Tým stojící za DayZ se zdvojnásobil a připravuje spoustu novinek, systém vaření i opravu stávajících chyb.
DayZ tým z českého studia Bohemia Interactive se rozrostl o nové zkušené vývojáře, kteří pomohou s vývojem úspěšné hry. DayZ se na Steamu v Early Access programu neuvěřitelně daří. Čistý zisk je odhadován na více než půl miliardy korun. Není tak divu, že si vedení mohlo dovolit zdvojnásobit počet lidí pracujících na nadějném projektu.
Na oficiální blogu tuhle informaci oznámil sám tvůrce Dean Hall, který se rozhodl, že brzy z Bohemia Interactive odejde a založí si nové studio na Novém Zélandu. Fanoušci se o DayZ ale nemusejí bát, Hall odejde, až ho nebude potřeba. Nestane se tak, že by se sbalil, hodil vše za hlavu a zmizel. (více v předešlém článku). Podle mluvčího tvůrčího celku (thx Polygon) jde o dvě rozdílné věci (nábor nových zaměstnanců a odchod Halla), které spolu nesouvisí.
Dvojnásobení týmu bylo oznámeno jen okrajově. Hall se totiž věnoval především změnám, které budou postupně do hry přidány. Půjde především o systém vaření. Ten má prohloubit realističnost s přežíváním v nebezpečném a nevyzpytatelném světě. U vaření se vývojáři inspirovali titulem Project Zomboid. Hráči budou moci ohřát jídlo, které se po dosažení určité teploty změní na jiný typ potraviny, zmíněna byla polévka. Potraviny půjde spálit a dokonce mohou časem vychladnout.
"Jsme velmi nadšeni ze systému pro vaření," uvedl tým na blogu. Bohemia Interactive se budou i nadále soustředit na eliminaci chyb a nepříjemných bugů. Krom toho chystají přidat fyziku objektů, lepší práci se světlem, lepší animace při použití melee zbraní, možnost ukládat si věci do určitých prostorů (třeba do lednice), luk nebo nové budovy. Později dojde i k přidání vozidel, ale to až budou vyladěni všechny stávající mechaniky v čele se všemi survival elementy.