Dojmy z hraní F1 2011
Speciály F1 2011 Článek Dojmy z hraní F1 2011

Dojmy z hraní F1 2011

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

26

Dostali jsme možnost odkroužit několik kol na trati nového ročníku závodů Formule 1. Jak to s ním zatím vypadá?

Reklama

Původně byl článek vydán 22. srpna. Kvůli nedorozumění ohledně embarga byl následně stažen a vydán až nyní.

Seriál F1 je v plném proudu a v Codemasters proto dělají vše proto, aby herní adaptace aktuálního ročníku dorazila do obchodů po celém světě co nejdřív. Budeme-li věřit v schopnosti birminghamských vývojářů, dočkat bychom se měli již příští měsíc, přičemž zatím vše nasvědčuje tomu, že dostaneme přesně to, co čekáme. Což, pokud se nad tím člověk zamyslí, nemusí být vždycky zrovna chvályhodné.

Ony to mají sportovní hry vůbec těžké. Většinou vychází každý rok a o nějaké velké invenci proto nemůže být ani řeč. A na to už jsme si tak nějak zvykli. Bohužel. Na hře samotné ale prostě musí být vidět, že se tvůrci alespoň snažili. A to F1 2011 vesměs splňuje. Na první pohled to sice vypadá, že vše zůstalo při starém (systém tvorby jezdce, neatraktivní modely lidí atd.), jenže vývojáři se pustili do toho, na čem záleží nejvíc. Minimálně v případě závodní hry.

Větší či menší změny tak lze pozorovat především na jízdním modelu jednotlivých monopostů, jež se zase chovají o chloupek reálněji a díky tuně nových možností nastavení má hráč nad svým plechovým ořem opět o něco víc kontroly. Změněna však nebyla pouze fyzika vozu jako takového, ale rovněž výkon, nebo fungování pneumatik. K tomu si připočtěte ještě šaškování kolem spoilerů a milovníci kvalitních simulátorů mohou být zase o něco málo šťastnější.

Ne snad, že by se F1 2011 řadilo mezi hardcore záležitosti, stále je to arkáda, avšak s každou další přidanou featurkou dávají v Codemasters jasně najevo, že chtějí oslovit celý trh. Bez výjimky. A upřímně řečeno, celkem se jim to daří. Přesvědčit jsem se o tom v preview buildu mohl hned na sedmi tratích (Montreal, Monte Carlo, Spa, Istanbul, Kuala Lumpur, Monza, Melbourne), přičemž do závodu jsem mohl vyrazit jako jakýkoliv jezdec existujícího týmu.

Jak už jsem zmiňoval na začátku, vlastního avatara jste si sice vytvořit mohli, avšak z kabiny nebylo možné pokračovat nikam dál. Rovněž zamrzela absence safety car (v plné verzi už ale má být) a hlavně modelu poškození. Nepochybuji o tom, že v plné verzi bude možnost nastavení, ale tady jsem ji nikde nenašel. Bez problému jsem tak mohl mezi svodidly lítat jako hadr na holi a vysloužit si veskrze vtipný achievement („Nepřemýšleli jste raději o hraní Dirt 3?“). Stejně tak jsem nezaznamenal některé chyby předchozího ročníku, kdy jste kupříkladu nemohli vyjet z boxů, dokud v nich byl s vámi jiný jezdec.

Vzato kolem a kolem, tvůrci dělají vše proto, aby nám letos nabídli kvalitní „arkádový simulátor“, což nejde jinak než kvitovat s povděkem. Opravdu se ale bojím, že až na pár kosmetických změn půjde o úplně stejnou hru jako loni. A to je naneštěstí něco, čeho se u sportovní série lze vyvarovat jen těžko. Pokud ovšem plná verze dorazí do obchodů bez zdlouhavého načítání (F1 2011 je Dragon Age 2 závodních her, beze srandy) a hlavně s nezměněným songem v menu, budu o koupi nejspíš i uvažovat … možná. No, uvidíme po recenzích.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama