Dohráli jsme Resident Evil: Revelations 2: Penal Colony
Speciály Resident Evil: Revelations 2 Článek Dohráli jsme Resident Evil: Revelations 2: Penal Colony

Dohráli jsme Resident Evil: Revelations 2: Penal Colony

Filip Němec

Filip Němec

18

Se sedmým dílem Resident Evilu prý v Capcomu rozhodně nehodlají pospíchat, odbočka Revelations se však zdá jako velmi dobrá náhrada.

Reklama

Hru jsme hráli na Xbox One

Kvůli rozdělení hry na jednotlivé epizody bude mít každá z nich svůj vlastní speciál. Až po vydání poslední epizody dostane hra souhrnnou recenzi s finálním hodnocením.

Skalní fanoušci série Resident Evil (a že jich je opravdu hodně) v posledních letech pláčou nad tím, kam se jejich oblíbená série ztratila. Survival horror se změnil v akci, která je sice stále plná známých reálií, ale s prvními díly má společného velmi málo. A i když to trvalo déle, než bychom chtěli, tvůrci zoufalé sténání fanoušků vyslyšeli. V roce 2012 díky tomu vyšel Resident Evil: Revelations, který přeťal zažité akční schéma a navrátil se k původní hratelnosti. Díky tomu vznikl nejlepší díl série za několik posledních let a Revelations s číslovkou dvě bude chtít nastavenou laťku posunout ještě o notný kousek výše.

In the next episode…

Ačkoli se hra vrací ke kořenům série, něco přeci jen dělá naprosto jinak a novátorsky. Alespoň tedy samotní tvůrci si to tak dozajista myslí. Celá hra je rozdělena na čtyři epizody, které na sebe po vzoru televizních seriálů navazují a logicky na konci každé epizody je nějaký cliffhanger, který by vás měl dostatečně motivovat k přečkání na další epizodu. Největší strach jsme logicky měli právě z periodicity – kdyby čekání na další epizodu trvalo třeba měsíc, byla by to poměrně dost dlouhá doba. To si v Capcomu naštěstí uvědomují a po vzoru seriálů se na každou další epizodu můžeme těšit hned další týden.

Prozatím je hra k dostání pouze v digitální verzi, kdy zaplatíte za celý balík a další epizody se vám stáhnou, až budou k dispozici, nebo můžete nakupovat každou epizodu zvlášť. Pro některé z nás by možná bylo přínosnější kupovat hru po jednotlivých epizodách, naštěstí hra se zatím tváří natolik kvalitně, že se nemusíte bát koupit hned celý komplet. Pokud byste rádi krabicovou verzi, budete muset počkat, až budou venku všechny epizody. Až poté se začne krabicová verze prodávat. K tomuto novátorskému konceptu jsem byl z počátku nedůvěřivý, ale závěr první epizody ve mně vzbudil emoce, které jsem u hry již dlouho nezažil. Nutkání „jak to teda bude dál?“ sice nebylo až tak silné, ale závěrečný teaser „v další epizodě uvidíte“ ve mně vyvolal velkou touhu si druhou epizodu zahrát.

Staří známí i nové tváře

Revelations 2 svým časovým zasazením patří mezi pátý a šestý díl. Zajímavostí je, že každá epizoda je rozdělena na dvě části, respektive část A a část B. Obě části se mohou vzájemně prolínat či na sebe různě navazovat. V první epizodě s názvem Penal Colony se nejdříve seznámíme s Claire Redfield, která je v rámci série známou postavou, kterou většina hráčů ráda uvítá, protože byla na nějakou chvíli zapomenuta. Sekundovat ji bude naopak naprostý nováček Moira Burton, která je, jak již někteří tuší, dcerou známé ikony Barryho Burtona. Claire Redfield a Moira pracují pro organizaci Terra Save, která se snaží hrozbu bioterorismu co nejvíce potlačit. Na jednom z firemních večírků je však přepadne neznámá jednotka ozbrojenců a obě hlavní postavy se pak probouzejí v neznámém vězení, ze kterého vám budou vstávat vlasy na hlavně. Jejich úkol je tedy jasný – dostat se co nejrychleji pryč.

Po odehrání jejich příběhu však hra nekončí, naopak jste pouze v polovině a přesunujete se k druhé části příběhu. V té se chopíte právě Barryho, který se vydává svou dceru hledat a opět na to nebude sám. Společnost mu bude dělat tajemná mladá Natálie, na které je něco velmi zvláštního a trošku i strašidelného. Jistě jste tedy odhadli, že klíčovým prvkem bude spolupráce obou postav. Zatímco Barry a Claire třímají v rukou střelné a jiné zbraně, Moira a Natálie zastávají klasickou podpůrnou funkci. Je však velmi dobře, že bez spolupráce obou postav se daleko nedostanete a tak obě slečny nepůsobí pouze jako doprovod. Díky jejich drobným rukou dokážou odemknout různé truhly nebo nalézat užitečné předměty, které druhá postava neuvidí. Moira to umí především s baterkou, která se hodí v temných koutech a dokonce je schopná útočit na blízko pomocí páčidla. Natálie je naopak tak malá, že se vejde do úzkých prostor a díky svému šestému smyslu dokáže lokalizovat nakažené nepřátele i přes zdi.

Ve dvou se to lépe táhne

Vzájemná spolupráce obou postav je velmi povedená. Rozhodně nemáte pocit, že postava, za kterou zrovna nehrajete, se s vámi jen veze. Klíčový rozdíl je samozřejmě v tom, pokud hrajete sami a nebo v kooperaci, která je bohužel pouze formou splitscreenu. Není třeba zdůrazňovat, že ve dvou hráčích nabírá hra daleko jiný rozměr a zážitek z hraní je výrazně někde jinde. I v jednom hráči si ale velmi komfortně dokážete hru užít, protože druhá postava si počíná překvapivě inteligentně. Nepřekáží vám v cestě a dokonce se chová poměrně intuitivně – rozhodně nepostává v rohu a nečeká, co se bude dít. Bohužel na kooperaci dvou hráčů mám jednu velkou výtku. Hraní za Claire a Barryho, kteří ovládají střelné zbraně je prostě daleko zábavnější, takže pokud budete hrát s kamarádem, zcela určitě se budete hádat, kdo za koho bude hrát. Úloha obou mladých slečen je sice také důležitá a právě na jejich dovednostech často stojí některé části hry, ale svícení s baterkou a šmejdění po schovaných nábojích není jednoduše tak zábavné, jako odpravování nakažených nepřátel dobře mířenou střelou do hlavy.

„Jestli je na něco v Resident Evil sérii spolehnutí, je to právě zvukový doprovod, který patří opravdu k tomu nejlepšímu.“

Co se týče vizuálu, mám ze hry rozporuplné pocity. Stísněné prostory uvnitř Penal Colony vypadají opravdu skvěle. Hra stínů je dotvářena velmi kvalitními texturami a je znát, že tvůrci se drží zajetých kolejí. Vše působí velmi surově a zatuchle. Naproti tomu ve chvíli, kdy se dostanete na denní světlo (a že takových chvíli je poskromnu) je vše najednou hranaté a bez nějakých větších detailů. Denní svět se tvůrcům bohužel moc nepovedl, ale jakmile se dostanete do užších prostor nebo padne tma, vše vypadá velmi atmosféricky a často až fotorealisticky. Vzhledem k tomu, že každá z dvojice má vždy k dispozici baterku, si tvůrci často pohrávají s téměř absolutní tmou, která působí velmi hororově. Ostatně jako první Revelations i dvojka si zakládá na hororových prvcích, počínaje klasickými lekačkami, které jsou sice otřepaným klišé, ale ve hře fungují skvěle a konče hudebním doprovodem, který z vás vyždímá všechnu pohodu domova a naplní vás strachem. Jestli je na něco v Resident Evil sérii spolehnutí, je to právě zvukový doprovod, který patří opravdu k tomu nejlepšímu.

Dvě hodiny strachu

Obě části příběhu jsem dohrál za dvě hodiny. Jistý čas jsem věnoval i detailnějšímu prozkoumávání prostředí a hledání předmětů, ale nikterak výrazně. Určitě by se dala první epizoda dohrát za asi hodinu a půl, naopak více jak půl druhé hodiny vám hraní určitě nezabere. Osobně jsem doufal v trošku lepší časovou dotaci a jsem zvědav, jak si v tomto směru povede druhá epizoda. Herní dobu rozšíří a naopak čekání na další epizodu zkrátí Raid mód, který fanoušci série dobře znají a nutno dodat, že je vcelku propracovaný. Prozatím nabízí pouze čtveřici známých hrdinů, po vydání hry by jich ale mělo být celkem patnáct. Raid nabízí nové pasivní skilly a mnoho zbraní, takže pokud vás co nejrychlejší hubení nepřátel zaujme, rozhodně se budete mít jak vyřádit. Osobně mi ale přijde, že jde spíše o režim určený vyloženě fanouškům. Prim zde hraje akce a v té Resident Evil zase tak nevyniká. To dokládá i zaměřování, které opět zůstává trošku krkolomné a není tak plynulé jako v jiných akčních hrách. V současnou dobu je navíc Raid mód přístupný pouze v offline režimu, takže nabízí omezenější množství zábavy, než je jeho plný potenciál.

Pozitivní dojmy z první epizody široce překračují ty negativní, kterých je opravdu poskromnu a většina z nich již byla zmíněna. Trošku mě zamrzela slovní interakce postav. Někdy si třeba Moira stěžuje na relativně zanedbatelné maličkosti a kvůli všemu kňourá, pár sekund na to ale páčidlem rozmlátí hlavu ohavnému nepříteli, což už nechá naprosto bez komentáře. Jedná se o drobnosti, kterých jsou hry plné, ale právě díky uzavřené atmosféře a znatelnému vztahu obou postav takové okamžiky praští do očí. To jsou však jen nepatrné kaňky na jinak povedené survival akci, která vyniká velmi hustou atmosférou plnou strachu a nejistoty. Dvě hodiny jsou málo na nějaké větší soudy, je však jisté, že tvůrci si první epizodou hráče velmi dobře navnadili. Ostatně i já se další epizody už nemohu dočkat.

U PC verze bohužel chybí splitscreen úplně. Alespoň, že patch zdarma má do Raid módu přidat online kooperaci, ale to až později. To ale nic nemění na tom, že na PC si kampaň ve splitscreenu nezahrajete.

Harmonogram vydání epizod

Xbox One, Xbox 360 a Steam

• Episode 1 – 25. února (Global) • Episode 2 – 4. března (Global) • Episode 3 – 11. března (Global) • Episode 4 – 18. března (Global)

PlayStation 4 a PS3

• Episode 1 – 24. února (NA) / 25. února (EU) • Episode 2 – 3. března (NA) / 4. března (EU) • Episode 3 – 10. března (NA) / 11. března (EU) • Episode 4 – 17. března (NA) / 18. března (EU)

Krabicová verze se všemi epizodami vychází 20. března 2015.

Chcete Resident Evil: Revelations 2 v krabičce? Potom si hru předobjednejte v našem obchodě GameExpres.cz. Navíc od nás dostanete bonusy. PC verzi předobjednáte za 750 Kč, PlayStation 4 a Xbox One za 1199 Kč a PS3 a Xbox 360 za 949 Kč.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama