Na určitých úrovních se vám více vyplatí vytvořit nového hrdinu než překopávat starého.
Diablo 4 přichází s ukázkou konceptu vývojových stromů a minimálně podle toho co prezentuje server WoWhead, se dá říci, že v tomto případě se můžeme těšit na opravu pestrou škálu směrů, jimiž půjde hrdiny zaměřit. Hráči podle Blizzardu žádali více možností a tak se společnost rozhodla jim je dát. Zatímco v Diablo 3 jsou hodně spojeny s výbavou, Diablo 4 se má vrátit do éry starých časů, kdy byl výběr dovedností pro úspěch stěžejní.
Vývojový strom vám tu nabídne opravdu zajímavou škálu možností, z nichž si půjde během hraní vybírat. Jakmile se rozhodnete, že vám aktuální sestava nelíbí, můžete jí kdykoliv zbavit a přejít na jinou. Pro transformaci však vždy budete potřebovat definovanou vaší úrovní. Experimentování proto bude dávat smysl primárně na nižších úrovních, kdy váš měšec příliš nezatíží.
Dá se říct, že tvůrci se vrací ke konceptu z prvního a druhého dílu série Diablo, kde změna dovednostního stromu nepředstavovala nic levného. Některým uživatelům se však tato cesta příliš nelíbí a argumentují tím, že by raději viděli opět formát z posledního dílu, kde nebyla změna schopností až takový problém, nežli systém, v jehož rámci vás vytvoření nového hrdiny vyjde na méně práce, než si vygenerovat peníze na překopání toho starého.
A jak na to pohlížíte vy? Těšíte se na návrat ke kořenům, nebo byste raději viděli jinou cestu?