Diablo 3 se stále předělává
Speciály Diablo 3 Článek Diablo 3 se stále předělává

Diablo 3 se stále předělává

Daniel Kremser

Daniel Kremser

23

Kdo si myslel, že vydaní třetího dílu legendární rubačky je již za dveřmi, ten se šeredně mýlil. Blizzard prostě rád míchá kartami!

Reklama

Ještě to není tak dávno, co si celý internet myslel, že přechytračil samotný Blizzard a skutečně odhalil tajemství snášející se nad datem vydání Diabla III. Ale to by nebyl Blizzard, kdyby to všechno byla pravda a třetí Diablo v únoru skutečně vyšlo. A tak všem udělal čáru přes rozpočet producent hry, který naneštěstí oznámil, že hry se opravdu jen tak nedočkáme. A proč vlastně?

"Našim úkolem není vydat jen tak ledajakou hru, ale další Diablo. Proto si myslíme, že je lepší počkat na dokonalý produkt. Když hra vyjde později a bude skvělá, nikdo si na to ani nevzpomene. V opačném případě by se nám to mohlo pěkně vymstít. Podobně to dělá i Valve s Half-Life, tak proč ne zrovna my!"

Je to velice jednoduché! Na hře je totiž údajně ještě mnoho k dodělání a Blizzard přece nedokonalé hry nevydává. Nikoho nezajímá, že čekáme již více než jednu celou dekádu. Hlavní změny se momentálně odehrávají především z důvodu zpřístupnění hry novým hráčům, kteří s podobnými hrami nemají moc zkušeností. Můžeme tedy jen doufat, že to bude stát za prodloužené čekání.

Když to musí být

Například byly vyřazeny identifikační svitky. Ty měly svého času za úkol identifikovat jednotlivé nalezené magické předměty. Nově ale nutnost tahat je sebou zcela odpadá. Každá třída totiž zvládne předměty identifikovat sama, jen musíte přečkat předepsaný časový limit.

Vyřazení se dočkal i pátý slot na elixíry. Podle vývojářů spíše rušil a v akčnějších chvílích ho stejně nikdo nepoužíval. Samozřejmě zde jde především o zrychlené doplňování životů. Kdyby vám náhodou nestačily orby, můžete tak nárazově vypít ještě záchranný lektvar. Už však nepůjde lektvary požívat jeden za druhým stejně, jako to šlo v Diablu II.

Většina změn se točí okolo vyhazování nadbytečných prvků, což by mělo lehce usnadnit orientaci ve hře.

Tři jsou prostě moc

Daleko překvapivější je odstranění jednoho z řemeslníků, kteří vám měli pomáhat s craftingem a vylepšováním stávajících předmětů. Ve finále se tak ve hře vůbec nesetkáme s mystickým řemeslníkem, který měl zprostředkovávat enchanting. S blížícím se vydáním si prostě v Americe sedli k rýsovacímu prknu a rozhodli se celý systém přepracovat.

Údajně ale tento krok vydání spíše urychlí, alespoň si to teda myslí Jay Wilson, vedoucí vývoje hry. Dle jeho názoru jste stejně nakonec jen ozdobovali předměty gemy a řemeslník plnil jen vatovou funkci. Autoři se k němu ale po vydání vrátí, takže je možné, že se celý systém později dočká ještě jednoho přepracovaní.

I mezi lidi se někdy musí

Aby toho nebylo málo, stálé můžeme pokračovat na vlně vyhazování nepotřebných funkcí. Končí totiž i Cauldron of Jordan a také Nephalem Cube, které měly sloužit k prodávání předmětů bez nutnosti odcestovat do města. Vývojáři si myslí, že je lepší, když na chvíli vypadneme z boje a taky trošku prozkoumáme městské prostředí nebo prohodíme pár slov s NPC. S touto změnou se váže i kosmetická úprava městského portálu. Ten se dočkal sympatického přejmenování na Town Portal a nově je umístěn na dolní liště hned vedle skillů.

Málem bychom ale zapomněli na recyklaci předmětů. Tu měl provádět Nephalem Cube a tak musela přejít na jednoho z řemeslníků. Není to však jediná novinka dotýkající se recyklování předmětů. Normální předměty již ve finální hře nerozložíte. Původně si Blizzard myslei, že každý předmět bude něčím užitečný. Nakonec se ale rozhodl pro systém z dvojky, kde většina předmětů ani nestála za sebrání. Jen tak se prý může dostavit nadšení z nalezení něčeho opravdu výjimečného.

Čtyři a dost

Kámen na kameni nezůstal ani v oblasti atributů jednotlivých postav. Konkrétně vypadly z kola ven Defense, Attack a Precision. Jejich funkce dostatečně pokryjí zbývající čtyři, a to Strength, Dexterity, Intellect a Vitality. Všechny tyto změny jsou úzce provázány se zcela překopaným systémem sbírání předmětů.

Nejvíce práce si vyžádá překopání atributů u jednotlivých postav a s tím spojený looting.

V nové podobě se budou tributy zobrazovat pospolu s inventářem. Hráč tak hned uvidí, co který předmět dělá se statistikami postavy. Právě změny atributů a celkové předělání sběru předmětů si vyžádá největší porci času.

Vyplatí se to?

A to je zatím všechn.! Jak můžeme vidět, vývojáři opravdu poctivě testují a zamýšlejí se i nad nejmenšími detaily. Někdy ale nevíme, zda už toho není jednoduše příliš mnoho. Nádherně vymazlená hra je super, ale komu se chce čekat dalších několik měsíců? Nám teda moc ne! A co si o stále ještě vyvíjeném Diablu myslíte vy?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama