Zpět na článek

Diskuze: Sony mění strategii - své hry už pravděpodobně nebudou vydávat na PC

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Hubert v hubertusu
Hubert v hubertusu
Level 30 Level 30
2. 3. 2026 17:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když jsem na začátku tohoto výprodejové šílenství v diskuzích psal, že existence exkluzivit je pro každou službu (a tedy i herní platformu) naprosto zásadní, byl jsem osočován za zpátečníka, který nedopřeje hráčům na PC hry od Sony.

Argumentoval jsem tím, že Netflix má své exkluzivní filmy a seriály, stejně jako AppleTV, Disney+, Amazon a další a další. Každý se snaží přilákat zákazníky právě k sobě - do svého obchodu, něčím jedinečným - exkluzivním!

Ne, ne... kdepak, namítali jiní -- to je přežitek, důležité je množství prodaných kopií a Sony by bylo hloupé, kdyby odmítlo prodávat své hry na Steamu... Je to jako nezvednout peníze, co leží na chodníku!

Ale že to taky znamená devalvaci jejich vlastní značky, že se tím umenšuje hodnota platformy - PlayStationu? Ne, kdepak! Vždyť i Sony raportuje, jak je spokojené a kolik kusů navíc těch "starých" her prodalo...

A ejhle! Pár let uběhlo a všechno je jinak! Že by cifršpionům došlo, že když své produkce dají na PC, tak lidé třeba nemají takovou motivaci koupit si PlayStation a stát se zákazníky jejich obchodu? K nevíře!

zinga
zinga
Level 21 Level 21
28. 2. 2026 18:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečně si Sony vytáhlo hlavu z rekta.👍Někteří PC hráči neradi platí.

bean
bean
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
28. 2. 2026 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, konzoli si kvůli tomu rozhodně pořizovat nebudu. Když moje peníze nechtějí, tak je nedostanou. Ostatně těch her vychází čím dál tím méně a těch opravdu vyjímečných ještě míň. Celkově ty Sony exkluzivky přišly o ten status, který měly v době PS3 a PS4. Když si něco nemůžete zahrát, tak to o to víc chcete, ale z diskuzí bych řekl, že mnoho lidí vystřízlivělo a zjistilo, že jim taky ne každá z těch her sedne, nebo nenabízí něco až tak vyjímečného. Hodně těch otevřených světů nemělo příliš daleko od Ubisoft šablony. A navíc se očividně vydali cestou bezpečných sequelů a pokusů o live service. Dříve ta nabídka byla mnohem rozmanitější a kdybych byl ve vedení PS, tak bych se ty studia radši snažil diverzifikovat, než nesmyslně zavírat. Nevidím důvod nezkoušet to s menšími týmy i budgety a raději vydávat experimentálnější hry, které budou mít cenovku třeba kolem 40-50 USD. Nebude potom tolik bolet případný neúspěch, takže každá hra nemusí být bezpečný sequel. O exkluzivních hrách by se taky v médiích mluvilo častěji, což je další bonus. Vlastně něco jako zvládlo Tango s HiFi Rush.

Tiber
Tiber
Level 27 Level 27
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám několik PC, Nintendo switch, Xbox a rozhodně nebudu kupovat PS5-6 kvůli jejich posraným exkluzivitám. Stejně se na konzole pouze valí prach. Jak to nemá myš a klávesnici, nehraju na tom. Takže na PC jsem si zahrál jejich super pecky jako TLoU 1, nedohráno. God of War, 40min a šlo to z disku, Returnal refund, Horizon nebo jak se to jmenuje 9 hodin nezábavný nudy, Helldivers zábava na 7hodin, Uncharted jediný co jsem dohrál. Takže mno takový Ubisoft... Takže čest a zdaru v Nightreignu

Jenda
Jenda
Level 39 Level 39
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 23:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tiber No jestli hraješ Nightreign bez gamepadu , tak jsi dobrý masochista.

Tiber
Tiber
Level 27 Level 27
Hlavní platforma: PC
28. 2. 2026 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jenda Nebaví mě to, ulehčování si všeho. Potom to postrádá "skill." I když chápu, že válet se s gamepadem na gauči má taky určité bonusy, než sedět na židli u PC.

Jedině když jsem hrál před 35 lety na Commodore 64, tam byl můj první gamepad, poté Nintendo 64. A postupem času převážně hraním RTS her , prostě za mě je nějaký gamepadem No-Go.

Jenda
Jenda
Level 39 Level 39
Hlavní platforma: PC
28. 2. 2026 11:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tiber A možnost sedět s gamepadem na židli u PC není vůbec možnost, že? 😀 Jaké ulehčování? Když je ta hra přímo dělaná na gamepad, tak si ji zapnu na volantu, že?

Reklama
Dubis1995
Dubis1995
Level 10 Level 10
27. 2. 2026 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to mě velice mrzí 😢. Pamatuji si jak jsem byl tenkrát nadšený když Sony oznámilo že budou vydávat jejich exkluzivity s Playstationů na PC. Nemuset zase kupovat další generace playstationů a ještě na tom ušetřit. Sice už tak něják nebyl moc důvod kupovat další playstation když ty největší pecky vyjdou i na PC. Ale i tak si myslím že se třeba PS5 pořád prodávají velice dobře. Proč ta náhlá změna názorů když si ještě donedávna chválili zisky z prodejů Sony exkluzivit na PC ? No jo uznávám že si nás Pcčkáře tím vydávání jejich exkluzivit tak trochu rozmazlily. Vydávat parádní tituly na PC a pak nám to chtějí zase vzít. To se mi teda moc nelíbí. A ted aby si člověk zase kupoval znovu další a další generace konzolí, do kterých navíc ani nedostanete alespoň fanouškovskou češtinu když jí tedy daný titul nepodporuje oficiální cestou. Doufám že si to nakonec ještě rozmyslí 🥺.

Dion
Dion
Level 46 Level 46
27. 2. 2026 17:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neproběhla pár měsíců zpátky zpráva od někoho od Sony co prohlásil že ty PC verze her z PS je jako tisknout peníze ?

Ať si je nechaj. Celkem bych jim ale škodolibě přál aby jim Microsoft zaříznul CoD a v budoucnosti TES a Fallout . Koupil jsem 4 hry od Sony a dohrál a užil si jen Returnal který ale není hra kvůli které by masy vyrazily pro PS.Zbytek mě krutě přestal bavit a jiné jejich exkluzivity ani nezajímají. Jsou nadhodnocené jako spousty jiných her.

Stejně mě ale příde naivní ta hra na exkluzivity. Pár dní zpátky jsem googlil prodeje jejich her a porovnat s počtem prodaných konzol a mě to prostě nepříde vůbec jednoznačné. Podle mě lidi víc kupujou PS než Xbox že prostě má nějakou auru podobně jako Apple ale ne vyloženě kvůli hrám ... můj názor . Třeba GT7 se prodalo do 2025 nějakých 16m na PS4 a 5 což je 200m+ konzolí ... nejúspěšnější byl Spiderman 2 a o žádné jejich hře se fakt nedá říct že je to bomba prodávající konzol. Hlavní výhodu boužel mají že jim jde na ruku Rockstar a že ta aura z minulosti a že Sony :o)

Ale nic ve zlym, je to samozřejmě výborná mašinka .

zinga
zinga
Level 21 Level 21
28. 2. 2026 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dion Podstatou PS jsou exkluzivní hry.

Dion
Dion
Level 46 Level 46
28. 2. 2026 19:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zinga Aha. Není tou podstatou prosté hraní ? Vzhledem ke komentářím níže nejsem zdaleka sám kdo si ty vaše poklady koupil a zahrál a nebyl odvařenej.

Ale škoda to je . Sem tam něco za to zahrání fakt stojí. Zrovna jsem rozehrál Detroit ... Když by si to rozmysleli tak by to ale mohli vydávat max s pár měsíci zpoždění.

(PS5): "Play Has No Limits"

PS5 (Marketing/Tagline): "Play Like Never Before" or "Heighten Your Senses"

PS4: "This is 4 the Players" or "Greatness Awaits"

PS3: "Long Live Play" or "It Only Does Everything"

PS2: "Live in Your World, Play in Ours"

PS1: "Wherever, Whenever, Forever" or "U R Not E"

AuroN
AuroN
Level 36 Level 36
27. 2. 2026 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, je to jejich věc. Když nechtějí moje peníze, rád je utratím jinde. Jen bych si teda rád prohlédnul tu jejich analýzu. Vzhledem k tomu, že ty jejich velké hry mají exkluzivitu a vydávají je na PC až po dvou letech a víc, tak se nemůžou divit, že to nevydělá tolik. Ber jak ber, ke koupi konzole mě nedonutí nic. Ať si každý hraje na čem chce, ale tahle snaha od Sony tlačit hráče do jakéhosi pomyslného šachu se mi hnusí.

Aratak
Aratak
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PlayStation
27. 2. 2026 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavním a dost možná i jediným (?) důvodem proč by Sony přestala vydávat svoje PlayStation hry na PC je to, že potřebuje prodat co nejvíce konzolí - PS5, PS6. Což je pochopitelné, protože vývoj hardwaru patří k těm nejdražším položkám. Žádný prodejce nechce prodělávat na svém produktu - Sony na konzoli, automobilka na autech, atd.

Tudíž logicky Sony potřebuje hry které ty jejich konzole - PS5, PS6 - dokážou prodat. Pokud by ty hry po nějakém čase Sony vydala na PC - na což by mohlo dost PC hráčů spoléhat - tak se prodá jejich PS konzole méně.

Takže existuje možnost pro PC hráče si konzoli od Sony koupit nebo si prostě některé výhradně PS hry nezahrát - volba je na každém hráči. Vždy platilo a vždy bude platit že nikdo nemůže mít všechno co by chtěl.

Pokud si kdokoliv chce myslet nebo chce tvrdit že důvodem změny strategie čili nevydávat PS hry na PC je cokoliv jiného než navýšit prodeje konzole, potom zřejmě těmto věcem nerozumí.

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aratak Pokud se nepletu, tak konzole jsou ztrátový a ten zisk se dělá právě na hrách.

MrN00b
MrN00b
Level 47 Level 47
Hlavní platforma: PlayStation
27. 2. 2026 14:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ShelbyGT500 Dnes už ne, poslední dotovaný HW od Sony byla PS3, kde pokud se nepletu na každé konzoli tratili snad až 100-150usd možná i víc, proto se hned první revize zbavila PS2 HW v ní a spoléhali jen na softwarovou emulaci pro zpětnou kontabilitu. PS4 si nejsem jistý ale mám pocit, že už nebyla dotovaná a pokud jo, tak strašně málo, PS5 už ale nebyla a máš pravdu, z prodeje HW mají jen drobné. Zisk jde z prodávání her, DLC, mikrotransakcí atd.

Proto například byl HW od Nintenda vždy mnohem dražší i přes většinou horší HW, protože oni svoje konzole nedotovali.

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 21:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrN00b Já myslím, že to platí pořád. Možná už nejsou ztrátový tolik jako byly, ale PS5 Pro je dost výkonná mašinka a cena je pod 20 tisíci. Během životního cyklu té konzole určitě klesá i výrobní cena, protože ty komponenty zastarávají. Takže na základní verzi třeba už dneska vydělají, na verzi Pro můžou být na nule. Ale když ta konzole jde na trh, je zcela jistě ztrátová. A ten odklon od PC hráčů mi přijde naprosto nepochopitelnej hlavně finančně. Vydaj hru na konzoli, vydělaj prachy, hra se zaplatí a vydělají všichni. Třeba po roce nebo dvou udělají port jehož vývoj stojí zlomek ceny nové hry a vydělají další peníze. I dobře udělaný port je levný a nejde na tom prodělat peníze pokud ta původní hra není nějakej shit. Já a spousta dalších lidí si to rádi koupíme, protože i po tom roce nebo dvou je ta hra pořád hezká a pořád dobrá.

MrN00b
MrN00b
Level 47 Level 47
Hlavní platforma: PlayStation
27. 2. 2026 21:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ShelbyGT500 Tak co jsem vyhledal, tak PS5 s mechanikou byla dotovaná cca necelý rok (bez mechaniky ne) ale podle všeho cca do 50 dolarů, pak už ne. PS5 Pro nebyla dotovaná vůbec. Aspoň podle finančních zpráv Sony. PS4 nebyla, tam byly v plusu necelých 20usd.

WampyR
WampyR
Level 35 Level 35
Hlavní platforma: Xbox
28. 2. 2026 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrN00b Jedine, zeby ne.

Áno, spoločnosť Sony pri uvedení na trh v novembri 2013

predávala konzolu PlayStation 4 so stratou, čo je v hernom priemysle bežná stratégia na rýchle vybudovanie hráčskej základne. 

Podrobnosti o dotovaní a zisku

Hoci bol samotný hardvér spočiatku stratový, Sony sa podarilo dosiahnuť ziskovosť oveľa rýchlejšie ako pri predchádzajúcich generáciách:

Výška straty: Podľa vtedajších odhadov strácala Sony na každej predanej konzole približne 60 dolárov (pri predajnej cene 399 USD).

Rýchly obrat: Už v máji 2014, teda približne šesť mesiacov po štarte, vtedajší riaditeľ Sony Kazuo Hirai oznámil, že hardvér PS4 je už sám o sebe ziskový.

Aratak
Aratak
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PlayStation
28. 2. 2026 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WampyR Moýná by jsi tady mohl zdroje ze kterých čerpáš přidat sem aby si ShlebyGT500 přestal myslet hlouposti o dotování PS5 konzole.

Všechno je, ShelbyGT500, dohledatelné na internetu - včetně toho že Sony samotná několikrát říkala že chce držet prodejní cenu PS5 co nejblíže výrobním nákladům. Čili snažit se neprodělávat na prodeji konzolí.

WampyR
WampyR
Level 35 Level 35
Hlavní platforma: Xbox
28. 2. 2026 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aratak Ono v dobe AI som predpokladal, ze uz nema velky zmysel davat zdroje, pretoze kazdy sa vie spytat napr. Chada GePeTa ci tvrdenie, ktore chce napisat je zaroven aj pravdive. A Chad a ine AI uvadzaju rovno aj zdroje, z ktorych cerpaju.

Aratak
Aratak
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PlayStation
28. 2. 2026 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WampyR Tak každý nemusí AI používat 🙂 to nikomu žádný zákon nepřikazuje.

WampyR
WampyR
Level 35 Level 35
Hlavní platforma: Xbox
1. 3. 2026 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aratak Neprikazuje, ale mala by to byt nejaka osobna zodpovednost cloveka, ze ked uz idem pisat tvrdenia na net, tak si aspon sam overim ci su pravdive nech potom nevyzeram za blba v diskusii.

Aratak
Aratak
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PlayStation
1. 3. 2026 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WampyR Ano, máš pravdu v tom že pokud chce kdokoliv na internetu o čemkoliv diskutovat, tak by o tom něco více měl vědět - projít si důvěryhodné zdroje, atd.

Ale na AI nedoporučuji spoléhat. Ukázalo se už několikrát že poskytuje info zkreslené, zavádějící nebo dokonce nepravdivé.

Bohužel, internet používá a diskutuje na něm spousta lidí, kteří mají o dané věci minimální nebo skoro žádné informace.

Mnohem raději budu diskutovat s někým jako jsi ty než s někým kdo si jenom něco myslí.

Měj se fajn a hodně úspěchů v roce 2026.

Virus
Virus
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já už ani nemám PS5 a taky žiju. Nějak mi nepřišel důvod si cokoliv ohledně PS5 pořídit, bo tam pořádně za tu dekádu nic nevyšlo. Mnoho her mám na PS4 a na těch pár her co bych si zahrál, mám kamaráda co mi konzoly půjčí. Nějak cítím celkově konzolový úpadek a už to není ono. Ani ty hry už nejsou třeba komplet na DVD a stejně jak u PC se to musí ládovat z netu aby hra byla komplet, tak nějak mi zmizelo to pohodlí starých konzolí.

Tož bať
Tož bať
Level 48 Level 48
27. 2. 2026 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Virus Já ten úpadek gamingu cítím tak nějak napříč všemi platformami. Viz nedávný průzkum, který odhalil, že drtivá většina hráčů si koupí jeden až dva tituly za rok a víc nepotřebuje. PC scéna má problém s nestabilními dodávkami hardwaru, který posléze zasáhne i výrobce konzolí. Nacon vyhlásil insolvenci a není otázkou jestli Ubisoft padne, ale kdy. Pak se to rozjede dominovým efektem a jestli to bude znamenat ozdravění není jisté, když už teď investoři herní sektor v panice opouštějí...

Virus
Virus
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tož bať Tož

zinga
zinga
Level 21 Level 21
28. 2. 2026 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Virus Máš pravdu nejsou komplet na DVD, on je to Blu-Ray Disk. (Má podstatně větší kapacitu.) Stahují se aktualizace, případně DLC.

Reklama
MrN00b
MrN00b
Level 47 Level 47
Hlavní platforma: PlayStation
27. 2. 2026 11:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takhle, osobně je mi to jedno jestli hry vychází i na PC nebo ne, další generaci PSka si koupím tak jako tak, protože nehodlám čekat několik měsíců nebo i let, než hra možná vyjde a všude jí vyspoilerují. Ovšem z obchodního hlediska to dle mě dává smysl, Sony herní divize nemá MS za zády, aby je dotovala, takže jejich primární zisk stále pramení z toho, že lidé utrácí peníze na jejich platformě, potřebují tam nalákat běžné hráče aby si tam kupovali i hry třetích stran, DLC, atd a oni tak získali svých 30% z prodejů. Ty příjmy ze singl her poslaných na PC byly ve výsledku jen kapky v moři. V tomhle musí následovat Nintendo, uzavřít se, zaměřit se na hry které si člověk bude moc zahrát jen na jejich krabičce, a přimět lidi tam utrácet tam. Exkluzivity ve výsledku jsou jen to něco navíc, to co má běžného hráče zviklat si koupit jejich kus plastu místo PC nebo konkurence, protože drtivá běžných hráčů opravdu nemá herní PC a konzoli (to je minorita, spadající už do hardcore hráčů ne casual) ale jen jedno, buď herní PC nebo konzoli a k tomu nějaký pracovní noťas/tablet. Takže dle mě, by to bylo správné rozhodnutí. Singl hry držet jen na své krabičce, live servis hry multiplatformě, protože není důvod se připravit o případné dlouhodobé přijmi a taky tenhle druh her potřebuje k životu co největší online komunitu.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 49 Level 49
27. 2. 2026 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrN00b To budou mít ale dost těžký, už hlavně svým nynějším přístupem. Nových her je pomálu, často vydávají nechtěné remastery či live service hry nebo dělají spin-off svých značek, které většina lidí nezajímá. Před vydáním her na PC jsem měl chvilkami uvažování, že bych někdy šel do jejich konzole právě kvůli jejich hrám. Teď už vím, že bych to neudělal, leda bych se vzdal hraní na PC. Škoda, že nevíme kolik je průměrně stojí hru portovat na PC, ale určitě to bude menší zlomek běžné produkce her. A třeba takový GoW, který měl přes 2 miliony prodaných kusů, to se jim muselo násobně vrátit. Sice na tom nezbohatnou, ale malá domu to přesto je.

MrN00b
MrN00b
Level 47 Level 47
Hlavní platforma: PlayStation
27. 2. 2026 22:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Nikdo z nás na webu zde, nepatří k těm masovým casual hráčům, takže jsme strašně minoritní vzorek a průřez. Těžko říct, jak casual hráče zajímají či nezajímají spin-offy a na kolik je které značky nezajímají, je hodně težký. Ghost of Yotei se prodával skvěle, lépe než Tsušima přestože měsíce předvydáním tomu dělali predikce jak to pohoří, že to nikoho nezajímá, jak je to jen DLC atd., Horizon ten si vede až neskutečně na to, jak je to nova IP, Spider, Wolwík, je prostě Marvel tam není o čem, to se bude prodávat jak rohlíky. Prostě člověk musí ignorovat názory na internetu, protože prodejní realita bývá jiná. Myslím si, že Sony stále má dost her, které osloví a dokáží přesvědčit lidi ke koupi jejich krabičky a obvzlášť, když si je jinde nezahrajou. S čím souhlasím je, že je problém délka vývoje a tedy s jejich počtem studii, těch her za generaci bude stáleméně a méně, to je ale věc co se dá řešit.

Stejně jako jo, 2 milionu kusů jsou pěkný, nikdo neříká že na tom nevydělali ale v té celkové částce je to nic, naopak to může být kontraproduktivní, protože spousta případných zájemců si tu konzoli nekoupí, protože si budou říkat ono to na PC vyjde časem, takže se připravují o nějaká procenta zákazníků, kteří pak ale ve výsledku utratí nakupováním u nich víc, než co utratí jen za koupi hry na PC.

Pro Sony je prostě ideální jít cestou Nintenda dle mě, které je důkazem že to i dnes je funkční obchodní model, jen si musí ideálně zajistit ještě nějaké exkluzivity i třeba od třetích stran.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 49 Level 49
28. 2. 2026 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrN00b Já myslel takové ty spin-offy, které až neladí s tou danou značkou. Ghost of Yotei do toho nepočítám, to je prostě plnohodnotný díl, i když třeba z jiného období a příběhem. Ale třeba LEGO Horizon Adventures. I když prodejní čísla nejsou zveřejněná, tak hodně náznaků ukazuje, že prostě není zájem. A z toho nového Horizon, co vypadá jako Fortnite, z toho taky necítím finanční úspěch. Značka Horizon si vede dobře a je jedno jestli to je nová IP nebo ne. Má to nápad, hezký svět, zábavné souboje a zkušené studio, to prostě funguje. Hra nabízí takový ten vyspělejší příběh a postavy, bere se vážně a dá se za to i považovat. Pak se ale rozhodnou udělat kreslený spin-off, kde postavy se na sebe usmívají jakože "Jo, bojujeme s roboty a jsme strašně hustí" a polovina z nich jsou jak z maškarády. Je to automaticky špatná hra sama o sobě? Ne nezbytně. Ale je tahle stylizace vhodná do světa Horizon? Za mě absolutně ne.

2 miliony prodaných kusů navíc není nic. To, co prodal Concord, to by bylo nic. Jsou to prostě desítky milionů dolarů. Z toho sice další hru neudělají, ale když takových "nic" bys měl třeba už pět, tak už to dává dohromady hezké sumy. A i když na papíře to dává pro ně smysl, aby si svoje hry nechali na konzoli a nalákali tak hráče ke koupi, praxe může být jiná. Sám si psal, že většina hráčů nemá herní PC + konzoli a já souhlasím. Tudíž ten, kdo měl PS5 si pravděpodobně opět koupí PS6, ale ti co mají pořád počítač si PS6 přesto nekoupí, ani kvůli těm pár hrám. Nemluvě o tom, že lidé nejsou spokojení s tím, kolik toho vyšlo na PS5. Jestli Sony nemákne, tak těch 5 větších her za generaci podle mě nikoho moc nezláká, aby šel z PC na PS.

To, že někomu funguje konkrétně obchodní model ještě neznamená, že to bude fungovat i jiným. Osobně nechápu jak Nintendo může takhle fungovat a vycházet jim to, ale holt to tak je. Spíš než řešit exkluzivity, tak ať nejdřív vyřeší co nabídnout.

WampyR
WampyR
Level 35 Level 35
Hlavní platforma: Xbox
28. 2. 2026 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Vraj az 5mega

Náklady na vývoj (odhad): Hoci konkrétne číslo pre port chýba, vývoj pôvodnej hry pre PS4 stál približne 100 miliónov dolárov. Portovanie na PC mala na starosti externá spoločnosť Jetpack Interactive pod dohľadom Santa Monica Studio. Podobné projekty (napr. The Last of Us Part I pre PC) stáli podľa uniknutých dokumentov Sony okolo 10 – 15 miliónov dolárov.

Príjmy a úspech: Investícia sa Sony mnohonásobne vrátila. Na platforme Steam dosiahla hra príjmy odhadované na viac ako 177 miliónov dolárov s viac ako 5 miliónmi predaných kópií.

Technická náročnosť: Port nebol len jednoduchým „preklopením“ kódu. Zahŕňal implementáciu technológií ako NVIDIA DLSS, AMD FSR, podporu ultraširokouhlých monitorov a kompletné prepracovanie ovládania pre myš a klávesnicu.

AdamsCzech
AdamsCzech
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Svoje nejlepší hry na PC stejně už vydali a to co od nich vychází teď za nic nestojí. Škoda akorát Gran Turisma že nevyšlo.

zinga
zinga
Level 21 Level 21
28. 2. 2026 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AdamsCzech To by byl herní svět úplně v kosočtverci, kdyby vyšlo GT na PC.

fabioozo86
fabioozo86
Level 32 Level 32
Hlavní platforma: Xbox
27. 2. 2026 11:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jojo to že začli dělat hry na PC byla velká chyba. Proto jsou tak mizerné optimalizace u každé hry. PC měli zůstat na tvorbu her ne na hraní. A hodně velky vliv na to určitě má i to že hráči si prostě stshujou upirátěné hry. A teď rozjeďte ty hejty. 🤜🤛

Lubajz
Lubajz
Level 21 Level 21
27. 2. 2026 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fabioozo86 Hmmm taky názor no 😂

Dave76
Dave76
Level 29 Level 29
27. 2. 2026 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fabioozo86 Jj jses dement...

fabioozo86
fabioozo86
Level 32 Level 32
Hlavní platforma: Xbox
28. 2. 2026 02:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dave76 No ty hrdino, hamba ti snad jsi na sebe hrdý. Urážet druhé za jiný názor. Bravo

zinga
zinga
Level 21 Level 21
28. 2. 2026 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dave76 Potrefená husa?

zinga
zinga
Level 21 Level 21
28. 2. 2026 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fabioozo86 Zatím 19 zlodějů s tebou nesouhlasí.

Mr.sugar
Mr.sugar
Level 39 Level 39
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

já mel takový tušení už u oznámení nového silent hill…

Michal
Michal
Level 49 Level 49
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Však ked tie hry vydajú na PC 5 rokov po PS a za 60e, tak je jasné, že im na to PC hráči prdia, drvivá väčšina to už má dohrané na PS a zvyšok to nezaujíma. Netvrdilo Sony donedávna, že PC porty sa im oplatia robiť ? Ale zrazu to už nie je lukratívne..... Mali tie hry vydať tak po pol roku na PC a predaje hier by boli úplne inde

Reklama
Rizecek
Rizecek
Level 47 Level 47
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale nabízet 5 let staré hry za 1600-2000Kč to lukrativní je, že ? Sami sebe okrádají. Ty hry co jsem chtěl už odehrané mám.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 49 Level 49
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 08:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V pohodě, klidně si počkám na emulátor na PC, kterej ty 2 hry z PS6, který bych si chtěl zahrát rozjede a do tý doby budu hrát stovky jinejch her na PC. Her vychází stovky, krom toho už na ně nemám dávno tolik času, takže mě nějaké čekaní nevadí a rozhodně nebudu znovu riskovat, že potom, co si tu konzoli koupím, Sony zase obrátí a bude hry portovat. Stejnou chybu už nechci nikdy opakovat a jako fanoušek PC platformy, na které jde dělat spoustu jiných produktivních věcí než jen hrát a sledovat filmy mi přijde naprosto zbytečné platit docela velké peníze za krabičku, kterou budu mít na spuštění 2 her, které na PC nejsou jen proto, aby měla důvod k existenci a lidi ji kupovali. Doby, kdy konzole stály pár tisíc a vycházely na ně desítky super exkluzivit jako za éry PS2/PS3 jsou dávno pryč. Šéf Sony, co tenkrát měl plnou hubu keců o tom, že PS5 bude mít víc exkluzivit než kterákoli generace dřív byly fakt jen kecy, které dodnes nesplnil a dodnes není na PS5 jediná hra, která by mě nalákala si tu konzoli koupit, když mám PC, proto jsem si PS5 nekoupil, protože to pro mě nemá absolutně žádný racionální důvod ji vlastnit.

Dave76
Dave76
Level 29 Level 29
27. 2. 2026 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Presne tak ps5 je na trhu nejakejch 6 let a co za tu dobu zajimavyho vyslo NIC jen par remasteu starejch her ale zadna nova IP. Taky si vsimly ze ty nejvetsi pecky fo kdysi vysly na PS "ted" co vysli na PC moc lidi nehralo, proc asi... Jsou lepsi hry a PC hraci maj MNOHEM vetsi vyber her i co se zanru tyce. Brzo vychazejici Crimson Desert chtelo Sony koupit jako exkluzivitu aby alespon neco meli kdyz nejsou schopny nic novyho vytvorit, hlavne ze si nechaj platit za online hrani, to je nejvetsi plivanec vsem konzolovejm hracum do tvare. To se teda tyce vsech konzoli. To je proste takova zlodejina proti ktery nikdo za ty roky neprotestuje ( nechat si zaplatit za pristup k onlinu jen pro to ze jsem na konzoli) Prece kazdy doma internet plati a bere se to jako OK ale kdyz chces hrat na konzoli, NE kde pak musis zaplatit znou a to v tomhle pripade Sony.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 49 Level 49
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dave76 No, jsem fakt zvědav jak to s konzolemi dopadne, každopádně já vím jistě, že si žádnou další kupovat nebudu. PS4 jsem si koupil s tím, že na to vyjde daleko víc zajímavých her a i tak to byla zásoba proti tomu, co vyšlo na PS5, na které fakt není jedna jediná hra. Poslední roky, co sleduju herní průmysl, tak mi přijde, že ve vedení všech velkých korporací rozhodují lidi, co absolutně nemají páru o tom, co chtějí běžní uživatelé, zatímco oni si někde v pozadí mastí kapsy, počítají peníze a sledují tabulky a akcie. Tohle je prostě nevyhnutelná cesta do pekla a kdo to nepochopí, tomu není pomoci.

Firo
Firo
Level 24 Level 24
27. 2. 2026 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

protože nikdo nekupuje PS5 PRO ani basic PS5 když vše je na PC XD

gazorpazorp
gazorpazorp
Level 42 Level 42
27. 2. 2026 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Firo pc pirate racePublikováno pomocí GIPHY

zinga
zinga
Level 21 Level 21
28. 2. 2026 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Firo PS5 se prodalo více než 90 mil. kusů. 🤣

Firo
Firo
Level 24 Level 24
1. 3. 2026 04:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zinga 90 mil a stejnak Sony chudne :D asi nevíš že konzole prodávají pod cenou a vydělávají právě na hrách

rronaldr
rronaldr
Level 47 Level 47
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak většinu her, co mě zajímala na PC už jsou. Vetšina z nich je stejně max tak 6-7/10. Jediný, co by mě mrzelo by byla absence GoW 1-3 remaku a Wolverina.

SolutusSpiritus
SolutusSpiritus
Level 41 Level 41
27. 2. 2026 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rronaldr Tak me zase krome Returnalu (a snad TLOU) nezaujalo z toho co preportovali skoro nic. Cekal jsem na Last Guardian, Shadow of the Colossus Remake, Bloodborne a Demons Souls Remake, a, bohuzel...

rronaldr
rronaldr
Level 47 Level 47
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SolutusSpiritus Pravda, ze krome GoW 2018 a Spidermana me vetsina her prisla prinejlepsim prumerna. U exkluzivit od From Software nechapu, proc to Sony neportne i na PC, za to by jim hraci utrhli ruce. A Shadow of Collosus bych si taky znovu dal v lepsi grafice, precijenom doba, kdy jsem to hral na PS2 je nejakej patek.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 49 Level 49
27. 2. 2026 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Upřímně, žíly mi to netrhá. Před uvedením PS her na PC jsem si myslel, že tam jsou opravdu skvosty, na které se bude vzpomínat ještě za několik let. A ne že by ty hry nebyly dobré, některé jsou fakt povedené, jiné jsou prostě OK. Já koupil relativně brzo první díly Horizon, God of War, Spider-man a TLOU. A jediné pokračování těch her, které jsem koupil byl TLOU, u zbylých jsem to nechal až prostě někdy bude chuť, protože jsem asi nebyl tolik z těch her unešený. A podle prodejních odhadů to vypadá, že ostatní to mají stejně. První díly se prodávaly celkem dost, sequely už hůře. I když si pořád myslím, že na tom SONY ve výsledku netratilo a s tím vším, co se kolem nic nepěkného děje bych čekal, že každá koruna jim přijde k duhu. Snad jediné, co by mě mrzelo, když o tom teď tak píšu, by byla absence remaku God of War na PC. První dva díly jsou opakovaně sjížděl na PS2. Kdyby zachovali gameplay a vydali to na PC, to bych koupil hned při vydání.

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 09:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie keby hráš Sony exkluzivity z dôb PS2, PS3 a aj PS4 vtedy ako vyšli, tak ono to ozaj boli skvosty svojej doby. Originál God of War vrátane PSP spin-offov, pôvodná Uncharted trilógia (hlavne teda dvojka), Killzone 2 aj 3 boli veľmi solídne strieľačky, dokonca mali co-op, mali offline botzone. Dnes keby to portujú tak už je neskoro, ale v tej dobe mali silný dopad a popráve si vybudovali punc kvalitných exkluzivít. Samozrejme nie všetko, inFamous ma nikdy neohúril. Horizon ma ani len nezaujal natoľko, aby som to vôbec vyskúšal. Z PS4 generácie exkluzivít ma zaujali už iba Spidey, Detroit, Uncharted 4 a The Order 1886 a všetko okrem posledného sa na PC dostalo. Z PS5 generácie už nič. Keby preportujú GT7, asi by bol rozmýšlal to skúsiť, za podmienky že je tam podobná progresívna kampaň ako v starých dieloch. Ale tiež by som im za to nedal plnú sumu, predsalen tá hra má už 4 roky. A vo wishliste mám ešte Ratcheta, ale zatiaľ som sa nikdy nedostal k tomu, že by som reálne rozmýšlal nad kúpou. Museli by ma zlomiť neodolateľnou cenou.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 49 Level 49
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 10:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio A teď si představ, kdyby Sony vydalo na PC hry z PS3 třeba rok po vydání na PS3, to by jim lidi utrhali ruce, pač tam těch super her bylo mnohem víc. A to byla ta konzole, která mě donutila si ji koupit a dodnes toho nelituji, pač jsem si tam užil spoustu her, konkrétně třeba série Motorstorm. Dodnes si pamatuju, jak jsem hrozně chtěl, aby Heavy Rain nebo Killzone bylo na PC, u HR se to po několika letech splnilo, u Killzone dodnes ne.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 49 Level 49
27. 2. 2026 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Jo, Motorstorm z PS3 docela závidím. Pamatuju jak jsem to ještě tehdy hrál v nějakým nákupáku, kde to bylo k vyzkoušení pro veřejnost.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 49 Level 49
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 11:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie to bylo určitě JRC na Andělu, hrál jsem to tam taky po škole :D ale bylo to docela hard se tam prorvat, pač se tam vždycky stála fronta a nejvíc to chtěli vyzkoušet občané tmavší pleti.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 49 Level 49
27. 2. 2026 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Hele, je to hodně pravděpodobné. JRC to bylo určitě a do toho nakupáku jsem byl jen zřídka, což by na Anděl taky sedělo. 😀

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 49 Level 49
27. 2. 2026 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio PS2 doby jsem ještě zažil a ty byly fajn. K PS3 jsem se už nedostal, ale taky myslím, že bych si vybral spíše něco z toho, než z PS5 série. Ty hry dneska působí i hodně roztahaně, včetně GoW. Ale takový lineární Killzone bych si dal líbit, nebo i něco z Resistance. To jsem hrál na PSP a klidně bych si to dal i na PC.

Reklama
Melneor
Melneor
Level 48 Level 48
27. 2. 2026 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak ať ještě vydají Ghost of Yotei a můžou si ty svoje exklusivity nechat :D

MARTAS SK
MARTAS SK
Level 47 Level 47
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dohady

Nikdy žiadny Playstation titul nepotvrdil automaticky PC verziu, len bolo jasné že to na PC neskôr príde a aj prišlo. Je možná stopka a keď vyjde PS 6 tak urobia PC verzie nejakých PS 5 exkluzivít. Ono to aj tak začalo. Už bola vonku PS 5 a vydávali PC porty PS 4 hier. Dobrý plán pre pripomenutie PS 4 hier a nalákanie PC hráčov do PS 5 konzoly.

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
27. 2. 2026 07:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm, či to nebude skôr v tom, že kvalita tých PS5 exkluzivít nie je až taký vysoká ako si v Sony myslia? Na PS5 sa to predáva, pretože je tam momentum toho, že PS single player exkluzivity sú "bomby" a hlavne táto generácia má akútny nedostatok kvalitných exkluzivít. Tak PS-kári v zúfalej nádeji skáču po všetkom ako sliepka po fluse. No aj oni musia uznať, že kvalitatívne to nejde dopredu. Ragnarok utŕžil viac kritiky ako reštart z 2018. Spidey 2 je woke paródia jednotky. Uncharted 4 je kvalitná hra, avšak bez predchádzajúcej trilógie pôsobí na PC trhu nekompletne. Ani Mass Effect 2 (o ktorého kvalitách nikto nepochybuje) sa na PS3 nepredával dobre, pretože jednotka bola dlho konzolovo exkluzívna na X360 a vyšla na PS3 až po vydaní ME3... A celkovo kvalita aj kvantita Sony exkluzivít upadá. Keď to porovnám s dobami PS2 a PS3 tak už ani GT nemá taký cveng neohrozeného vládcu žánru. Všetko ostatné sa snaží kopírovať kinematografický zážitok a la TLoU čo nefunguje na každej hre.

Firo
Firo
Level 24 Level 24
27. 2. 2026 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio ne je to tím že to lidi hrají na PC trubko ty hry jsou good ale v momentě kdy to nezustane na PS5 tak to 80% lidí nekoupí protože většina má ps5 i PC doma

KRoman47
KRoman47
Level 39 Level 39
27. 2. 2026 07:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já chtěl na PC s pořádným volantem a VR Gran Turismo, ale to jsme nedostali. Zbytek si Sony může nechat na PSku.

Reklama
Reklama