Tvůrci připravují pravidelnější a aktivnější rozšiřování, jež může inspirovat i podporu Dragon Age a Mass Effectu.
Včera jsme tu v souvislosti se střílečkou Anthem od BioWare měli zejména špatné zprávy, tedy nemastný neslaný gameplay trailer a hlavně oznámení, že tradiční demo bude k dispozici jen těm, kteří si hru předobjednají, případně předplatitelům služeb EA Access a Origin Acces. Dnes to ale vyrovnáme něčím pozitivnějším, a to ujištěním, že dodatečný obsah, který bude mít co dělat s vyprávěním příběhů ve světě Anthem, bude vždy zdarma. Vývojáři z BioWare to potvrdili na akci PAX West, o čemž informuje třeba server VG247.
V Anthem si sice budete moci za reálné peníze kupovat různé kosmetické položky (s loot boxy se díkybohu můžeme rozloučit), ale v BioWare jsou přesvědčeni, že cokoliv, co souvisí s příběhem, musí být k dispozici každému majiteli základní hry. Všichni hráči by si měli společně užít jeden a ten samý příběh a neměli by být rozdělováni. Už nějakou dobu je přitom jasné, že se Anthem i po vydání dočká dalšího obsahu. Ten čítá například útoky na pevnosti, které mají vždy představovat výzvu pro čtveřici hráčů. Některé kosmetické odměny, jež získáte plněním těchto výzev, lze sice najít i jinde, ale právě zdárný útok na pevnosti po konci základní hry vám zajistí přístup k výbavě a zbraním na řádně vysoké úrovni.
Za zmínku také stojí, že v BioWare uvažují nad tím, že by model přidávání dodatečného obsahu aplikovali i na další Dragon Age a Mass Effect. Pokud chtěli dříve tvůrci odvyprávět nějaký další příběh, museli kolem něj postavit tradiční DLC nebo datadisk. Podpora Anthem však má být mnohem živější a aktivnější. V menších intervalech tak může dojít k rozšíření příběhu nějaké postavy, přidání zcela nových charakterů, změně vztahu s někým kvůli náhlým změnám v herním světě, případně ke změně podstaty určitých misí. To všechno často, v horizontu klidně i několika let a bez nutnosti sázet na konvenční DLC.
Aby tedy bylo jasno, dopad Anthem na nový Mass Effect a Dragon Age má spočívat právě v takovéto podstatě podpory a rozšiřování hry po vydání a v živějším, aktivnějším a plynulejším přidávání dodatečného obsahu. Už v minulosti jsme byli ujištěni, že existence Anthem jakožto, ehm ehm, projektu připomínajícího Destiny hned neznamená, že i čtvrtý díl Dragon Age a snad i další Mass Effect budou podobně pojaté a navržené.