Darkest Dungeon II prodal za první den sto tisíc kopií
Darkest Dungeon 2 Novinka Darkest Dungeon II prodal za první den sto tisíc kopií

Darkest Dungeon II prodal za první den sto tisíc kopií

Jan Urbančík

Jan Urbančík

Platformy Windows PC

Podle vývojářů bude předběžný přístup trvat zhruba rok, v plánu je podpora modifikací a potenciálně také DLC.

Reklama

V úterý 26. října vyšla early access verze hry Darkest Dungeon II a vývojáři se už podělili o první překonaný milník. Za jeden den se totiž prodalo přes 100 000 kopií, což je na menší hru velmi slušné číslo. Není to ale jediná zpráva, kterou jsme dostali. Zakladatelé studia Red Hook Studios Chris Bourassa (creative director) a Tyler Sigman (design director) se totiž rozpovídali v interview pro Epic Games.

Poměrně zajímavá otázka byla, proč se vůbec rozhodli pro pokračování, které je tak odlišné od originálu. Odpověď je ale relativně jednoduchá, vývojáři tvrdí, že nechtěli udělat jenom reskin prvního dílu, jenž by se sice dobře prodával, ale zároveň by nepřinesl nic moc nového, a to není něco, z čeho by měli radost. Proto se rozhodli dvojku kompletně předělat a zvolit rogue-lite žánr, čímž také chtěli "opravit" dlouhou herní dobu jedničky, která se jim zdála trochu přes čáru.

I přesto ale mají obě hry něco společného – předběžný přístup. Zástupci Red Hook Studios říkají, že jim to přijde jako výborný způsob, jak hru dotáhnout k dokonalosti díky zpětné odezvě hráčů, kromě toho je to ale také velký finanční přínos pro celé studio. Sigman tvrdí, že ne každá hra je pro early access vhodná, ale první Darkest Dungeon byl v tomto ohledu velký úspěch a často je zmiňován jako "předběžný přístup, který byl udělán správně".

Jednička strávila v předběžném přístupu 11 a půl měsíce, u dvojky zatím vývojáři neznají přesné číslo, ale v rozhovoru zmiňují opět rok nebo možná i víc. Ještě jim toho ostatně zbývá poměrně hodně, ve hře je dostupný pouze první akt z pěti, které postupně přibudou. I přesto ale mají autoři plány do budoucna. Podle jejich slov se totiž chystá podpora modifikací a speciální nástroje, které jejich vývoj výrazně ulehčí, podobně jako u prvního dílu. A stejně jako u jedničky se možná později dočkáme také placených rozšíření:

"Pokud bude zájem o další obsah, rádi bychom udělali DLC i pro tuto hru," říká Sigman. "DLC byly skvělý způsob, jak stavět na základní hře a pohrát si s věcmi, které jsme vybudovali. Byli bychom šťastní, kdyby byl stejný zájem i u Darkest Dungeon II."

Titul si zatím můžete zakoupit pouze na platformě Epic Games Store, exkluzivita potrvá po celou dobu předběžného přístupu. Na naše dojmy z hraní se můžete těšit v nejbližších dnech.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama