Dojmy z hraní Pagan Online
Preview Pagan Online Článek Dojmy z hraní Pagan Online

Dojmy z hraní Pagan Online

David Zdešek

David Zdešek

8
Platformy Windows PC

RPG od tvůrců World of Tanks.

Reklama

Herní studio a zároveň i vydavatel Wargaming se většině hráčů zapsal do mysli díky hrám jako je World of Tanks a později i dalšími kousky, nesoucími se ve stejném duchu, a to hrami World of Warplanes a World of Warships. Minulý rok ale oznámili spolupráci se srbskými vývojáři, hlásající se jako studio Mad Head, a vydali se pro tentokrát lehce odlišným směrem. Jejich spolupráce směřuje k RPG žánru, a to právě v době, kdy se čeká na oznámení čtvrtého Diabla, jejich titul tak vyplňuje jakousi prázdnotu mezi posledním a zatím neoznámeným kouskem Blizzardu.

Pagan Online není ničím jiným než „klasickou diablovkou“, jen v lehce odlišném provedení. O běh hry se stará starý dobrý Unreal Engine čtvrté generace, vizualizace hry je pak stylizovaná do pastelových barev, připomínající komiksový grafický styl. Díky použití UE4 a nenáročnému grafickému zpracování si troufám říci, že hra poběží na slušném grafickém nastavení i na ne úplně výkonných sestavách.

Hratelně se jedná o klasické akční RPG, hrané z izometrického pohledu, na postavu tak koukáte ze shora, stejně jako u klasického Diabla. Příběh je zasazen do války mezi starověké bohy a démony, kteří mají základ v předkřesťanské mytologii. Bojovat budete, jak se sluší a patří, na straně dobra, kosit tak budete právě hordy různých démonů a jiných ošklivých příšer, převážně v procedurálně generujících se levelech. Většinou se musíte probojovat na konec mapy, kde vás čeká závěrečný boj proti slušné porci enemáků v několika se stupňujících vlnách, v té poslední i s bossem. Na normální obtížnost není velký problém se na konec dostat, na Hard už to taková procházka není, nejtěžší obtížnosti Master už je spíše procházka po krk v trní.

V rámci týdne, po kterou byla hra pro pár hráčů otevřená, byly k dispozici tři charaktery. Vlastně tedy jen na začátku, v průběhu hry je možné si další odemknout, a to sbíráním Hero Shards, které padají ze zlikvidovaných příšer. Pokud jich nasbíráte dost, je možné si odemknout další, celkem jich je ve hře osm. Každého hrdinu bojováním a plněním misí levelujete, za získané levely, a nějaké ty suroviny, odemykáte postupně dvanáct abilit což není úplně hodně. Odemčenými ability pak neodemykáte nové schopnosti a dovednosti, ale pouze postavě vylepšujete statistiky. Každý hrdina má všech osm dovedností už pevně dané, jsou jen ze začátku uzamčené, odemykáte je pak postupně získanými levely. Odemknout všechny lze bez problému do dvou hodin hraní. Všichni bojovníci mají jako v každém jiném RPG i inventář se sloty výbavy, které jim statistiky různým směrem upravují.

Lootu je velké množství a z každého dungeonu si ho přinesete opravdu hodně. Padá z nepřátel neustále, a to od běžných goldů po všelijaké materiály až samozřejmě po kusy vybavení pro vašeho hrdinu, zobrazí se ale vždy až po ukončení aktuálního boje. Vždy, když jsem porazil poslední obludu nějaké větší grupy, celá volná plocha okolo mé postavy se zaplnila zářícími ikonkami, značící všelijaký drahocenný loot a i když to jsou většinou goldy a různé common předměty, vždy to vypadá jako o vánocích.

Když zrovna nebojujete v nějakém nepřáteli zamořeném levelu, nacházíte se v Pantheonu, což je základní startovací i konečná lokace. K dispozici jsou tu, po odehrání určité části kampaně, klasické herní prvky jako je vendor, craftící „stůl“, místo k odemykání dovedností a mnoho dalšího. Potkáte zde také další hráče, celá hra, jak už název napovídá, funguje v rámci online mulitplayeru, vše tak tedy lze procházet v co-op. Ve hře je klasická kampaň, rozdělená na jednotlivé lokace, do kterých se několikrát v rámci jedné příběhové etapy vrátíte a postupně je celé projdete. Kampaň samotná by měla zabrat kolem 50 hodin, což je samo o sobě slušná porce. K dispozici jsou ještě dvě různé aktivity, a to mise a atentáty. Vše je přístupné z Battlegate, kde je zobrazená mapa světa, a právě na tomto místě si vybíráte, co zrovna chcete dělat. Tento systém výběru misí a možnost vše projít sám nebo s někým, mi vcelku dost připomíná nedávno vydaný Anthem.

Pagan Online působí poměrně zajímavě a lze v něm najít i slušný potenciál, prozatím ale označení Online je, dalo by se říci, dosti optimistické. Krom kooperace s ostatními hráči v rámci plnění některé z aktivit hra moc online nepůsobí, čekal jsem trochu více. Z druhého hlediska hraní je svižný, bojování funguje v celku dobře a obsahu také není úplně málo.

Souhrn

Považovat Pagan Online za náhražku Diabla IV určitě nelze, spíše za chudšího příbuzného Diabla III, i přesto tento titul nabízí velké množství slušné zábavy. Lehce se obávám o formu a dosah mikrotransakcí, které velice pravděpodobně přijdou, jaký celkový dosah ale budou mít, prozatím nikdo určit nemůže, na to si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat. Hra je již dostupná v Early Access na Steamu za 26,99€. Datum vydání plné verze není stanoveno.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama