Galerie 3
Dojmy z hraní Mario Kart World a Welcome Tour
i Zdroj: Nintendo
Preview Článek Dojmy z hraní Mario Kart World a Welcome Tour

Dojmy z hraní Mario Kart World a Welcome Tour

Martin Zavřel

Martin Zavřel

12

Dojmy z prvních dvou startovních her nové konzole.

Reklama

S drobným náskokem před uvedením nové konzole Nintendo Switch 2 na trh jsme dostali díky českému zastoupení Nintenda, firmě Conquest, příležitost vyzkoušet si hraní na této konzoli v německé centrále Nintenda. Zde jsme v příjemném prostředí mohli společně s dalšími médii z celého světa celý den hrát plné verze dvou startovních titulů: Mario Kart World a Nintendo Switch 2 Welcome Tour. Jelikož nová konzole je prakticky evolucí jejího úspěšného předchůdce, nečekal jsem žádné velké překvapení. To se ale přeci jen dostavilo.

Dojmy z hraní Mario Kart World a Welcome Tour
i Zdroj: Martin Zavřel / Zing.cz

Mario Kart World

Jednoduše řečeno, je opravdu velká změna po dlouhých letech hraní Nintendo her v nízkých rozlišeních i plynulosti najednou zapnout novou Mario hru a vidět moderní grafiku prakticky srovnatelnou s ostatními moderními konzolemi: 1440p a 60fps, včetně podpory moderních efektů jako je HDR či dynamické nasvětlování. Silnému dojmu pomáhá také herní obsah: rozloha a vykreslování vzdálenosti zdejších tratí, umístěných do jednoho obřího otevřeného světa nebo počet vozidel na trati: nejen 24 závodníků, ale také “civilní” vozidla cestující po některých tratích navíc. Zkrátka a dobře, sedět před moderní TV a sledovat tuhle hru v akci je po dlouhých letech s prvním Switchem docela šok.

Dojmy z hraní Mario Kart World a Welcome Tour
i Zdroj: Martin Zavřel / Zing.cz

S každou další hodinou hraní se ale můj obdiv ke hře jen prohluboval, tady se designéři i výtvarníci vyřádili. Šílené pestrobarevné tratě, laděné do všelijakých témat (kosmodrom, zoo atd.), plné ramvejí, skokánků, do prostředí zapracovaných dynamických překážek i vyloženě aktivních nepřátel či monster mi okamžitě připomněly Fall Guys (tady také můžete spadnout do hloubky, některé tratě jsou v tomto ohledu naprosto brutální) nebo dokonce Astro Bota: tolik je zde pestrosti a zábavných, šílených nápadů. Dokonce i celá trať nebo krajina se může všemožně dynamicky nahýbat jako živá. 

Po dlouhých letech s prvním Switchem docela šok.

Jednou z nejhezčích tratí byla například tyrkysová ledová jeskyně, plná odlesků. Stejná divokost a pestrost, jakou hýří zdejší prostředí či tratě, byla aplikována také na závodníky samotné, takže mne například v jednu chvíli předjel delfín na motorce (později jsem ho odemknul jako hratelnou postavu a okamžitě z něj byl můj favorit). Samozřejmě si musíte dávat pozor, aby vás třeba na trati nezašlápnul pobíhající tyranosaurus v životní velikosti. Mezi plejádou pestrosti a detailů jsem si všiml také toho, že se vozidlo hráče může ušpinit od prachu či dalších substancí na trati, což dále prohlubuje dojem z živosti tohoto světa. Schválně si pusťte tenhle 4K trailer a uvidíte sami, o jaký skok se jedná:

Skutečnou pestrost, rozlohu i technické zázemí hry ale nejvíce doceníte ve chvíli, kdy ze závodů vyskočíte do režimu svobodného toulání (freeroam) a zjistíte, že celé herní svět je jedno obrovské propojené hřiště, po kterém můžete plynule cestovat z jednoho místa na druhé, přičemž všechny závodní okruhy jsou v zde přirozeně integrované do krajiny. Z jednoho místa tak můžete vidět hned na několik tratí i biomů zároveň a vyrazit směrem k nim. V krajině jsou navíc roztroušené bonusové minihry s odměnami, takže průzkum tohoto světa stojí za to. Dohlednost je působivá třeba i v tom, že vidíte také vozidla v dálce, včetně jejich nasvětlování silnice vlastními reflektory. Vaše vozidlo se dokáže i plavit po vodě, takže vodní plochy jsou také územím k průzkumu či závodění. Když jsem viděl na zdejším kopečku, jak se zelená tráva vlní ve větru, okamžitě jsem začal snít o tom, jak asi na téhle konzoli bude vypadat příští Zelda.

Nintendo Switch 2 Welcome Tour

Hra-nehra, jejímž účelem je představit nové vlastnosti a funkce konzole Switch 2, působí na poměry Nintenda překvapivě vážně: její barevná stylizace je umírněná a působí spíše dojmem seriózní technické prezentace, než typicky divokou hratelností, jakou bychom od Nintenda čekali. Pod povrchem ale skrývá celou řadu miniher, ve kterých již na divoké nápady dojde. Budete například hrát původní Super Mario Bros v původním rozlišení, ale bez jakéhokoliv zoomu, což na 4K obrazovce vypadá divočeji, než jak jste si to teď možná představili. Je to jedna z mnoha hříček, demonstrujících v tomto případě, o kolik se rozlišení konzole zvýšilo. Další minihra vás nechá tipovat u pohybujícího se objektu, v kolika fps se animuje, od 30fps do 120fps. Jiná minihra vás zase nechá pořádně vyzkoušet Joy-Cony v nové pozici myší, což funguje opravdu velmi snadno a precizně. Další minihra demonstruje simulaci fyziky.

Ve snaze umožnit nám co nejrychlejší přístup k těmto minihrám bohužel zástupci Nintenda nachystali uloženou pozici, kde již byly téměř všechny zastávky napříč hrou odemknuty. Tou největší zábavou v tomto případě ale dost možná bude právě to toulání se po neprobádané “maketě obřího Switche 2” a na vlastní kůži objevovat jeden po druhém jeho ovládací prvky, konektory a další detaily. Vyzkoušeli jsme také externí stojánek s kamerou, kde nás nejvíce šokovalo, jak široký má záběr: i když jsme stáli kolem stolu rozestoupení ve čtyřech, kamera zvládala zabrat všechny čtyři obličeje a promítat je dynamicky nad naše postavy v lokálním Mario Kart World multiplayeru.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama