně jiné, než barevný Horizon, nebo Zaklínač3 třeba. Rozhodně nezávidí

Trazan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to jejich nejhezčí hra, určitě se nemají za co stydět. Ale dle mého subjektivního názoru to na TOP hry nemá.

Mike86
Mike86
Level 3 Level 3
23. 10. 2022 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Trazan Vzhledem k tomu, že na tom pracovala jenom část týmu a mělo to menší rozpočet než všechny ty Resident Evily, Last of Usy, Horizony nebo Tomb Raidery, tak si myslím, že to opravdu vypadá hodně dobře.

TheEvo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mike86 No a? Označuje to za nejkrásnější hru všech dob s nejlepší výtvarnou režií, tak snad to porovnává se všemi hrami, které kdy vyšly. Počet vývojářů by přeci neměl hrát roli. Ta hra vypadá skvěle, ale za "nejkrásnější hru všech dob" bych ji osobně taky neoznačil.

Trazan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheEvo Přesně tak, nejkrásnější hra všech dob, to pro mě není. Ale hru nehejtím, chill

23cicer

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S HDR je to prepaleny (vyzrany, kostrbaty prechody, v oblicejich ztrata jemnejch prechoduatd.) hlavne v iluminaci, ikdyz to stahnu na minimum, a to mam nadstandard projektor, kterej jinde slape v pohode.. v SDRku nadruhou stranu nemastny, neslany

stylar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@23cicer Projektor? Hraju na OLEDu a hra vypadají skvěle, zvláště v tmavých částech (přechody do naprosto vypnutých pixelů, žádná šedá) a při západu slunce apod. Je pravda, že highlighty jsou krapet přepálené, kde moc OLED neexceluje (nižší max jas) a ingame kalibrace problém nevyřeší, protože tu je jenom jeden posuvník jasu a žádné info o svítivost apod.

23cicer

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stylar Nevim.. na monitoru za 20 a projektoru za 40 to vypada ve srovnani s cimkoliv jinym proste divne... asi mam neco dodrble v nvidia panelu Hlubokou cernou na projektoru neresim - prednost dam detailum a 100" uhlopricce Ty prepaly sou v tyhle hre desivy a ovladat se da ve hre max globalni jas (posuvnik vlevo a mam uplne vyzrany stredni tony) v HDR bez moznosti uprav luminace, bile a strednich tonu.

stylar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@23cicer Popravdě ten "monitor" mi stal 40k, ale kupoval jsem ho hned jak vyšla tato řada (už je starší LG CX) a chtěl jsem menší 48" i když byl dražší a větší byl 55" za 35tis. Dneska je to levnější, ale obrazově se to zas nějak neposunulo, co se týče max svítivosti u OLED technologie.

23cicer

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stylar Prechody do vyplych pixelu, zadna seda... tohle je proti principu HDR... Zakladnim kamenem jsou prave rozdilny density cerna/seda/bila, ktery ziskas pouze HDR kompilaci snimku... to ze tam nemas sedy tony je zasadni technickej problem a prepaly sou dany prave tim, ze z nejakyho duvodu (asi sw/engine/implementace HDR) dochazi k orezani rozdilu

stylar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@23cicer Tam není žádná informace, tak to nic nezobrazuje, někdy je problém u OLEDu že ten engine nevyužije přímo 0-0,1 nits, prostě v těch katakombách jsem se kochal nejvíc nebo mise, které se odehrávaly v noci. Kalibraci mám nastavenou od 0-800 nits podle panelu a používám HGiG. V SDR je právě problém, že mi zobrazuje taky úplnou černou, ale žádné detaily a je to celkově jak se stáhnutým kontrastem bez hloubky, ale celkově na OLEDu stejně vypadají hry o dost hůře v SDR, i když má hra špatnou implementaci HDR, tak je to pořád dost jiné a lepší jak obyč SDR, alespoň na OLEDu to tak mám.

23cicer

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stylar Na dataci mam nejaky 1200-1400 nittu na platne s gainem 1.1 Cerna je tak cerna jako je tma v mistnosti 🙃 No chtel sem se zeptat jestli hrajes na pc nebo konzoli? Na pc mam s tim HDRkem obcas problemy - nevim, jestli je to winama atd. Nejlepsi zkusenosti s HDR s luminaci atd. funguje na ps5. Zapnu hru na pc a totozna hra na ps5 vypada vzdycky lip. SDR je pro zobrazovadla nad 600 nittu mrtva vec. Defakto je u HDR nejdulezitejsi hodnota svitivosti a barevnej gamut zobrazovadla. Jinak moncek mas fajn!

Elche

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Komenty su tu uplne mimo zatial so shadow of tomb raider najkrajsia grafika aku som videl bohata na detaily a hlbku prostredia hned ako som vysiel po odvoze kociarom na otvorene prostredie bol som v uzase

bokas

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hra vypadá určitě hezky ale TLOU, GoW, CP77 nebo nový Horizon jsou úplně jinde a hlavně dokaží 60FPS. Chapu že studio je menšího počtu, ale tohle je prostě optimalizační fail.

Michal

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z hľadiska výtvarného štýlu a na pomery štúdia je najkrajšia, ale to je tak všetko, celkovo graficky je to lepší nadpriemer (medzi God of war či Horizon zero dawn/forbidden west). Chybičkou krásy je RT global illumination, ktoré je tam totálne mimo a má tendenciu prepaľovať farby, miestami je to všetko oranžové ako z čias HL 2 Episode One ked HDR a Bloom boli nové vychytávky

bokas

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal A co je teda podle tebe TOP.?

Michal

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bokas Vizuálne sa mi viac páčia Horizon hry alebo Rise či Shadow of TR

Troglodyt

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal zrovna Shadow má v hodně momentech vcelku mizernou grafiku..

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hru jsem ještě nepořídil, ale z videí mi to nepříjde jako nejkrásnější grafika co se technologie týče. Grafiku to má určitě super, to bez debat. Atmosféra, nasvícení, pěkné barvy, všechno dobře zpracované. Ale že by to byl nějaký milník nebo nějakej super wow efekt, to zas ne.

23cicer

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Hraju to a grafika je ok, ale nic co by presahovalo kvalitu namatkou treba Horizon:FW

Johny

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to v Game Passu? Že bych si to stáhnul aspoň na to, abych se podíval jak to skutečně vypadá? Hra jako taková mě moc nezajímá.

Daniel Jarocký
Daniel Jarocký
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
23. 10. 2022 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Ano, hra je k dostání i v rámci předplatného Xbox/PC Game Pass :)

Johny

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel Jarocký Super, díky za odpověď.

23cicer

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dan zas prehani. V prvni scene me zarazila kvalita oblohy/mraku.. bud mam blbe nastaveny HDR a nebo ve hre chybi dynamicka obloha... obloha se jevi jako fotograficka placka.. ech ps. pc - vsechno na max

Marvex CZ
Marvex CZ
Level 1 Level 1
23. 10. 2022 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@23cicer Jojo, Dan se v odvětí her vůbec nepohybuje dlouhé roky. Určitě máš pravdu ty, zkušenej, letitej co vydal hodně her 👌

23cicer

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marvex CZ Ty jo a takhle utocnej ses i v normalnim zivote jo ((: pisu jen to co vidim.. treba se na to divam blbe Cekam spis na potvrzeni chyby nez na recicky tvyho razeni.. diky

weskerumbrella
weskerumbrella
Level 33 Level 33
23. 10. 2022 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marvex CZ Tak určitě. Co řekne Vávra, to se může okamžitě tesat do kamene.

asive47
asive47
Level 1 Level 1
23. 10. 2022 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marvex CZ Rozhodně v tý hře není nic co by předtim nikdo nedokázal jenom Vávra musí bejt důležitej. Svícení je více méně to co hru dělá hezkou, ale určitě žádnou laťku nezvedá. Last of us je furt vedoucí hrou v průmyslu a oni se ve všech směrech snažejí dostat co nejblíž.

Reklama
Reklama