Zpět na článek

Diskuze: David Cage nemá radost z konzole Xbox Series S

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Back Pa

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Btw dotaz na redakci : Nejde nějak odstranit to automatické označování uživatelů? Napíšu např. 720p@30fps (720p@ 30fps) a ono to označí nějakého uživatele.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
14. 10. 2020 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Back Pa @1803 Tak nepiš zavináč, ale napiš slovně 720p PŘI 30 fps. ;)

BackPa
BackPa
Level 29 Level 29
14. 10. 2020 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Zbytečně písmenka navíc :D . Já už to klikám přímo na predikci na telefonu.

1234
1234
Level 1 Level 1
14. 10. 2020 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle studio nevydalo jedinou dobrou hru a on keca neco o xboxu. Mel by se spis zamerit na sebe

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
14. 10. 2020 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@1234 Já mám jeho hry rád, Omikron: The Nomad Sould, díky kterému jsem poznal hudbu Davida Bowieho- mimochodem tahle hra ještě není tzv, interaktivní thriller, mrazivý Fahrenheit: Indigo Prophecy, překvapivě tíživý Heavy Rain, mnohými opovrhovaný Beyond: Two Sould, který je pro mě povedenou herní variací na Akta X, Stranger Things a Osudový dotek a obsahuje spoustu nervydrásajících (noční vlak), dechberoucích (celá kapitola v poušti) i dojemných momentů (bezdomovci či závěr hry). A pak tu je samozřejmě Detroit: Become Human, ve kterém David Cage smíchal to nejlepší ze svých předchozích her a do kterého konečně přidal rozumné ovládání- které, přiznávám, bylo v předchozích hrách často k vzteku. Nakonec se na jeho hry ale vždycky těším a jsem zvědavý, s čím přijde příště.

Trazan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Takové hry nedělá nikdo v průmyslu. Z každou další hrou se zdokonalují a vždycky si je rád koupím.

Repry
Repry
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
14. 10. 2020 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@1234 To se na mě nezlob, ale všechny jeho hry jsem si s chutí zahrál. Jak Fahrenheit, kdy si pamatuju, když vyšlo demo, hrál jsem ho dokola a byl paf z těch nových mechanik ovládání. Nedávno jsem se dostal k PC konverzím Beyond Two Souls, která mě nadchla, jako dlouho ne. Detroit jsem znal z PS4 a na PC jsem hrál jinou linku příběhu a Heavy Rein mě stejně zasáhla díky příběhu, i když jsem bohužel dopředu znal, jak to končí (tenkrát se ani o PC verzi nesnilo, proto jsem koukal na Youtube). Prostě všechny tyhle hry považuju za parádní příběhovky a nedám na ně dopustit.

Trazan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stačí se podívat jak vypadá haló Infinite

Soul eater

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Xbox se snaží aby každá generace jejich konzole byla zajímavá nějakou šíleností buď názvy nebo šilenýma verzema či epickýma proslovama jenž mají všechny uklidnit. Pro tentokrát je to downgrade vlastního produktu. Takže týpek má asi pravdu. Nechápu tu politiku.

Katana

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavně že Detroit vyšel na Xbox. :D Zase jsou to jen nesmyslné kecy.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
13. 10. 2020 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Plně souhlasím s Cagem a podotknu dva rozdíly, které se tu v diskuzi přehlíží: Na PC se žádný vývojář neohlíží na nejslabší sestavu (což ani nejde, někdo může mít doma PC z minulého století), nýbrž cílí na současný průměrný HW při normálním nastavení grafiky a na současný high-end při nejvyšším nastavení. Když někdo požadavky nesplňuje, tak smůla, někde se ta hranice udělat musí, navíc jde jen o minimální procento hráčů. Naproti tomu u konzole se vývoj řídí zpravidla podle nejslabšího zařízení aktuální generace, protože i to nejslabší zařízení představuje podstatnou část trhu. Skok z PS4 na PS4 Pro, ani z Xboxu One na Xbox One X pravděpodobně nebyl zdaleka tak markantní jako předpokládaný (zatím máme k dispozici opravdu jen čísla TFlopů) výkonností skok mezi Xbox Series S a Xbox Series X. Krom toho mezigenerační konzole Xbox One X a PS4 Pro byly jen přechodným řešením na nějaké tři roky, než přijde nová generace, protože se zpětně zjistilo, že původní výkon nestačí. Tady ale cíleně Microsoft vydává slabší konzoli, která bude pro vývoj her relevantní dalších 7-8 let, což může mít za výsledek zpomalení technologického pokroku ve hrách, zejména pak ve druhé polovině životního cyklu nových konzolí, kdy už se vývojáři naučí využít výkon nové generace na maximum, a byla by věčná škoda, kdyby ho na maximum využít nemohli, kvůli jedné slabší konzoli. Málokterý vydavatel má totiž chuť investovat prostředky do dvou zcela odlišných verzí hry, takže budou vývojáři postaveni před volbu- nevydat hru na konzoli, kterou bude mít doma celkem dost hráčů, nebo hru oné konzoli přizpůsobit, na úkor všech ostatních zařízení.

zoomfire
zoomfire
Level 1 Level 1
13. 10. 2020 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Jsou to jen PR kecy, aby si užil trochu internetové slávy, vývojářům optimalizace na cca 5-6 konfigurací vůbec nijak neublíží, pokud budou mít kvalitní engine a správu assetů

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
13. 10. 2020 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zoomfire On to ale není jen David Cage, takových vývojářů je spousta. Kdyby chtěl kladné PR, tak by naopak řekl, že mu to vůbec nevadí, jen aby se blýsknul. Jak jsem psal, vyvíjet druhou verzi jsou zbytečné prostředky navíc, jestli myslíš, že stačí jen snížit rozlišení a pár grafických detailů, tak nestačí. Series X a Series S se liší výkonem tak moc, že by se pro eSko musel překopávat třeba i level design a herní mechaniky, kdyby se vývojáři rozhodli využít sílu Xka naplno. A pak, verze navíc stojí vývojáře čas a už takhle vychází hry plné bugů, nemám zájem na tom, aby se to v budoucnu ještě zhoršilo.

Trazan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Souhlasím 👍

BackPa
BackPa
Level 29 Level 29
13. 10. 2020 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Však S má být na 1080p, X na 4K. Tak si myslím, že tam nijaké ústupky být nemusí, prostě na slabší jenom sníží rozlišení. Ten výkon by měl v pohodě zvládat 1080p.

Komentářový bandita

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BackPa Back Pa totiž umí dělat hry lépe než David Cage, tak ví, co říká.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
13. 10. 2020 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BackPa Představ si, že jsi vývojář a že bys chtěl udělat full-scale bitvu s aspoň 5.000 NPC a procesor eSka by jich zvládl spočítat jen pár stovek. Představ si, že bys chtěl, aby v té bitvě šlo plynule přecházet z boje na souši k boji pod vodou a zpět a RAMky eSka by ten přechod neobsáhly. Představ si, že bys chtěl, aby v té bitvě šlo létat a grafika eSka by nezvládla najednou vykreslit celou mapu z výšky. No a protože ti vydavatel nedá prostředky na vývoj dvou verzí, ale zároveň na tebe tlačí, že tvoje hra na eSko prostě musí vyjít, tak: v bitvě bude nakonec jen pár set NPC, bitvu na souši a bitvu pod vodou bude oddělovat cutscéna či loading a ve hře se jednoduše nebude létat. Samozřejmě je to jen ilustrační příklad, tak ho prosím neber doslovně, každopádně já tedy podobné kompromisy ve hrách v budoucnu nechci a doufám, že řeči o tom, že ty tam jsou dlouhé spojovací chodby a loadingové výtahy nebyly jen tak do větru. Ještě trochu reálnější příklad: představ si, že bys chtěl ve hře velmi propracovanou fyziku, jakou nové konzole umožňují, ale eSko by jí nezvládalo. Dvě verze dělat nemůžeš a fyzika objektů není něco, co by šlo jednoduše zapnout a vypnout v menu, fyzika je nedílně spjatá se samotným enginem, na kterém hra stojí. Jakpak to tedy asi dopadne?

Milan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Akorát, že procesor (CPU) Ska je stejný jako u Xka. Sko má stejné CPU, rychlé SSD jako Xko a jen slabší GPU pro rozlišení max 1440p. Jinak je to úplně stejný HW.Však nové Gears 5 upravené pro Next gen běří na Sku 120 fps akorát v nižím rozliení oproti Xku. Navíc MS vytvořil pro vývojáře nástroje na škálování výkonu. Dělá se z komára velbloud.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
13. 10. 2020 23:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Stejná technologie, jiné procesory- eSko má o 0.2 GHz nižší frekvenci, jak při využití jednoho jádra, tak při multithreadingu. Nikdo neříká, že hry z Xboxu One nepoběží na eSku dobře, věřím, že poběží dokonce výborně. Velké pochyby mám ale u her které vzniknou za 3 roky a později, pak bude eSko velmi pravděpodobně technologický pokrok opravdu brzdit.

BackPa
BackPa
Level 29 Level 29
13. 10. 2020 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot No jestli by to nezvládlo Sko, tak ani Xko. Sko kvůli CPU (i když výkon je jen o něco málo horší, než u X) a Xko kvůli GPU. Aneb 1080p vs 4K.

Repry
Repry
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
13. 10. 2020 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mimochodem to Cagemu nevadily ty mezigenerační konzole PS Pro a One X k základním verzím? To je víceméně to samé jako Series X a S.

Drtikol
Drtikol
Level 1 Level 1
13. 10. 2020 18:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dnes je všechno problém, mám za to že kdysi to bylo horší. Vzhledem k tomu co jsem třeba četl k vývoji na ps3 čipu. Vlastně několik konzolových systémů, každý pracoval jinak a pak ještě pc které ve finále výkonově zaostávalo. Dnes je vše na bázi PC ne?

Repry
Repry
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
13. 10. 2020 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drtikol Ze začátku bylo pro vývojáře vyvíjet pro PS3 naprostý peklo. Jejich inovativní technologie byla tak úžasná, že i samo Sony se k tomu již nevrátilo a uznali, že to prostě bylo přehnaně komplikovaná architektura. Ale vývojáři se kousli a nakonec to zvládli. Prostě, kdo chce hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.

KRoman47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Repry Modern Vintage Gamer měl teď zajímavé video o emulaci PS3, jaký je problém právě rychlost emulace těch SPU jednotek. RPCS3 je prý skutečně komplexní emulace a Sony se všemi zdrojovými kódy by to na současných konzolích určitě zvládla, ale kolik by to stálo peněz a času, kolik by museli najít dalších lidí pro vývoj a to ve všem tom spěchu, aby se vydání vůbec stíhalo podle plánů. Každýmu pak musí být jasný, že to bude první věc, co půjde z kola ven, protože se nevyplatí. Kdo chce hrát PS3 holt musí sáhnout po bazaru, dnes už za pár kaček. Emulace PS1 a PS2 na PS5 může požadovat podle mě už jen naprostý blázen, to by Sony musela zase vracet laser pro čtení CD a už PS4 nečetlo CD.

Th3Evo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Co se týče Quantic Dream, při vývoji vlastní technologie a motorů..." Chápu, že jsou teď těžké časy, ale nečekal jsem, že se herní vývojáři pustí i do výroby aut.

Phillios191
Phillios191
Level 49 Level 49
13. 10. 2020 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Th3Evo to mě dostalo :D :D jo, ať žije google translator.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
13. 10. 2020 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Th3Evo Opraveno, děkujeme za upozornění.

Repry
Repry
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
13. 10. 2020 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Se dvěma konzolema mají problém a co takhle x stovek možných kombinací PC? Tohle brečení na dvě verze XBoxe je fakt vtipný. Tak prostě udělají hru s možností nastavení grafiky a detajlů jako u počítačů.

Th3Evo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Repry Tak zrovna Quantic Dream je známý především pro 3 hry, které byly exkluzivní pro Playstation - Heavy Rain, Beyond: Two Souls a Detroit:Become Human. Nedávno se všechny dočkaly portů na PC a jejich kvalita je diskutabilní. Tohle studio nemá moc zkušenosti s multiplatformními hrami a taky to podle toho vypadá. Vývoj her na PC a konzole není tak jednoduchý jako "zapnout/vypnout menu s nastavením grafiky".

Repry
Repry
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
13. 10. 2020 18:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Th3Evo Nevím, co je na PC portech jejich her diskutabilní. Mám 4 roky starý počítač a jede mi to jak po másle a dohrál jsem to bez technických problémů. A rozhodně žádný dělo nemám. Pokud vím, tak tohle studio dělalo i Fahrenheit a to byla PC hra než udělali 3 exkluzivity pro Sony. Jiní vývojáři zase tvrdí, že dvě verze XBoxe problém není. Záleží, jak se k tomu kdo postaví.

BackPa
BackPa
Level 29 Level 29
13. 10. 2020 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Repry Hrál jsem od nich na PC jenom Detroit a ten byl špatně optimalizovaný na to, jak vypadal. Kor jak to porovnám s tím, jak to běží a vypadá na konzoli.

Repry
Repry
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
13. 10. 2020 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BackPa Tak to jsem hrál asi jinou hru, u mě to vypadalo a běželo naprosto super. A moc stížností na port jsem nezaznamenal ani jinde.

BackPa
BackPa
Level 29 Level 29
13. 10. 2020 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Repry Však to na RX 5700XT a R9 3900X běželo ve 4K na cca 45fps. Na to, jaká je to koridorovka a jakou to má grafiku, je to hodně špatný výkon.

Repry
Repry
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
13. 10. 2020 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BackPa Odpověď a lék na to zní: NVidia :)

BackPa
BackPa
Level 29 Level 29
13. 10. 2020 23:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Repry Nechci se hádat, ale na nVidii ta hra běžela mnohem hůř, než na AMD grafikách :D

Repry
Repry
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
13. 10. 2020 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BackPa Tak to jsem měl asi kliku. Mimochodem, jsem rád, že se našel konečně někdo se smyslem pro normální diskuzi a ne hned si vjíždět do vlasů 👌

KRoman47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BackPa Tak tak, stížností na špatnou optimalizaci Detroit na PC bylo všude dost. Na GTX 1070 jelo vyloženě mizerně + stutter, až s GTX 1080 Ti a několika aktualizacích jsem se do toho konečně pustil. Od Quantic jsem hrál vše od Fahrenheit a jde vidět, že s každou další hrou jsou lepší a lepší, u Detroit jsem neměl výhrady již k ničemu po stránce hratelnosti a příběhu.

Repry
Repry
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
14. 10. 2020 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KRoman47 Já to hrál na NVidia 970 a Intel Core i7 na maximální nastavení a naprosto plynule a bez problému. Možná těch 32 GB paměti (ale zase model, který byl před 4 lety mainstream) jinak si to nedovedu vysvětlit.

Back Pa

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Repry nVidia 970 a plynule na max detaily? Tomu se mi opravdu nechce věřit, ta grafika už je jako dinosaurus. Možná tak v 720p@ 30fps, ale určitě ne v 1080p@ 60fps.

Reklama
Reklama