Deus Ex: Human Revolution – Missing Link
Preview Deus Ex Článek Deus Ex: Human Revolution – Missing Link

Deus Ex: Human Revolution – Missing Link

Daniel Kremser

Daniel Kremser

7

Revoluci lidského druhu už sice máme nějaký ten pátek za sebou, ale v Eidosu dobře vědí, jak nám zachutnala a pořádně augmentované DLC se už nezadržitelně blíží.

Reklama

Kdo je alespoň trochu RPG pozitivní, nemohl si nechat ujít novodobou reinkarnaci mistrovského díla Warrena Spectora. Deus Ex: Human Revolution se stal menším herním zjevením a ukázal, že i po deseti letech se může udělat stejně dobrý následovník nebo reinkarnace. Úžasně barvitý a živý svět, skvělé herní mechanismy, ale hlavně úchvatný příběh, jenž poslal do kolen nejednoho hráče, bodovaly na vše frontách. Když je však něco tak dobré, jako právě Deus Ex, uteče to děsně rychle. To si však autoři z Eidosu dobře uvědomují a už chystají pořádné prodloužení. Ale pozor, během čtení můžete narazit na nechtěné spoilery!

Augmentace jsou nefunkční, takže na pořadu dne nemůže být nic jiného, než útěk.

Tabula rasa

Příběh The Missing Link nás vezme zhruba do poloviny původní hry. Adam se nachází v zajetí a přišel o všechny zbraně. Co je však horší, jeho věznitelé jsou natolik chytří, že mu deaktivovali všechny ty super augmentace. Hlavní úkol je tedy jasný: získat zpět nejen zbraně, ale především augmentace a pochopitelně nakopat zadnice všem těm naivkům, co si nás dovolili zmlátit a nacpat do špinavé cely.

Cesta do přísně střeženého skladiště přitom může být pokaždé jiná a každý hráč vám tu svou povypráví jinak. Možných cest je totiž zase celá řada a je jen a jen na vás, jestli zvolíte pomalé plížení ve stínech a zabíjení jednoho strážného po druhém, nebo to vezmete na férovku se zbraní v ruce. Zkusit si však můžete i obcházení konfliktů šachtami nebo zákeřné hackování hlídacích robotů.

Plovoucí vězení

Máme ztracené předměty a augmentace, takže na pořadu dne nemůže být nic jiného, než útěk. Naneštěstí si autoři zvolili trochu netypickou lokaci a záhy zjistíme, že našim vězením není nic menšího, než plovoucí loď. Leč se tahle volba může zdát býti hloupou, je to právě naopak.

Toto velice rafinované rozhodnutí totiž autorům umožňuje schovat mnoho věcí na malém prostoru. V rámci příběhu se tak projdeme skladišti, kancelářemi, strojovnou a zapomenout samozřejmě nesmíme ani na samotnou palubu. Všechno je navíc vyvedeno v tom úchvatném stylu původní hry a díky menšímu prostoru můžete na každém kroku narazit na sympatické detaily a odkazy vztahující se k Human Revolution.

Žádná nastavovaná kaše

Ale dost už bylo spoilerování. Nikdo přece nechce všechno vědět předem. Raději se koukněme na technickou stránku, která zase udělala menší krůček kupředu. Konkrétně bude DLC využívat nový systém vykreslovaná stínů a rozptylu světla, což by mělo posunout především dojem z okolí na novou úroveň. Taktéž tohle vylepšení podává odpověď na otázku, zda se jedná pouze o vystřiženou pasáž z původní hry.

Producent se dušuje, že tomu tak rozhodně není. Všechno, co se do samotného Human Revolution nedostalo totiž běželo ještě na staré verzi enginu a tudíž je v současné době již nepoužitelné. Právě proto je Missing Link a i všechny budoucí rozšíření plné nových nápadů a rozhodně bychom neměli mít pocit, že jsme jako hráči o něco okrádáni.

Prostě solidní nášup

Celkově by měl nový Adamův příběh zabrat nějaké 3 hodiny. Ale pouze, pokud se budete za rozuzlením hnát. Ti z vás, co hodlají prostředí nového DLC pořádně prozkoumat si u monitoru v klidu posedí i 7 hodin. A to ani nemluvíme o neuvěřitelné znovuhratelnosti. Ale vlastně si to co nevidět všichni můžete vyzkoušet na vlastní kůži, protože vydání Missing Link už povážlivě klepe na dveře.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama