Dojmy z hraní bety Back 4 Blood
Preview Back 4 Blood Článek Dojmy z hraní bety Back 4 Blood

Dojmy z hraní bety Back 4 Blood

Redakce

Redakce

15
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Jaký dojem na nás udělal nástupce Left 4 Dead?

Reklama

Martin Zavřel

Vývojářské studio Turtle Rock má zajímavý rodokmen - zakladatel Michael Booth se podílel kromě jiného na Counter-Strike, aby následně založil firmu, která světu nadělila úspěšné dva díly kooperativní zombie řežby Left 4 Dead. Díky té studio odkoupilo samotné Valve - aby si ale po pár letech majitelé opět odkoupili nezávislost zpátky. Následně zkusil štěstí s tematicky podobným kooperativním lovením monster v Evolve, jenže ten pohřbila přehnaná monetizace miktrotransakcemi ze strany vydavatele 2K Games. Nyní to tedy Turtle Rock zkoušejí znovu a nabízejí v podstatě třetí díl Left 4 Dead - ačkoliv nevlastní práva na původní značku a museli svoji hru pojmenovat jinak, při hraní je B4B od L4D prakticky k nerozeznání. Přesto ale na nějakou tu evoluci a vylepšení došlo, nejen po technické či grafické stránce.

Tohle není příběhová hra, nicméně svět a postavy jsou promyšlené a mají spoustu vtipných hlášek. Jednoznačný důraz je ale položen na akci, která je tak divoká, že i když budete hrát v jednom, hra vám přidělí postavy, řízené umělou inteligencí (boty). Prakticky nonstop masakr a jeho obtížnost ovlivňujete jednak nastavením obtížnosti, ale v pozadí pracuje také slavný "AI Director" (tuto funkci proslavila právě L4D) neboli umělá inteligence, sledující vaše hraní a přizpůsobující tomu intenzitu akce, aby měla dobré tempo. Přesto jsem měl při hraní pocit, že na taktické hraní s ostřelovačkou je akce příliš divoká a na adrenalinové hraní se sečnými zbraněmi jsou zase postavy příliš pomalé a nehrabané - pokud se na vás sesype pět a více zombií ze všech stran, prakticky nemáte šanci se otáčet a řešit to dostatečně rychle.

Přesto jsem ale měl ze zbraní dobrý pocit, což umožnila jednak jejich pestrost a možnosti vylepšování, ale hlavně také hraní na PS5 DualSense ovladači, jelikož "kopání" haptické odezvy při výstřelech se mi ještě pořád neomrzelo a B4B je jednou z těch her, které ho využívají opravdu dobře. Hra mne také místy překvapila atmosférickým prostředím s působivým nasvícením (deštivá mlha v lese, zářící ohně vraků aut v temném tunelu), určitě lze cítit grafický posun od L4D. Tím nejdůležitějším posunem je ale přítomnost sběratelských herních karet, které následně můžete aplikovat jako modifikátory při spuštění úrovně - přičemž hra vám některé karty vybírá i náhodně. Pokud budou nejlepší karty schované za nejvyšší obtížností, bude mít hra zábavnou endgame, což by byl určitě pokrok oproti L4D.

Nejlepší karty za nejvyšší obtížnost mohou nabídnout zábavnou endgame.

Každopádně pokud jste hráli L4D, pak víte naprosto přesně, co vás v B4B čeká. Vedle tradiční kooperativní kampaně nicméně můžete v betě vyzkoušet i PvP režim, kde se čtyři hráči ujmou lidí a čtyři další hráči zombií, ale ovládání monster působí poněkud neohrabaně a tento režim poněkud nevyrovnaně. Jádrem hry je tedy jasně kooperativní kampaň, ideálně s přáteli. Ochutnat ji budete moct už příští týden v otevřené betě, případně v říjnu při vydání hry, která bude od prvního dne součástí Game Pass předplatného.

Ondřej Partl

Autoři původního Left 4 Dead a zajímavé, avšak trestuhodně zabité asymetrické multiplayerovky Evolve, se vrací ke svým kořenům a hráčům se snaží servírovat přesně to, co je bavilo kdysi.

V partičce čtyř hráčů tak vyrazíte do jednotlivých "příběhových" misí, v nichž se musíte dostat z bodu A do bodu B, kdy během toho postřílíte velký zástup řadových i speciálních zombíků, jimž se zde říká The Riddens. K tomu vám ještě budou představeny některé novinky, jako jsou schopnosti jednotlivých hrdinů či speciální kartičky, jenž různými způsoby upravují hratelnost či vylepšují vaše schopnosti (stále se nemohu rozhodnout, zda se mi tento systém líbí nebo ne). A je to pořád podobná zábava, u které se na pár hodin určitě zaseknete, ale bojím se, že až příliš rychle omrzí. Proto bude pekelně záležet na tom, jakou si autoři pro hráče připraví motivaci, kdy ta, kterou nabízejí k ochutnání v betě, podle mého příliš neobstojí. A rozhodně neobstojí ani zdejší PvP režim, jenž je vyloženě nudný, bez nápadu a špatně vybalancovaný.

Dojmy z hraní bety Back 4 Blood

Technický stav následně hodnotit úplně nechci, jelikož se jedná o betu, ale během hraní se mi třeba stalo, že kompletně vypadl zvuk hry, případně jsme se ocitli v nekonečném zápase, jelikož se odpojil nepřátelský tým a titul s tím evidentně příliš nepočítal. Nejvíce ale doufám, že vývojáři zapracují na inteligenci botů, kteří jsou zde vyloženě stupidní.

Ve výsledku tedy nevím, jestli se mi hra líbí nebo ne. Na jedné straně tu totiž máme stále zábavné střílení zombíků s přáteli, avšak na té druhé velké obavy z toho, jestli toho autoři nenabídnou přeci jen poněkud málo. Nicméně díky polehčující okolnosti, jíž je přítomnost hry v době vydání ve službě Xbox Game Pass, bude určitě dobré výsledný produkt minimálně vyzkoušet.

Dojmy z hraní bety Back 4 Blood

Dominik Tománek

Na Back 4 Blood jsem se vcelku těšil. V obou dílech Left 4 Dead jsem nechal až nezdravé množství času, proto mě zpráva o duchovním nástupci této série nadchla. Po vyzkoušené betě ale musím přiznat, že moje nadšení poměrně opadlo.

Hru jsem nejprve vyzkoušel „sám“ s náhodnými hráči a boty, v tomto případě jsem se moc nebavil. To mě ovšem nijak nepřekvapilo, protože tento typ her je stavěný na hraní s kamarády. Při hraní s kolegy z redakce jsem se bavil mnohonásobně více. Systém karet a balíčků by mohl do tohoto typu her přinést osvěžující vánek, beta ho ale zatím příliš detailně nepředstavila a já karty spíše bez zájmu proklikal. Podobně je to u avizovaných rolí v týmu, jejichž potenciál se nejspíše objeví až v plné verzi hry. Kromě zmiňovaných karet však Back 4 Blood s příliš novinkami nepřichází. Často jsem měl pocit, že hraji graficky vylepšené Left 4 Dead, které však v sobě nemá takový drive. Poslední hratelná mise v betě mě bavila zdaleka nejvíce, protože zmiňovaný drive přinesla.

Plnou verzi v říjnu určitě vyzkouším, ale asi jen kvůli skutečnosti, že se objeví v rámci Xbox Game Passu. Ke koupi mě totiž Back 4 Blood nepřesvědčila, budu se však rád plést a nechám se vyvést z omylu, třeba mě nakonec vývojáři přesvědčí.

Dojmy z hraní bety Back 4 Blood

EVANGELO (bot)

Když redakce Zingu přišla do našeho zombiemi zamořeného kraje (zde je nahrávka události) testovat svoje zbraně, připadla mi důležitá role posloužit jako jejich testovací AI parťák. Úkolu jsem se zhostil zodpovědně a choval se tak, jak se od botů čeká - občas nějaké to zaseknutí ve dveřích, znáte to. O to víc potom redaktoři koukali, když jsem některé z nich oživil poté, co se nechali monstry přizabít. Jak ale eskalovala obtížnost a divokost pozdějších misí v kampani, musel jsem eskalovat také demonstraci svých slabých i silných stránek. Proto jsem se zaseknul o jednoho statického rotačního kulometu a odmítal se jej pustit i poté, co už redakce Zingu vyčkávala na ukončení mise v bezpečné místnosti na jejím konci. Po chvíli zmatkaření se jim ale podařilo odhalit moji nejužitečnější vlastnost - jakmile se jeden z nich zabil, hra mu následně předala kontrolu nade mnou jakožto náhradním životem (takže mohl pustit rotační kulomet a konečně dojít do konce mise). Nikdo není dokonalý, ale v tomhle nelítostném nemrtvém světě rozhodně nikam nevyrážejte sami: boti jako já jsou pořád lepší, než žádný doprovod.

Otevřená beta začíná ve čtvrtek 12. srpna. Hra vychází 12. října a objednat si ji můžete v Xzone.

Dojmy z hraní bety Back 4 Blood
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama