Dojmy z hraní celé první kapitoly Tales of Arise
Preview Tales of Arise Článek Dojmy z hraní celé první kapitoly Tales of Arise

Dojmy z hraní celé první kapitoly Tales of Arise

Martin Zavřel

Martin Zavřel

6
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Rozjezd zajímavého příběhu s unikátní dvojicí hrdinů.

Reklama

Jedno z nejočekávanějších letošních JRPG jsme vyzkoušeli již v červnu, takže základní informace o hře a první dojmy z jejího hraní si můžete přečíst v našem prvním preview. Ve stručnosti stojí za připomenutí, že ačkoliv jde už o sedmnáctou hru "v sérii", nabízí zcela nový svět, postavy a příběh. Konkrétně se ujmete dvojice hlavních postav: mladík Alphen reprezentuje zotročenou zemi jménem Dahna a dívka Shionne vládnoucí technologickou velmoc Rena. Později se k nim samozřejmě přidají ještě další "členové party".

Zatímco v červnové ukázce jsme ochutnali pokročilou fázi hry s kompletní partou hrdinů, tentokrát byla pro novináře k dispozici kompletní první kapitola hry včetně úvodních filmových sekvencí nebo třeba fanoušky vyhlížených "skit" scének. Jelikož jde o naprostý začátek hry, nejedná se o žádné spoilery (úvodní zápletka hry je již nějakou dobu známá z oficiálních materiálů), nicméně pokud nechcete o příběhu hry vědět vůbec nic, následující řádky nejsou pro vás. Začnete hrát v roli Alphena, který jako otrok pracuje v dolech po boku svých krajanů a kromě toho, že trpí klasickou ztrátou paměti (našli ho zhruba před rokem), jeho obličej je zakrytý tajemnou železnou maskou, kterou nemůže sundat. Je zřejmé, že jeho záhadná minulost bude hrát v příběhu důležitou roli.

K dispozici byla první kapitola hry včetně fanoušky vyhlížených "skit" scének.

Další ze záhadných vlastností hrdiny je skutečnost, že necítí bolest - to je během úvodu hry náležitě demonstrováno, když chodí s krvácejícím ramenem, aniž by si toho všiml. Jak ale sám říká, tenhle stav je docela problém: "mohl bych vykrvácet a ani bych o tom nevěděl, prostě bych najednou umřel". Ostatní otroci v dolech jsou se svojí celoživotní rolí smíření, ale Alphen hledá něco víc. Příležitost se mu naskytne, když se připlete k dramatickému přepadení nákladního vlaku (tahle scéna mi trochu připomněla úvod Final Fantasy VII), vezoucího neméně tajemnou zajatkyni Shionne, náležící k "šlechtě" z Reny.

Jak se ukáže, vlak přepadlo hnutí odboje, zformované uniklými otroky. Alphen je během boje donucen se spojit s Shionne a přitom odhalí mocnou zbraň v podobě magického ohnivého meče, který dívka sice nese, ale nemůže jej sama používat. Alphen ale díky tomu, že necítí bolest, meč ovládne a porazí tak jejich protivníky. Z obou se tak stanou cenní spojenci odboje, jelikož Shionne z nějakého důvodu touží po jediné věci: zničit všechny vládnoucí lordy z Reny. Spojenectví Alphena a Shionne se navíc zdá téměř osudové, protože dívka vládne také elektrickou magií, která ostatním znemožňuje se jí dotknout. Alphena se to ale opět díky jeho neschopnosti cítit bolest netýká. Společně se tedy vydají postavit prvnímu lordovi Reny, vládci místního regionu.

"Mohl bych vykrvácet a ani bych o tom nevěděl, prostě bych najednou umřel."

Rozjezd příběhu na mne udělal dobrý dojem, obzvláště chemie mezi dvojicí hlavních postav by mohla být velmi zajímavá, nejen s ohledem na jejich původ a velmi svérázné "magické" schopnosti, které k sobě podezřele sedí. Jejich osobnosti jsou také zajímavé, což se projevilo třeba během debaty o tom, že si Shionne odmítla na sebe vzít "ušmudlané obyčejné oblečení" otroků. Ve hře samozřejmě nechybí oblíbené "skity" neboli krátké dialogové scénky, neodmyslitelně patřící k této sérii. Jsou nepovinné a nabízejí se vám formou drobné ikony v pravém spodním rohu obrazovky. Pokud stisknete odpovídající tlačítko, postavy si ve formátu animovaných oken (připomínajících Personu 5) vymění krátký dialog na aktuální téma. V minulém dílu série bylo těchto dialogů na některé fanoušky příliš a zdály se přehnaně dlouhé, nicméně zde mi zatím připadaly v pořádku délkou i četností.

Působivé jsou plně animované příběhové sekvence neboli "filmečky", které jsou kreslené a vypadají zkrátka jako tradiční anime. Během úvodních pěti hodin hry (deseti, pokud počítám vedlejší mise) jsem sice zaznamenal jen dva, ale pokud jich bude podobné množství i v dalších kapitolách, budu spokojený. Zbytek děje si vystačí s animacemi v herním engine, který také vypadá velmi dobře, byť barevná paleta první kapitoly je s ohledem na zasazení (doly) poněkud monotónní. Hrál jsem s anglickým dabingem, hlavně proto, že dialogů je hodně a bylo by pro mne únavné vše číst formou titulků. Herecké výkony mají dobrou úroveň, ačkoliv samozřejmě musíte počítat s určitou dávkou JRPG patosu. Tradiční fantasy klišé vyvažuje skutečnost, že Rena je zřejmě doslova na jiné planetě a hra podle všeho bude obsahovat zajímavý mix fantasy a sci-fi prvků. Každopádně se jedná o jedno z nejvýpravnějších JRPG letošního roku, které lze podle dosavadních dojmů doporučit nejen fanouškům série.

Tales of Arise vychází 10. září pro PC, PS4, PS5, X1 a XSX|S, objednat si ji můžete v Xzone.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama