Dojmy z dema: PlayStation Move Heroes - ovládněte (nejen) Ratchetův hasák!
Blogy čtenářů Článek Dojmy z dema: PlayStation Move Heroes - ovládněte (nejen) Ratchetův hasák!

Dojmy z dema: PlayStation Move Heroes - ovládněte (nejen) Ratchetův hasák!

Anonymní

Anonymní

Jak jsem v článku o sérii Ratchet & Clank slíbil, tak taky splním. A to právě v tomto článku o demu PlayStation Move Heroes, které se zřejmě hodně…

Reklama

Jak jsem v článku o sérii Ratchet & Clank slíbil, tak taky splním. A to právě v tomto článku o demu PlayStation Move Heroes, které se zřejmě hodně fakty zapíše do historie a před kterým i já musím kloboukem smeknout. Díky němu se mi totálně změnil názor na tuto hru a své pocity bych rád s vámi sdílel. Radím vám zapnout Movy, načíst PlayStation Store a připoutat se, protože tohle bude jízda!

 

6 HODIN? OMGWTF!!!

 

 

Neodpustím si o celé hře pronést pár mých prvotních osobních názorů a připomínek, to je prostě povinnost. Titul byl oznámen na E3 2010, kde byla o něm spíše jenom zmínka v jednom traileru, než nějaká pořádná ukázka. Potom nastalo informační sucho, podobně jako u Sorcery, ale nakonec do světa byla přece jenom vypuštěna zpráva, která mnohé potěšila. Před vydáním plné hry bude demo! Sláva nebesům, konečně si zase bezplatně na Move zařádíme. Osobně jsem před demem vzhlížel ke hře docela v negativním slova smyslu, jelikož se o ní moc nevědělo a máchat rukama s postavami z plošinových sérií, u kterých jsem byl zvyklý na gamepad mi nepřišlo dvakrát logické. S Ratchetem jsem prostě chtěl útočit za pomocí čtverečku, a ne pohybem rukou směrem dolů. I přes tyto moje názory jsem se však rozhodl dát hře šanci a stáhnout z PlayStation Store demo. Překvapila mě nadprůměrná velikost - něco přes 2,5 Gb. Vzhledem k mé rychlsoti internetu se mi tedy 6 hodin stahovala, poté asi 5 minut instalovala (to tak u Move her bývá, instalují se docela dlouho) a pak jsem jí konečně zapnul. Nečekal jsem, že právě následují neuvěřitelné dvě hodiny plné zábavy, které jsem si ani v nejlepším světle u hry nepředstavoval. A u dema už vůbec ne.

 

OH MY GOD, WHAT THE HELL IS THAT?

 

 

Nesmíme opomíjet ani fakta, která jsou i přes všechnu otravu také důležitá. Hra se původně jmenovala Heroes on the Move, ale z neznámých důvodů se přejmenovala na Playstation Move Heroes. Většina lidí poukazuje na větší komerci a já se k nim přikláním. Ne-moc důležitý detail, ale za zmínku určitě stojí. Ve hře dostáváme pod ruku 6 hrdinů ze tří různých PS exkluzivních plošinových sérií, které způsobili menší poprask. Konkrétně se jedná o Sly Coopera & Bentleyho, Jaka & Daxtera a Ratcheta spolu se všemi oblíbeným Clankem. Už samo o sobě to zní zajímavě, ale to hlavní teprve přijde. Můžeme odhodit Gamepady, protože tentokrát naše hrdiny budeme ovládat pomocí PlayStationu Move! No... radši si ty Gamepady ještě nechte, pokud nejste vlastník navigačního ovladače, s jehož pomocí budete postavami hýbat, nic optimálnějšího doma totiž zřejmě nenajdete. Do teď jsme nevěděli, zda-li hra bude mít nějaký příběh. Do teď jsme nevěděli, zda-li si budeme moci zařádit v multiplayeru. Nevěděli jsme vlastně vůbec nic - jakým způsobem budeme s nepřáteli bojovat, jak úrovněmi postupovat, jak rozsáhlý zbraňový arsénal budeme moci využívat... pozor, přichází ALE. Ale jednu věc jsme věděli natuty - kde se budeme pohybovat. Ze všech tří sérií bude 'vykousnuta' jedna lokace, což nám dává dohromady zajímavou kombinaci, no ne?

 

WELL... THIS LOOKS FAMILIAR!

 

No a co jsme zjistili z dema? Mnoho věcí, řadu věcí, skoro celou armádu věcí, za kterou by se žádný stratég nemusel stydět! Začneme u jedné z nejdůležitějších věcí - styl hraní. V hlavním menu hry si vždy vyberem nějakou výzvu (challenge), kterou si chceme zahrát, poté postavu, kterou chceme ovládat a pak už jen bojujeme o co nejlepší medaili. Jakou dostaneme záleží na tom, jak dostatečně jsme splnili danou výzvu. Vysvětlím příkladem. Mám přežít tři vlny nepřátel. Přežiju jednu - mám bronzovou. Přežiju dvě - stříbrnou a za všechny dostanu zlatou. Tím jsem představil jeden z několika druhů výzev - klasický deathmatch. Poté je tu osvobozování (přines těhle pět věcí sem), ovládání bowlingové koule pro prorazení různých klecí a naposledy to samé, jen za pomocí disku. V prvních dvou zmíněných máme docela bohatý zbraňový arsenál - od bičů, přes střelné zbraně, až po klasiky našich hrdinů. Na každou výzvu máme určitý čas, po jehož vyprchání hra končí. Po zničení různých předmětů, krabic a nepřátel získáváme krystaly, které se nám sčítají. Po vyplnění jistého metru získáme možnost použití speciální schopnosti, kterou má každý hrdina jinou a z nichž se každá může hodit na jinou věc. Byl naznačen i příběh v tomto kolotoči výzev - naši hrdinové byly teleprotováni na zvláštní svět, který je poskládan z těch jejich. Přijímají podmínku od tajemné dvojky, která jim nabízí účast v soutěži výzev. To dělají ale jen proto, aby se co nejdříve dostali domů. No, v plné verzi uvidíme. Koneckonců, příběh byl to poslední, na co jsem při hraní dema myslel.

 

SLY COOPER - NEDOKONČENÝ LIGHTSABER

 

Řekl bych, že je konečně ten pravý čas na to přesunout se k samotnému gameplayi dema. Máme na výběr z pěti výzev, v každém hrajeme za jinou postavu. V první, kterou zřejmě všichni zkusí, dostáváme pod ruku všemi mastmi mazaného Sly Coopera, jehož zlodějská povaha však byla odstrčena stranou. Hlavní pro celou výzvu je jeho speciální bič, který připomíná takovou nepovedenou verzi světelného meče. Jak se tenhle zajímavý zbraňový kousek ovládá? Jak to bývá u Move her zvykem, velice snadně. Švihnutím. Pokud si ale myslíte, že celou výzvu budeme jen bezduše švihat do všeho, u čeho usoudíme, že by se to dalo rozbít, jste ne omylu. Ve výzvě se totiž objevuje ještě nekolik důležitějších faktorů, na které bychom měli dát pozor. Především to jsou další možnosti biče - po podržení tlačítka T u Movu přepneme z obyčejné švihací funkce na přitahování. Tím můžeme odhodit jakéhokoliv protivníka, kam se nám zamane. Poté tu je obraná funkce. Po stisknutí special Move tlačítka se kolem nás vytvoří štít, který se vyplatí používat hlavně před nepřátelským útokem. Dále můžeme ovlivňovat sílu úderu - po naklonění Movu mírně za sebe se nám začne načítat metr, po jehož naplnění vyvoláme švihnutím tlakovou vlnu. Kromě těchto postřehů u biče tu máme pointu výzvy - musíme přečkat tři vlny různě silných nepřátel, u nichž jsem už princip medailí vysvětlovat. A jako poslední uvedu speciální schopnost našeho hrdiny - zpomalení času pro efektivnější bušení do nepřátel. Na gameplay za Sly Coopera se můžete podívat zde.

 

JAK - BOWLING NA GALAKTICKÉ ÚROVNI

 

Od akčního máchání bičem se však přesuneme k něčemu klidnějšímu. Od mývala k hrdinovi - tak by se dal představit Jak, za kterého budeme hrát ve druhé výzvě. Tento true hero však dostane na práci něco o dost výživnějšího, než mlácení do robotů hlava nehlava. Musí totiž osvobodit několik kosmických talířů uvězněných v klecích za pomocí... speciální bowlingové koule! V této výzvě je opravdu minimální používání navigačního ovladače či gamepadu, první housle hraje Move. Jak se tento vesmírný bowling hraje? Lehce! Jak jsme u naší pozemské verze zvyklí, první je nápřah. Po puštění koule (resp. Movu) však přichází to, co se od té pozemské verze odlišuje. Při pohybu můžeme kouli stále ovládat, a jak jinak, než za pomocí Move. Úkolem je prorazit co největší množství již zmiňovaných klecí, podle kterých se také odvíjí získaná medaile. Prorazíte 9 klecí - máte bronzovou. Za 12 klecí dostanete stříbrnou a 15 klecí se rovná zlaté. Speciální schopností je vylepšení míče, který bude okolo sebe metat blesky a ničit všechno kolem, což usnadňuje situaci. Osobně mě ale tahle část zklamala nejvíc, protože jsem se na trochu akčnějším pasáž s Jakem těšil. No co, je to jen demo, v plné verzi to bude jinak. Gameplay za Jaka můžete shlédnout zde.

 

RATCHET - OMNIWRENCH PRO KAŽDÉHO

 

A dostáváme se k části, která mě v celém demu bavila nejvíc - ona mě vlastně bavila i nejvíc ze všech sérií. Snad každý poznává klíč opraváře Ratcheta, který neustále tahá všude sebou. Tato, v pořadí třetí, výzva není vyjímkou, až na to, že tentokrát je útočení skrze něj provedeno v jiném stylu. Nahorů, dolů, zleva, zprava - to jsou směry, se kterým můžete Ratchetovým hasákem útočit. A ikdyž se to nemusí tak zdát, je to velmi chytlavé. Po zmáčknutí T na Move můžete své útoky ještě zesilovat a vrací se také přivolání štítu po zmáčknutí special Move tlačítka. A jaký je ve výzvě úkol? Musíte najít 5 růžových zvířat, co připomínají žáby, a přivést je k lítajícímu talíři uprostřed mapy. Může se to zdá lehké, což by samo sebou také bylo, kdyby vám práci nestěžovali neustálé nájezdy robotů, které obzvláště na konci jsou ve velmi hojném počtu. Naštěstí pro vás je útočení o dosti rychlejší, než s bičem Sly Coopera, a tak, pokud se opravdu snažíte, máte do 7 minut výzvu hotovou na zlatou medaili, která je dána těm, co zachrání všek 5 žabek. Pro ty méně úspěšné je za 4 žabky dostupná stříbrná a pokud jste na tom tak mizerně, že zachráníte jen dvě žabky, dostanete bronz. Je to vážně nejzábavnější část celého dema, ikdyž rozdíly od ostatních nejsou tak velké. Málem bych zapomněl na speciální schopnost - všem hráčům série známá disco koule, která vybudí v nepřátelích nutnost tancovat. V této činosti je poté můžete jednoduše zničit. Gameplay Ratcheta můžete shlédnout zde.

 

BENTLEY - HACKERSKÁ ŽELVA S DISKEM

 

'Opět jsme si pozabíjeli pár stovek robotů, tak proč se znova trochu neuklidnit?' - i tak by mohl vypadat rozhovor autorů při vývoji dema. Po akční části totiž opět přichází klidnější pasáž, která je celkem podobná po gameplay stránce za Jaka. Znalá želva Bentley nám totiž ukáže, že v batohu kromě notebooku nosí i házecí disk. Ovládání je podobné jako v reálu, nejprve se napřáhnete, pak pustíte a nakonec... to se od reálu trochu rozchází, ale budiž. Nakonec disk musíte ovládat, abyste rozbili všechny klece s vesmírnými talíři. Nahorů, dolů, doleva, doprava, šíkmo.... narozdíl od bowlingu se musíte starat o všechny směry, a to by nebyl včetně času ten největší problém. Háček je v tom, že počet disků je omezený a tak si musíte řádně promyslet, kudy poletíte, než všechny disky ztratíte a pak vám nezbyde nic jiného, než koukat na obrazovku s nápisem 'Game Over'. Speciální schopnost Bentleyho sice pěkná je - přeprogramování všech vašich protivníků, ale v této výzvě zůstává docela nevyužitá - žádného protiviníka tady nemáte. Obtížnost je zhruba střední, protože ovládání přes Move je vysoce citlivé a každý menší pohyb může znamenat ostrou zatáčku o 90 stupňů. Bojovat musíme jako vždy o medaile, které jsou tentokrát zařízeny následujícím způsobem - za 3 zničené klece dostanete bronzovou, za 6 stříbrnou a za všech 10 zlatou. Ohledně téhle výzvy mám smíšené pocity, ale alespoň, že tam je. O nějaký zážitek bychom v opačném případě byly ochuzeni. Na gameplay za Bentleyho se můžete podívat tady.

 

CLANK - ROBOTÍ ZÁZRAK S BROKOVNICÍ NA ZÁDECH

 

A dostáváme se k mému nejoblíbenějšímu charakteru z celé hry (kdo uhádne proč?), jehož pasáž je opět do třetice pojatá akčně. Narozdíl od předchozích mlátiček ale tentokrát s Clankem v poslední páté výzvě dostaneme do rukou stylovou brokovnici, se kterou máme za úkol kosit nepřátele. Přitom ale zůstává stejný princip, jako u Ratcheta, tedy zachránit pět růžových žabek a donést je k vesmírné lodi. Další rozdíl, který rozeznáme ke konci výzvy, je bossfight, který sice je trochu těžší, ale za pomocí tréninku ho zvládne snad každý. Speciální silou Clanka je přivolání třech postav Zoni, které můžeme znát z Future trilogie R&C, a které budou nemilosrdně drtit všechny nepřátele před námi. Medailový systém je tentokrát úplně stejný, jako u Ratcheta, a tedy za 2 žabky bronzová, za 4 stříbrná a za všech 5 zlatá. Bohužel se nejde ohledně této výzvy moc rozepsat, protože náplň je v podstatě stejná - střílet, střílet, přivolat Zoni, a střílet. I tak je to ale hned po Ratchetovi druhá nejzábavnější výzva, kterou v demu najdete a na její gameplay se můžete podívat zde. (konec je bohužel ustřižený)

 

SOMEONE IS MISSING... DAXTER!

 

A tím jsme si rozebrali jednotlivé složky gameplaye celého dema. Zajímavé je, že po prvním přejetí jsem od začátku hraní napočítal 1 hodinu - když to vezmete hopem, dohrajete demo maximálně za 45 minut, a to už je opravdu dlouhá hrací doba. Všechny postavy jsem dojel nejméně pětkrát, protože mě to prostě stále bavilo a já chtěl stále a stále vylepšovat své skóre. Jediné, co bych demu vytknul, je to, že mezi hratelné postavy nezařadili Daxtera. Doufal jsem, že po splnění všech výzev na zlatou se odemkne, ale marně. V tomto ohledu nezbývá nic jiného, než zakoupit plnou hru, která docela nedávno (25.3) vyšla. Omlouvám se za opoždéné dojmy z dema, ale to vyšlo asi 5 dní před vydáním plné verze hry - to jsem prostě nestihl, a za časté pouzívání slov 'výzva', 'demo' a 'Move' (bez nich by to ale nešlo). Každopádně si ho stále na PS Store můžete zdarma stáhnout a to je pro každého majitele Move naprostá povinost. Mé hodnocení dema je tedy 9/10.

 

Žádné demo není dokonalé, ale skoro žádné také neobsahuje tak dlouhou herní dobu a tolik zábavy, jako PlayStation Move Heroes. To prostě musíte zkusit!

 

[embed]http://www.youtube.com/v/cwHk77G8E0k[/embed]

 

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama