Uspěchaný předběžný přístup plný chyb.
Hotel Galactic nadchl mnohé fanoušky cozy her svým jedinečným a lákavým vizuálním stylem, kterým se tvůrci z Ancient Forge inspirovali v kouzelném světě Studia Ghibli. Naděje a očekávání hráčů (včetně mě) byly opravdu vysoké a to díky skvělému demu, které bylo možné dříve vyzkoušet. Nyní je hra již od 24. července 2025 dostupná ve službě Steam v podobě předběžného přístupu. A bohužel již v úvodu musím uvést, že se tento předběžný přístup nesetkal s velkým úspěchem.
O čem je Hotel Galactic?
Abych hru jen ve zkratce představila, jedná se o cozy manažerský simulátor, který navíc nabídne procítěný příběh. Jako poutník zde máte pomoci Gustavovi znovu vybudovat sešlý intergalaktický hotel v prosperující turistickou destinaci. Při postupu příběhem odkryjete tragickou minulost dědečka Gustava a pomůžete mu najít zasloužený klid. Jakožto správce budete hotel postupně rozšiřovat, pořizovat dekorace a potřebné kusy nábytku pro pohodlí vašich návštěvníků, zkoumat nová vylepšení a rozdávat úkoly zaměstnancům hotelu. Například se jedná o úklid po návštěvnících, výroba předmětů či vaření jídel.
Vizuál a atmosféra
Abych začala spíše s tím pozitivním, audiovizuální zpracování Hotelu Galactic je naprosto skvělé. Ze hry přímo přetéká krásná atmosféra doplněná o pohodovou hudbu, což bylo právě přesně to, co mě okouzlilo ve zmíněném demu a už delší dobu na mě hra nezapůsobila tímto dojmem během pár prvních minut. Svět je velmi detailní a i přes to, že se příběh odehrává na malém kousku vznášejícího se ostrova, působí živě díky pohybu stromů ve větru, listí létajícímu okolo či poskakování malých žabek. Nábytek a jiné vybavení hotelu mají zajímavé designy a je radost otevírat nové blueprinty a zařídit tak hostům útulné pokojíčky. I postavy jsou pěkně zpracované a různorodé. Postupně zde totiž objevujete i různé rasy. Tímto tedy Hotel Galactic zajisté vyniká.
Ze hry přímo přetéká krásná atmosféra doplněná o pohodovou hudbu
Gameplay
Hra v tento moment nabízí Story Mode, který má nabídnout první akt hlavního příběhu a také Sandbox Mode, kde je možné budovat hotel po vašem bez ohledu na příběh. Po gameplayové stránce je opravdu cítit, že se jedná o velmi pohodovou a příjemnou hru a místy jsem se opravdu bavila. Hlavně zpočátku. Líbila se mi i možnost, kdy je možné při konverzacích zvolit odpověď jakou chceme a podle toho jaký typ odpovědi vybereme to vypadá, že budeme nějakým způsobem příběh ovlivňovat. V příběhovém módu vás hra zpočátku vede opravdu důkladně, vše je vám vysvětleno krok za krokem, až mi to zase místy přišlo zbytečně detailní a zdlouhavé. Než se tedy dostanete k nějakému nastínění pozadí příběhu, značnou dobu to trvá.
Zpočátku jsem osobně nenarazila na větší chyby, i když někteří hráči reportovali úplné zaseknutí hry či její padání. Mě v první řadě praštil do očí hlavně ne moc plynulý pohyb kamery, na který jsem si po čase však nějak zvykla. Nicméně po delší době ve hře se postupně začalo objevovat více a více chyb. I přes to, že se jedná o předběžný přístup si myslím, že jich je tam bohužel mnohem víc, než by mělo a častokrát vám dokáží překazit ne jen zážitek, ale i postup samotnou hrou. Nejprve to začíná zlehka a narazíte třeba na chybějící nebo nesedící zvuk při cutscénách, problikávající itemy či postava “uvězněná” v podlaze při vašem rozhovoru. Tyto chyby jsou alespoň podle mého názoru v předběžném přístupu ještě akceptovatelné.
Po delší době ve hře se postupně začalo objevovat více a více chyb.
Jak jsem hrou postoupila dál, můj hotel se trochu rozrostl a začalo se postupně objevovat více návštěvníků a hotel postupně ožíval. Společně s návštěvníky se však začaly objevovat více otravné chyby, které ve finále proměnily hru v celkem nehratelnou. Nejvíce problémů jsem pocítila hlavně u jídla, které když zaměstnanec připravil a já musela dát příkaz, aby ho hostům někdo odnesl, buď nešel talíř s jídlem nakliknout, doslova zůstal viset přilepený na stěně nebo i po příkazu k odnesení zůstal blikat jen jako připravený a nikdo pro něj nešel. Dále se v některých situacích postavy chovají nerozumně. Například jsou plné stoly hostů s připravenou objednávkou, nicméně jeden zaměstnanec přijde a odnese do kuchyně jen jednu objednávku, přičemž by mohl vyřídit rovnou i všechny další.
Poslední kapkou, kdy jsem se rozhodla to vzdát pro mě bylo to, když zaměstnanci přestali v podstatě dělat svou práci. I přes dost velkou frontu úkolů postávali jen na místě a odmítali plnit jejich povinnosti. Až když jsem je vzala a umístila před daný úkol (např. před postel, kterou měli ustlat), tak úkon provedli. Nicméně potom se opět otočili a zůstali civět do zdi. Bohužel jsem díky tomuto tedy nedohrála ani zmíněný první akt příběhu.
Zaměstnanci postávali jen na místě a odmítali plnit jejich povinnosti.
Podle mě je velká škoda, jak tento předběžný přístup dopadl, jelikož ve hře vidím opravdu velký potenciál. Jak tvůrci sami uznali v prohlášení, které vydali, hra měla zůstat ještě pár měsíců v produkci. Pozitivní je alespoň to, že již v tuto chvíli pracují na odstranění největších chyb, které blokují postup a některé se jim již povedlo vychytat. V dalších týdnech se tak plánují vrhnout na chyby například ve vedlejších questech, FPS dropy nebo třeba cutscény. Doufám tak, že se tvůrcům povede chyby odstranit a nevzdají to, jelikož by této hry byla opravdu škoda. Celkově by prý Hotel Galactic měl zůstat v předběžném přístupu pravděpodobně asi 1-2 roky. Je jasné, že autoři mají před sebou nemalou výzvu a spoustu práce.