Dojmy z hraní New World
Preview New World Článek Dojmy z hraní New World

Dojmy z hraní New World

David Bernard

David Bernard

20
Platformy Windows PC

Blýská se žánru na lepší časy?

Reklama

Žánr MMORPG her poslední roky stagnuje. World of Warcraft, někdejší král, pomalu ale jistě upadá v zapomnění, na čem má zajisté podíl i aktuálně probíhající kauza okolo společnosti Blizzard Entertainment. Nelze se tak divit, že se ostatní vývojáři opětovně snaží kultovní online hru sesadit a se svým vlastním počinem se dostat na výsluní. Nejinak je tomu i u brzy vycházejícího New World od Amazon Game Studios. Titul byl již několikrát odložen. Naposledy po červencové closed betě, kterou si mohli vyzkoušet všichni, kteří si hru předobjednali. Od minulého čtvrtka až do pondělního dopoledne, bylo možné okusit svět Aeternum v open betě a my se tak neváhali vrhnout vstříc dobrodružství. Dostojí ale hra hypu, který se kolem ní vytvořil?

Vývoj New World sleduji již několik let. Prakticky od jeho oznámení. Ač jsem sice nehrál první Ultimu Online, tak se s více jak dvaceti tisíci hodinami napříč mmorpg tituly považuji za veterána žánru, který posledních pár let urputně volá po inovaci a originalitě. Tzv. tab target soubojovému systému, který je značně zastaralý a mnohdy nudný, již zvoní hrana a čím dál více hráčů začíná preferovat akčnější souboje, ve kterých opravdu záleží na vašem umu, spíše než na korektní rotaci schopností. Jakmile se objeví alespoň zdánlivě dobře vypadající mmo s akčním combat systémem, okamžitě zbystřím. New World navíc kombinuje velmi líbivé technické zpracování s originálním zasazením do doby kolonizátorů. Nevyhneme se fantasy prvkům, což mně osobně ale vůbec nevadí.

New World kombinuje velmi líbivé technické zpracování s originálním zasazením do doby kolonizátorů.

Amazon Game Studios původně plánovalo New World vydat jakožto hardcore PvP titul, ve kterém byste při smrti např. přišli o veškeré své vybavení. Tím by se ale značně zmenšila základna hráčů, což tvůrcům nakonec došlo. Postupem času se tak z New World stalo klasické MMORPG, ve kterém se mimo PvP, na které je stále kladen největší důraz, můžete věnovat i PvE. Zde nastává první kámen úrazu. Jelikož byla hra během vývoje několikrát překopána, nelze od ní čekat, co se týče příběhu a PvE obsahu, žádné terno. Během hraní bety mi děj nikterak neučaroval a neustále se opakující úkoly typu zabij to a tohle, seber tam to a tamhle to, působily jako rychlokvaška. Šeď a nuda. Příběhové questy jsou o něco lépe zpracované, ale nic lepšího jak průměr nečekejte.

PvP obsah, to už je jiná. Ostrov Aeternum, na kterém se New World odehrává, je rozdělen do teritorií. Každé disponuje svým hlavním městem. A právě o teritoria a města se hráči a jejich Company (obdoba guildy), budou utkávat v bitvách 50 versus 50. To už je pořádná vřava. Kdo obsadí oblast, diktuje si například podmínky v podobě daní a poplatků. Na výběr jsou tři frakce, ke kterým se můžete připojit. Covenant - sekta náboženských fanatiků (inkvizice), Marauders - militantně založené, doslova "zelené mozky" a Syndicate - intrikující bratrstvo plné nájemných zabijáků. Na každém serveru tak bude probíhat neustálý boj o kontrolu území. Jen doufám, že budou co do počtu frakce alespoň trochu vyvážené. Samotné PvP souboje jsou zábavné a opravdu potrápí vaše herní schopnosti.

Na výběr jsou tři frakce, ke kterým se můžete připojit.

Soubojový systém je nicméně na můj vkus nedodělaný. Můžete sice uskakovat, ale pokud zrovna provádíte útok za pomoci některé z vašich tří abilit, nepodaří se vám to, dokud útok nedokončíte (tzv. animation cancel lock). To má za výsledek občas frustrující zkušenost. Ve hře se aktuálně nachází jedenáct zbraní - meč a štít, sekerka, obouruční sekera, rapír, kopí, ice gauntlet, fire staff, obouruční kladivo, luk, mušketa a healing staff. Vaše postava může disponovat libovolnou kombinací dvou zmíněných zbraní. New World nenabízí dobře známý systém herních tříd, takže můžete být klidně léčitel s holí, který se bude následně ohánět rapírem (role tank, healer a dps tu nicméně najdeme). Zbraně jejich používáním levelujete a odemykáte si tak další schopnosti a pasivní bonusy. Pokud budete chtít, můžete si "vyexpit" všechny. Každá zbraň těží z určitých atributů. Těch je celkem pět - strength, dexterity, intelligence, focus a constitution. Je tedy jasné, že vám při používání obouruční sekery nebude atribut pro healing staff příliš k užitku. Možnosti buildů jsou ale velmi komplexní a věřím, že si každý najde to svoje.

V čem New World exceluje, je jednoznačně systém craftingu. Troufám si říct, že je to to nejlepší, co jsem v žánru doposud viděl (ano, beru v potaz i FFXIV). Kácení stromů, kutání rudy, stahování zvěře či sbírání bylinek je natolik imersivní, že vás prostě bude bavit. profesí je samozřejmě více a jsou vzájemně natolik provázané, že pokud nechcete být závislí na ostatních hráčích, doporučuji se věnovat prakticky všem. Crafting je jednoznačně nejsilnější stránkou titulu a nebojím se jej přirovnat k již zmíněné Ultimě či např. Albionu Online. A ta grafika! Jedná se o aktuálně nejhezčí MMORPG. Bez debat. Úroveň detailů je obrovská a díky tomu se na ostrově Aeternum budete nejednou kochat výhledem.

Každá zbraň těží z určitých atributů.

Closed beta byla technicky na velmi dobré úrovni. To se bohužel nedá říct o open betě. Diskusní fóra zaplavily stížnosti hráčů, ve kterých popisují otřesnou optimalizaci hry a silné propady snímkování i na sestavách za nehorázné sumy. Má sestava s Ryzenem 5600x, RTX 3070ti a 16 GB Ram na tom nebyla jinak. Snímky si dělaly co chtěly, využití GPU se propadalo i k 50% a do toho vypadával zvuk. Pokud by closed beta neběžela desetkrát lépe, tak bych se nedivil, ale jelikož hra vychází již 28. září, nevidím to jako dobré znamení. Když k tomu přidáme aféru zničených RTX 3090 během closed bety (chyba byla na straně výrobce hardwaru), provází hru relativně hodně problémů. V návaznosti na to bych se rád omluvil za screenshoty, na kterých si všimnete informací o využití hardwaru. Náhoda je mrcha a já při současné situaci na trhu nechtěl riskovat. Děkuji za pochopení. Pokud by Amazon hru opět odložil, upletl by si na sebe bič. Doufám tedy, že byly problémy způsobeny pouze stress testem serverů a potenciálně také sběrem dat, který běžel na pozadí, aby tvůrcům usnadnil hledání chyb, kterých bylo mnohem více jak v uzavřené fázi testování.

Když se ohlédnu na herní historii Amazon Game Studios, není mi příliš do skoku. Většina projektů nespatřila světlo světa, další byly po krátké době vypnuty (Crucible). New World má potenciál stát se dalším velkým mmo hitem, ale rozhodně není bezchybný. Spíše naopak. I přesto jsem se ale celou dobu hraní bavil. Není to WoWko. A to je dobře. Pokud tvůrci zapracují na PvE obsahu a vyladí technickou stránku hry, rozhodně se bude jednat o důstojného soupeře ostatním hrám žánru. Pokud se tomu tak nestane, nevěštím hře zářnou budoucnost. Na vydání se těším, ale má očekávání jsou spíše vratká.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama