Dojmy z GamesComu - Playstation Move
Speciály Článek Dojmy z GamesComu - Playstation Move

Dojmy z GamesComu - Playstation Move

Michal Drtina

Michal Drtina

17

GamesCom je největší herní výstava v Evropě konaná každý rok. Takovou akci jsme si samozřejmě nemohli nechat ujít, a tak vám přinášíme naše živé dojmy z her, jež byly na výstavě volně k vyzkoušení. Samozřejmě by se naše dojmy nevešly do jednoho článku, tudíž jsme se rozhodli je tématicky rozdělit. Jako první vám přinášíme dojmy z pohybového ovládání Playstation Move. To jsme rozhodli proto, že právě Playstation Move bylo vyhlášeno jako nejlepší hardware na GamesComu.

Reklama

Poprvé, co jsem uchopil PS Move do ruky jsem byl příjemně překvapen. Je vidět, že si designéři dali velkou práci s ergonomií ovladače. Kromě toho, že se skvěle drží jsou také prakticky rozmístěna všechna tlačítka. Vše máte po ruce, nemusíte nijak přehmatávat. Velkým plusem jsou přítomné vibrace. Zkrátka vše, jak má být, v tomto směru panuje velká spokojenost. Abyste doma mohli využívat Move, budete k tomu potřebovat Playstation Eye kamerku, která snímá váš pohyb a pohyb té velké koule na konci ovladače (aka sféry). To s sebou nese výhody jako přesnější a rychlejší reakce na váš pohyb, a také zařízení dokáže přesně odhadnout, co děláte, jelikož nereaguje pouze na pohyb ovladače, ale i celého těla, což šlo krásně poznat u hry Singstar: Dance, kde jsme měli za úkol tancovat podle předlohy na obrazovce. Hra dobře rozpoznala, zda opravdu tancujete, nebo jen mácháte rukama. Jsou lidé, kterým se vůbec nelíbí barevná koule na konci ovladače. V Sony ale stále vykřikují, že bez ní by to zkrátka nešlo a navíc může být velmi užitečná. Osobně jsem nevěřil tomu, že by mohla být v něčem dobrá, ale když jsem hrál například hříčku, kde bylo vaším úkolem vymalovat obrazce různých tvarů, barvou jsem byl vyveden z omylu. Pokud jsem zvolil červenou barvu, koule na konci ovladače zčervenala, když jsem zvolil fialovou barvu, koule na konci zfialověla. Velmi pěkný detail, na který jsem si rychle zvykl a po chvíli jsem jen civěl na ovladač, jak mění barvy, místo toho, abych vybarvoval obrazce. Věřím, že tato funkce může být přínosná v mnoha jiných hrách. Například u Resident Evilu 5 koule červená podle toho, jak jste na tom s vaším zdravím. Takže pokud se vám koule nelíbila, velmi rychle si na ní zvyknete a po chvíli i zamilujete. Nyní se již pojďme podívat na samotné hry.

Heavy Rain Move Edition

Heavy Rain bezesporu patří mezi jedny z nejlepších her na PS3. Svou úžasnou atmosférou a uvěřitelností si získal srdce nejen hráčů, ale i herních odborníků. Koneckonců zde si můžete přečíst, jak hra dopadla v naší recenzi. Hra nedávno překročila hranici 1,5 milionů prodaných kusů, což vývojáře přinutilo se hře věnovat i nadále. Díky tomu někdy ke konci roku vyjde Heavy Rain Move edition s podporou Playstation Move. Ti z vás, co hru už vlastní se mohou těšit na patch, který by měl být zdarma. Po úvodní řeči mladíka, který měl za úkol hráčům vysvětlit, o co v Heavy Rain jde a jak se vývojáři snažili hráče vtáhnou do děje, jsem se konečně dostal do hry. Úryvek, který jsem měl možnost vyzkoušet byl známý útěk polonahé novinářky Madison Page před zloději v jejím vlastním bytě. Je pravda, že jsem si musel chvíli zvykat, jelikož Heavy Rain vyžaduje velkou přesnost pohybů. Po pár úspěšných akcích už jsem však věděl, co a jak a následoval zběsilý útěk. Hra reagovala okamžitě na všechny mé pohyby prakticky s nulovou odezvou. I když pár mých mávnutí bylo nepovedených, vždy za to mohli spíše mé pomalejší reakce, než nějaká nepřesnost hardwaru. I když jsem tuto scénu hrál několikrát na Dualshocku, nové ovládání mě až překvapivě dokázalo vtáhnout do hry. Tady panuje naprostá spokojenost.

Singstar: Dance

Jako další PS Move hru jsme si vyzkoušeli Singstar: Dance. Jedná se o velmi podobnou hru, jako je Just Dance pro Nintendo Wii. Vaším úkolem je zkrátka tancovat podle předlohy na obrazovce. Opět nemám co vytknout. Odezva je výborná a stejně tak přesnost. Ze začátku jsem tanec chtěl švindlovat tak, že budu jen mávat ovladačem. Poté, co jsem ani nedokončil písničku mi obsluha vysvětlila, že hra rozpoznává i pohyby, které zachytí PS Eye. To znamená, že opravdu musíte tancovat a používat při tom celé tělo. I když jsem si potom připadal trošku hloupě, když na mě třicet lidí koukalo, jak skáču před televizí, měl jsem ze hry skvělý pocit. Vzhledem k tomu, jak silnou značkou Singstar je, je jasné, že komerční úspěch tuto hru nemine.

SOCOM: Special Forces

Osobně jsem byl asi nejvíce zvědavý na to, jak si PS Move poradí s akčními hrami a jestli je opravdu použitelný v AAA hrách všech žánrů. Odpověď se mi dostala po vyzkoušení nového SOCOMU. Dostal jsem do ruky jak klasický Move ovladač, tak Navigation controller, který má na sobě analog určený k pohybu. Velmi jsem se obával jak na tom bude odezva, protože přeci jen u 3rd person akce je velmi důležité rychle a přesně zamířit. Hned, co jsem se ocitl ve hře jsem si naprázdno vyzkoušel míření, házení granátů a vše ostatní. Přesnost míření mi doslova vyrazila dech. Move je daleko přesnější, než obyčejný analog. Ano, stále to není jako myš, ale posun je to obrovský a myslím, že zkušenější hráči by v pohodě mohli konkurovat kombinaci myši a klávesnice. Hra reaguje opravdu přesně na sebemenší pohyb. Kameru otáčíte prudším a delším pohybem, zatímco jemným pohybem míříte. Jednoduché a účinné je také házení granátů. Ani jsem nepotřeboval nic vysvětlit a automaticky jsem zkusil máchnout rukou jako když házím tenisákem. I když hra jako taková nebude patřit mezi nejlepší akční hry roku, pro mě skvěle posloužila pro zjištění, že to opravdu jde. Zkoušel jsem také Resident Evil 5 přizpůsobený pro PS Move. Okamžitě jsem byl doma, jelikož bylo ovládání úplně totožné se SOCOMem. PS Move tak není jen doplněk. On by mohl časem úplně nahradit klasický ovladač, minimálně co se týče FPS.

R.U.S.E

RTS R.U.S.E vzniká už poměrně dlouhou dobu na PC, PS3 a Xbox 360. V době oznámení všechny překvapilo, že se hra vyvíjí i na konzole. Tak se lidé začali ptát. Zatímco na Xbox podle posledních informací se bude klasicky ovládat gamepadem, na PS3 pomocí Move. Opět jsem měl z ovládání, přesnosti i odezvy velkou radost. Jednotky vybíráte stisknutím a držením tlačítka a pohybem směrem, kterým potřebujete. Podobně jednoduše pohybujete s kamerou a provádíte všechny možné činnosti. Pro pohyb v menu funguje již známý navigation controller. Pokud jej nemáte, můžete v klidu použít pohybový ovladač, přičemž je pohyb v menu stejný, jako s myší. S tím, co PS Move ukázalo v této hře je možné, že se v brzké době začnou tvořit RTS i na PS3. Takový Starcraft 2 by nebyl marný a za pomoci PS Move konečně reálný. Jedno je jisté: díky PS Move rapidně vzroste zájem o strategie na konzolích.

Mimo výše zmíněné hry jsem měl možnost Move vyzkoušet také ve k tomu určených hříčkách. Ty měli ukazovat, co Move dokáže, ale vzhledem k tomu, co jsem viděl ve hrách jako SOCOM, Heavy Rain, nebo R.U.S.E není třeba zde tyto hry nějak rozebírat. Playstation Move si titul nejlepšího hardwaru plně zasloužilo. Skeptikům, kteří si mysleli, že PS Move skončí na laciných hříčkách Sony mírně řečeno zavřeli ústa. Ať už se jedná o design, rychlost, odezvu nebo přesnost, Move uspělo na celé čáře. V tuto chvíli mohu s čistým svědomím říci, že je Move daleko přesnější, než Nintendo Wii. Nebudu tady otevírat diskuzi Kinect vs Move, protože další článek se bude věnovat právě ovládání od Microsoftu. Jedná se skutečně o revoluci? Dočtete se brzy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama