Detaily o boji zblízka v Battlefieldu 1
Battlefield 1 Novinka Detaily o boji zblízka v Battlefieldu 1

Detaily o boji zblízka v Battlefieldu 1

Martin Cvrček

Martin Cvrček

7

Tvůrci z DICE slibují boj zblízka s větší hloubkou a různé zbraně rozdělené do tří tříd.

Reklama

V Battlefieldu 1 mají hrát zbraně pro boj zblízka větší úlohu než v předešlých dílech, a tak nám ho tvůrci z DICE trochu přibližují. Jedním z účinných nástrojů pro tento typ boje je bajonet, s nímž můžete vyrazit proti nepříteli. „Během výpadu se dostanete do těsné blízkosti soupeře a provedete brutální finální úder, který je prakticky nemožné jakkoliv zablokovat. Při výpadu budete mít výhodu vyšší rychlosti než při normálním běhu a snížené zranitelnosti."

Použití bajonetu má ale i své nevýhody. „Váš pokřik přiláká nepřátele, máte horší schopnost manévrování do stran a po neúspěšném pokusu o zabití bajonetem nebudete moct znovu sprintovat, dokud nenaberete dech. Připevnění bajonetu na hlavní zbraň má také negativní účinek na její zpětný ráz a navíc prodlužuje chvíli, než se vám po sprintu zbraň podaří zvednout do střelecké pozice. Pokud se rozhodnete pro bajonet, vzdáte se tím i možnosti používat jiné příslušenství.”

Tvůrci přitom tvrdí, že chtějí boji zblízka dodat větší hloubku a variabilitu. „Důležité bylo vzít v úvahu zkušenosti z minulých her a eliminovat problémy podobné těm, kdy byl hráč před útokem nožem na určitý čas zablokován v pohybu. Prostředí první světové války nám navíc samo nabídlo mnoho unikátních možností pro rozšíření arzenálu, kam teď patří vše od středověky působících palcátů přes krumpáče po sekery, jezdecké meče a další.”

Tím ale popis novinek nekončí, takže nechám mluvit tvůrce: „V Battlefieldu 1 najdete tři základní třídy zbraní na blízko, přičemž každá má své slabiny a silné stránky: nože, palice a speciální zbraně. Liší se ve třech základních vlastnostech: rychlost švihu/máchnutí, působené zranění při každém zásahu a ovladatelnost při zneškodnění zblízka.

Během první světové války často docházelo k překvapivým útokům na zákopy, během kterých chtěli útočníci vzbudit co nejméně pozornosti. Ve stísněných prostorech nebylo mnoho místa k manévrování a tyto operace se tak neobešly bez nejrůznějších typů zbraní na blízko. Někteří vojáci nedali dopustit na malé zákopové nože a boxery, jiní se spokojili s nejrůznějšími tupými zbraněmi a s tím, co bylo zrovna po ruce. Příkladem takového druhu v Battlefieldu 1 je jednoduchý kyj opatřený ostny pro maximální účinnost.

Nůž sice nepůsobí velké zranění, ale zdaleka nejlépe se s ním provádějí opakované útoky a je méně náročný na prostor. Znamená to, že pokud se pokusíte o tiché zneškodnění protivníka zezadu, nůž vám poskytne největší prostor, ze kterého takový útok může být úspěšně proveden. Kyje jsou univerzální: působí středně velká zranění a a mají středně velkou zónu úspěšnosti. Speciální zbraně jako sekery, rýče nebo krumpáče jsou smrtelně účinné, ale také nejpomalejší. Mají navíc nejmenší zónu úspěšnosti.

Na začátku hry máte přístup k jednoduchému kyji, lopatě a noži. Postupně se vám budou zpřístupňovat specializovanější zbraně, včetně zdobnějších variant. Některé můžete použít i k přestřižení ostnatého drátu, k demolici barikád ze dřeva nebo k poškození lehčích vozidel.”

DICE zkrátka slibuje rozmanitější kontaktní boj, který má být v souladu s tím, jak vypadal boj muže proti muži v první světové válce. Beta, přesněji řečeno demo převlečené za betu, nabídlo v tomto směru jen malou ochutnávku, takže o tom, nakolik se tento cíl vývojářům podařilo splnit, se přesvědčíme 21. října.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama