Dobré RPG ale M&M to není. Dá se doporučit všem milovníkům RPG jen ne fanouškům původní série
Blogy čtenářů Recenze Dobré RPG ale M&M to není. Dá se doporučit všem milovníkům RPG jen ne fanouškům původní série

Dobré RPG ale M&M to není. Dá se doporučit všem milovníkům RPG jen ne fanouškům původní série

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Parta dobrodruhů sedí u táborového ohně, na nebi září měsíc. Jeho světlo ale zmizí a je zakryto obřími křídly černého draka. Zemně okolo hrdinů začíná…

Reklama

 

Parta dobrodruhů sedí u táborového ohně, na nebi září měsíc. Jeho světlo ale zmizí a je zakryto obřími křídly černého draka. Zemně okolo hrdinů začíná tát pod žárem dračího ohně. Naštěstí jeden z členů z party ovládá magii vody, která si s ohněm hravě poradí. Zbylí tři členové party mezitím berou své luky a pálí po drakovy salvy šípů. Jen málo z nich zasáhlo cíl, ale i to stačilo k rozlícení mocného ještěra, který se snesl na zem a dal se do otevřeného boje tesáky a drapy. Hrdinové pomalu ochabují, přesto že bojují o život, jeden po druhém upadají do věčného spánku. Jejich těla poslouží drakovy jako skvělá potrava.

Návrat legendární hry je zpět. Série Might and Magic která mě provázela v průběhu dospívaním a kterou považuji ze jednu z nejlepších RPG vůbec, je zpět. Co nám předvede a kam se posunula hratelnost?

Základní vlastnosti a skillyV minulých dílech základní atributy postav zůstávaly po celou dobu hry stejné. Případě se měnily nalezením sudů, jenž zlepšovaly tyto schopnosti. Nový díl však přináší změnu ve vylepšování základních parametrů za každou úroveň o kterou hrdinové postoupí. Nevím, jestli je to velké plus. Přeci jen v průběhu tréninku vám asi nový prst nedoroste a nohy se nezrychlí, tak proč by měli být postavy odlišné oproti výraznějším dílům série? Zajímavé vylepšení přichází ve skillech postav. U každé se objevuje více stromů a je skutečně jen na vás, kterou cestou pojedete. Přišlo mi sice trošku zajímavé, že si například čaroděj muže osvojit naprosto všechny magické školy, ale v tom má asi Ubisoft víc jasno než já. Prakticky se mi zde vytrácí potřeba klerika nebo jakéhokoliv healera na co? Nacpěte si tři mágy a jednu tvrdší class a projděte s nimi celou hru vzhledem k možnostem škol, které mají postavy na výběr.

Né každý zastane všechno

Předchozí díly také ukázaly postavy a rasy jako všeuměly, kteří si poradily s jakýmkoliv povoláním. Zde tomu tak není. Každá rasa má v tuto chvíli tři specifické povolaní v testovací fázi, k nám ale dostávají jen po jednom u každého národa. Samozřejmě pro každé povolání existuje budoucí povýšení. A tuto vlastnost si MaM zachoval z předchozích dílů.

Pohyb, kámen úrazu?

V minulosti jsem si hodně užíval volnosti pohybu po světě MaM. Nebyl jsem nějak výrazně limitován a svět nebyl rozdělen jen na čtyři světové strany. Den se s nocí střídal v celkem rozumných intervalech. Parta tím pádem nebyla tolik unavená a mohli jste s ní bez větších problémů cestovat. Co je tu jinak? Všechno. Celkový systém pohybu mi připomíná Legend of Grimrock. V otevřeném světě s nejúspěšnějšími díly této série už to nemá moc co dočinění. Volnost mizí a zůstává zde jen narýsovaná plocha pro cestu dozadu, dopředu a do stran. Uhnout před šípem či kouzlem v tomto díle tedy zůstává jen fantazií. Útěk před nestvůrami tudíž už moc nevyužijete a musíte se spoléhat na to, že se náhodou nepřidají další, protože vaše parta ze začátku zvládne tak jednu zajímavější příšeru a pak vesele skape. Se zbrojí a celkově opravou itemů to také není zrovna růžové. Celkově výbava vašich postav vydrží tak jeden maximálně dva boje a musíte do města, protože vašim postavám se jednoduše věci drolí pod rukama. Noc a den se tu střídá odhadem co 10 minut, takže ve výsledku sundáte par nestvůr a můžete jít do města se vyspat, nebo použít zásoby, protože vaše postavičky začínají být zřetelně unavené. Což by jim v boji moc neprospělo, už tak jsou většinou po jedné až dvou ranách na pokraji kómatu. Uvidíme, možná budou nedostatky z této kapitoly vyřešeny patchi nebo případným vývojem hry trošku jinou cestou.

 

 

Stránka grafiky

Jako vždy se hra graficky posunula na jinou úroveň. Lokace jsou kreativní. Jen tak se neokoukají.Ale stále to není dostatečné když se dostaneme k porovnaní se standardem her které vycházejí. Hudba také není zvolena špatně, jen v ostatních aspektech hra značně pokulhává.

 

Hodnocení v širším spektruJakožto fanoušek série a především 6 a 7 dílu, které byly průlomové a zanechali na herní scéně odkaz, snad až doteď nemůžu hodnotit nový MaM moc kladně. Hra se prakticky vrací úplně k prvním dílům, které se zpracováním a povedeností nemůžou prostě pozdějším hrám svého druhu rovnat. Místo použití nejvíce hraných si autoři prostě vybrali úplný návrat a hází hráče do ne moc příjemného rádoby otevřeného světa, který je až nesmyslně přeplněn monstry. Hra je pro mě nepovedenou kopii Legend of Grimrock, což byla hra, která se mi líbila, ale přeci jen byla v dungeonu a nikde jinde autoři se jí nepokoušeli cpát do otevřenějšího prostoru, co by v něm taky dělala. Dobré RPG ale MaM to není ...

Dobré RPG ale M&M to není. Dá se doporučit všem milovníkům RPG jen ne fanouškům původní série

Verdikt

Dobré RPG ale M&M to není. Dá se doporučit všem milovníkům RPG jen ne fanouškům původní série

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Oživení M&M serie po 12 letech
Hádanky které připomněly Shadow Guild
Těžší combat
Naprosté odklonění od starých dílů(6,7)
Nepotřebuji doma 2x LoG
Tahové pole.
Grafika
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama