Deep Sky Derelicts – procházka temným vesmírem
Speciály Článek Deep Sky Derelicts – procházka temným vesmírem

Deep Sky Derelicts – procházka temným vesmírem

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

2

Hrál se nám duchovní následovník kultovního Darkest Dungeon stejně dobře jako jeho předloha?

Reklama

Slavné RPG Darkest Dungeon lze považovat za jeden z nejvýraznějších indie projektů současnosti. Vývojáři z Red Hook Studios si za pomoci temné atmosféry, specifického vizuálu a extrémní náročnosti získali srdce nejednoho staromilského veterána. Ne každému však sedlo zasazení jejich dílka. Pro futuristicky orientované hráče tu dnes máme podobně laděný titul, za kterým stojí nepříliš známá parta ze studia Snowhound Games, která se doposud věnovala především tvorbě menších kousků. Nyní se však chystá prorazit s Deep Sky Derelicts, které by mělo v mnoha ohledech kráčet ve stopách kultovní nezávislé hry. Bude to však stačit k tomu, aby si skrze náš fotospeciál získalo vaši pozornost?

Smrtící vesmír

Posádka mého plavidla po mnoha měsících mimo domov konečně dostala možnost si na pár dní oddechnout na jedné z mála vesmírných stanic. Většina členů mého týmu se ve svém volném čase vydala na průzkum útrob železného obra. Já sám jsem se však rozhodl nejprve zavítat do baru a získat informace o nadcházející zakázce, kvůli které jsme do tohoto životem kypícího centra přiletěli. V rožku sedící klient mi během chvíle objasnil situaci a zadal souřadnice, na nichž by se měl dle jeho informací nacházet cíl, který je nutné eliminovat. Odměna za nabízenou práci byla hodně lákavá, její náročnost však podle všeho neodpovídala obnosu, jenž za ní byl zákazník ochoten zaplatit. Po několika minutách smlouvání a mírném navýšení finální částky jsme si nakonec plácli.

Pár dní po zpečetění smlouvy jsem se spolu s mými parťáky vydal na místní trh, kde jsem chtěl dokoupit munici, zbraně a životně nezbytné energetické články, bez nichž prakticky nebylo možné vydat se do akce. Za nákup potřebného vybavení jsem zaplatil slušnou částku, z předem obdržené platby, jíž jsem dostal za přijetí zakázky tajemného klienta. Ihned po naložení zásob jsem se s ostatními členy týmu vydal na cestu k našemu cíli, jenž byl od nás vzdálen několik světelných let. Při letu k němu jsme byli napadeni skupinkou robotických renegátů, jejichž prohnanost neznala mezí. S vypětím všech sil se nám je podařilo zdolat a mohli jsme pokračovat v naší výpravě.

K ocelovému obru, který měl ukrývat náš cíl, jsme dorazili několik týdnů po našem střetu s mechanickými piráty. Posádka byla pořádně odpočatá, takže byla během chvíle připravená vyrazit do útrob stanice, přestože její členové věděli, že se z nich již nemusí nikdy vrátit. V jejich čele jsem jakožto správný velitel stál samozřejmě já vyzbrojen energetickým mečem a krátkou pistolí umožňující pálit přesně bez nutnosti míření za všech okolností. Po mém boku se do temnot vypravil mohutný válečník Cleaner vybavený futuristickým válečným kladivem, s jehož pomocí dokázal vždy bez větších problémů zdolat štíty svých nepřátel. Zadky nám oběma kryl lékař Gennady, který nás svými podpůrnými schopnostmi nejednou zachránil před jistou smrtí číhající za každým rohem.

Naše výprava probíhala zpočátku dobře. V první větší místnosti jsme narazili na Esther požadující po nás, abychom doručili naléhavou zprávu její přítelkyni nacházející se někde v útrobách ocelového obra. Bez většího rozmýšlení jsme ji slíbili pomoc, protože dámu v nouzi přeci nelze jen tak odmítnout. Po příslibu pomoci se přesunula do naší kocábky čekající v hangáru. Naše malá skupinka jí k němu doprovodila a následně pokračovala v průzkumu temných chodeb stanice, z nichž se stále ozývala směsice tajemných zvuků, jejichž původci se pomalu ale jistě přibližovali k naší pozici. Na jejich příchod jsme se naštěstí pečlivě připravili, díky tomu nás poletující mechanické oči nezaskočily o nic víc než my je. Šarvátka nebyla nějak zvlášť dlouhá, protože výdrž našich nepřátel byla minimální. Prakticky stačil jeden dobře mířený úder a robotický protivník se poroučel do křemíkového nebe, kde na něj čekala další odstavená elektronická zařízení. Z ostatků padlých bulev jsme získali životně důležité energetické články sloužící k napájení našich obleků a dočasnému zlepšování námi užívaných schopností.

Po sebrání součástek a energetických článků jsme se opět vydali na naši strastiplnou pouť tmou zalitými tunely vedoucími k našemu cíli. Po pár vypjatějších střetech jsme se dostali do chodby, na jejíž konci byly gigantické ocelové dveře, za nimiž na nás čekal ten, jehož jsme měli srazit k zemi. Předtím než jsme je mohli otevřít, se na nás však vrhla skupina jedem disponujících zabijáků bránících svého pána, který již netrpělivě čekal na naši družinu.

Cíl určený k eliminaci se nám nakonec podařilo za cenu těžkých ztrát zlikvidovat. Gennady byl zabit hned v úvodní fázi souboje a Cleaner byl zraněn natolik, že již nebyl schopen chůze. Já sám jsem se vydal s posledním energetickým zdrojem zpět k naší lodi. Na mou smůlu se mi k ní nakonec nepodařilo dojít a já skonal ve tmě stejně jako mí druzi, kteří obětovali své životy proto, abych mohl v Deep Sky Derelicts hrát hru se smrtí o něco déle než oni.

Skutečně ambiciózní kousek

Doufám, že se vám náš krátký příběh z vesmíru Deep Sky Derelicts líbil. Já sám toto dílko považuji za velmi zdařilý kousek, který má rozhodně čím zaujmout. Celek je temnějšího ražení, v žádném ohledu se s vámi nepáře, takže musíte být stále připraveni na moment, kdy skonáte a pojedete pěkně od začátku. Na současné verzi tohoto titulu mi zřejmě nejvíce vadí návrh soubojového systému, který se v mnoha ohledech liší od designu střetů z oblíbeného Darkest Dungeonu. Namísto klasické škály schopností před vás toto dílko pokládá sadu kartiček, které můžete v průběhu boje užívat. Po jejich vynesení se vám však už do balíčků po několik kol již nemusí dostat, což vás prakticky může odstavit od útočných či defenzivních dovedností. Bitvy se díky tomuto aspektu nesou na hodně zvláštní vlně, která nemusí sednout každému.

Jen málokdy se v rámci předběžného přístupu uchyluji k tomu, abych dané dílko doporučil či naopak zavrhl. První výraznější projekt Snowhound Games jsem však schopen za určitých okolností doporučit většině milovníků náročnějších RPG, kteří se nebojí výzev a nevadí jim systém kartiček značně ovlivňující průběh soubojů. Deep Sky Derelicts si totiž můj vztyčení palec rozhodně zaslouží.

Hra Deep Sky Derelicts je od 15. listopadu 2017 v předběžném přístupu na Steamu, kde stojí 15,99€. V Early Access by titul měl být zhruba do března 2018.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama