Dojmy z hraní Banishers: Ghosts of New Eden
Preview Banishers: Ghosts of New Eden Článek Dojmy z hraní Banishers: Ghosts of New Eden

Dojmy z hraní Banishers: Ghosts of New Eden

Martin Zavřel

Martin Zavřel

1
Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Tahle hra je možná trochu něco jiného, než jste čekali.

Reklama

Možná je to jenom můj problém, ale přestože jsem si moc dobře pamatoval působivý oznamovací trailer na tuto hru a její zápletku, z nějakého důvodu jsem si celou tu dobu myslel, že půjde o další "dialogovou adventuru" ve stylu Life is Strange, která tvůrce z francouzského studia Don't Nod proslavila asi nejvíce. Ačkoliv ale tento jejich styl vyprávění i hratelnosti ve hře také najdete, jedná se ve skutečnosti o poměrně rozmáchlou akční adventuru, kde budete prozkoumávat rozlehlou divočinu a bojovat mečem, puškou i magií proti všemožným nadpřirozeným monstrům.

Dojmy z hraní Banishers: Ghosts of New Eden

Dostal jsem možnost vyzkoušet prakticky kompletní druhou kapitolu hry na PC a musím uznat, že tohle nebylo jediné překvapení, kterého jsem se dočkal. Hra vypráví příběh milenců jménem Antea a Red, kteří se ve fiktivní lokaci New Eden (umístěné do Massachusetts v roce 1695) zabývají vymýtáním duchů, což někdy obnáší zaříkávadla a rituály, ale jindy starou dobrou práci s mečem nebo puškou. Situace této dvojice se poněkud zkomplikuje tím, že Antea při jednom takovém lovu přijde o život. To ale nedokáže milence rozdělit a Antea tak nyní doprovází Reda nadále, ačkoliv on je jediný, kdo může jejího ducha vidět a slyšet. Mimochodem, záznamy v hlavním menu naznačují, že smrt Antey uvidíme v první kapitole hry, která ale nebyla součástí tohoto dema.

Dojmy z hraní Banishers: Ghosts of New Eden

Základní struktura hry obnáší cestování mezi usedlostmi tohoto "Nového ráje" v americké divočině 17. století, kde budete postupně vyšetřovat a následně také trestat útoky všemožných duchařských entit - hra je dělí do několika různých kategorií a má pro ně rozličné názvosloví, i třeba zbraně nebo rituály. Zatímco každý takový lov představuje jednu kapitolu příběhu, na pozadí se odvíjí hlavní zápletka, ve které máte možnost jednak objasnit záhadné příčiny, za kterých Antea zemřela... a dle vašeho průběžného rozhodování můžete také rozhodnout, zda dojde na konci hry ke vzkříšení vaší drahé, nebo jí naopak pomůžete v míru "vystoupat" do té další úrovně existence a dopřejete tak její duši spásu. Tohle samo o sobě možná naznačuje, že to vzkříšení bude mít nějaké nepříjemné vedlejší důsledky - z toho, co jsem měl možnost vidět, to možná obnáší likvidaci a pohlcování těch, kdo si to možná nezaslouží. Tohle všechno si dovolím prozradit proto, že se tím tvůrci a postavy buď nijak netají, nebo možná záměrně zavádějí hráče nesprávným směrem.

Dojmy z hraní Banishers: Ghosts of New Eden

V druhé kapitole každopádně musíte nejprve správnými dialogovými volbami opatrně vyjednat podmínky své mise, kterou bude lov na tajemnou "vlčí bestii", terorizující jednu z místních osad. Tuto osadu vede dvojice sester, z nichž ta starší, zjizvená "Thickskin Newsmith" je mimořádně nelítostná, aby pomohla hrstce osadníků přežít kruté nástrahy divočiny. Mladší Kate je nicméně chováním její sestry velmi frustrovaná a dynamika mezi nimi je něco, co musíte opatrně rozklíčovat, kromě jiného proto, aby vám sebou na tuhle nebezpečnou misi půjčila mladší sestra svoji mušketu. Hra obsahuje také inventář, sbírání všemožných surovin a vylepšování vašeho oblečení, zbraní i talismanů tak, jak jsme na to v akčních RPG zvyklí (včetně barevné škály odlišující úroveň daného předmětu).

Dojmy z hraní Banishers: Ghosts of New Eden

Po této napjaté sekvenci, kde musíte opatrně volit svá slova při jednání s oběma sestrami, jsem se vydal do divočiny hledat stopy po oné tajemné šelmě. Mimochodem, ovládáte vždy jen jednu postavu, ale můžete kdykoliv přepnout, zda je to Red nebo Antea - každý má své unikátní schopnosti jak při průzkumu, tak během boje. Následující zhruba hodinu jsem zkoumal všemožné stopy v divočině (zničené dostavníky, mrtvoly kolonistů, podezřele velké vlčí stopy atd.) a proplétal se skrz menší jeskynní labyrint po cestě. Vše vyvrcholilo střetem s opravdu obrovským vlkem, poskládaným částečně ze stromů a částečně z mrtvol. Tento boss měl tři různé (ale poměrně rychlé) fáze, kdy jsem musel cílit útoky na různá místa na jeho těle. Po jeho porážce a zjištění důvodu, proč se tenhle zlovolný duch vůbec v daném regionu vynořil, jsem musel rozhodnout a vynést soud nad oběma sestrami, které s tím měly hodně společného.

Dojmy z hraní Banishers: Ghosts of New Eden

Ohromně mne zaujalo celkové zasazení hry a všechny postavy, nejen ústřední dvojice. Všechny dialogy jsou napsané hodně dobově a syrově, takže působí lidsky a pomáhají tak vyniknout složitým volbám, které musíte neustále dělat. Také průzkum a boj mne hodně bavil, není to nic převratného, ale je to vždy tak akorát dlouhé a tak akorát komplikované, alespoň v této druhé kapitole. Mimochodem, ve hře je rovnou pět nastavitelných obtížností, takže si ji snadno užijí jak hráči hledající akci či výzvu, tak ti, které zajímá pouze příběh. Výtvarně mi hra hodně připomínala styl Life is Strange, ačkoliv má samozřejmě mnohem studenější barevnou paletu, s ohledem na zasazení a žánr. Technicky šlapala poměrně dobře, nicméně je poznat, že jí ještě chybí nějaká ta optimalizace výkonu. Tak nebo onak jsem si oba protagonisty rychle oblíbil a budu moc napnutý, jak jejich příběh dopadne, až hra 7. listopadu vyjde pro PC a nové konzole.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama