Dojmy z hraní Prehistoric Kingdom
Preview Článek Dojmy z hraní Prehistoric Kingdom

Dojmy z hraní Prehistoric Kingdom

Ondřej Partl

Ondřej Partl

3
Platformy Windows PC

Opravdu na ničem nešetřili?

Reklama

Budovatelské strategie s příchutí tycoonu, to je něco, co si vždycky rád dám. Ve stařičkém Zoo Tycoon jsem strávil mládí, k rozsáhlému Planet Zoo se neustále vracím a v alfě Software Inc. jsem také nechal možná až moc velké množství času (bojím se dne, kdy dorazí plná verze). A když se tento subžánr navíc smíchá s dinosaury, které snad nikdo nemůže nemilovat, jedná se o ideální volbu. V minulosti jsme pak v tomto prostoru dostali třeba Jurassic World Evolution 1 a 2, ale nyní to zkouší lidé z týmu Blue Meridian, jimž za zády stojí vydavatelství Crytivo, kdy přináší předběžný přístup pro jejich Prehistoric Kingdom. Já jsem posléze dostal možnost titul předběžně vyzkoušet, přičemž vy si na následujících řádcích můžete přečíst mé shrnující zážitky.

  • Platforma: PC
  • Datum vydání: 27. dubna (předběžný přístup)
  • Výrobce: Blue Meridian
  • Žánr: Budovatelská strategie / tycoon
  • Česká lokalizace: Ne
  • Multiplayer: Ne
  • Přístupnost: 7+
  • Cena: 24,99 eur (620 Kč) na Steamu

Pole, louka, dinosaur

Pokud se rozhodnete do předběžného přístupu vydat, budete moci své snažení započít v jednom ze dvou hlavních režimů. První z nich se jmenuje Challenge, v němž si vyberete jednu ze tří rozlehlých dostupných map (Anglie, Španělsko a Kostarika) a jednu ze tří dostupných obtížností, která vám udá startovní podmínky, jako je kapitál či základní druhy dinosaurů. Posléze už jenom spustíte hru, nahrajete se na mapu a začnete stavět vlastní dinozahradu, kdy se musíte alespoň trochu starat o vaši ekonomiku, kvůli čemuž se občas nevyhnete čekání na to, až se vám naakumulují potřebné prostředky (je ovšem možné čas zrychlit).

Jestli ale máte chuť se trochu trhnout ze řetězu, můžete se vydat do druhého režimu příznačně nazvaného Sandbox, který se od toho prvního elementárně neliší, ale lze si v něm různě nastavit jednotlivé podmínky a restrikce, případně je zcela odstranit. Ve vaší verzi by posléze měl být již dostupný i první scénář, který vás naučí základní ovládání a představí jednotlivé mechaniky. A rovnou se přiznám, že přesně tento scénář mi na začátku trochu chyběl.

Máte volno, pane majitel

V začátcích jsem si totiž musel vystačit pouze s několika strohými výukovými zprávami, kdy mi nebyly vysvětleny jednotlivé prvky uživatelského rozhraní, v nichž jsem se tedy musel nějakou dobu učit orientovat. Díky bohu se zde ale nalézá dost podobných prvků s hrami právě od Frontier Developments (možná až překvapivě dost), takže to netrvalo zase tak příliš dlouho. Některá šoupátka, záložky či ukazatele ale přeci jen působí trochu neohrabaným dojmem (nebo možná spíše nepřívětivým), tudíž z tohoto pohledu doufám, že dojde na dodatečné zlepšení.

Po nutném zorientování jsem se ale už konečně mohl ponořit do výstavby mého vysněného pravěkého parku. A právě výstavba je něco, na co evidentně tvůrci sází nejvíce. Hra totiž nabízí modulární stavění, docela podobné tomu z Planet Zoo (možná ještě o něco volnější), kdy za pomoci více než 600 rozdílných dílků lze volně stavět jednotlivé budovy, vymýšlet dekorace a celkově formovat váš park podle vaší chuti i preferencí. Každé vaší budově tedy lze dát vlastní osobnost, přičemž je víceméně na vás, jestli chcete dělat rychlou práci, nebo se budete piplat se sebemenším detailem, a to třeba včetně interiérů. Je-li tedy zrovna tento aspekt vaším nejoblíbenějším, tady se určitě můžete vyřádit do sytosti. Takové modulární stavění ovšem vyžaduje i dost pečlivosti a odhodlání, tudíž pokud se s jednotlivými prvky nechcete příliš zabývat, můžete zvolit různé předem zhotovené struktury i budovy, které je možno ještě dodatečně upravovat.

Vítejte v Prehistorickém parku!

Během stavby ale samozřejmě nesmíte zapomenout ani na to nejdůležitější, tedy na samotné pravěké ještěry (když už se hra jmenuje Prehistoric Kingdom, že?). Jejich DNA získáváte z vykopávek rozmístěných po celém světě (je přítomna pouze mapa, přímo na ně se bohužel nepodíváte), které odemykáte za pomoci vědeckých bodíků, jež pasivně dostáváte za to, že se dinosauři u vás v parku mají dobře. Jakmile daného dinosaura tímto způsobem odemknete, můžete si ho už za finance zakoupit ve vašem vědeckém centru, kde vám ho svěřenci v zákulisí vyhotoví. Takový kus následně lze volně vypustit na váš ostrov, ale samozřejmě je vhodnější, abyste ho umístili do vámi vytvořeného výběhu, který bude uzpůsoben jeho potřebám.

Takové potřeby následně obnáší vhodné oplocení (odolnost a výška), dostatečně velkou vodní plochu, vhodnou flóru, přístřeší a samozřejmě potravu. K tomu je navíc dobré zajistit, aby návštěvníci na exempláře viděli, jelikož se i tím zvyšuje množství příspěvků do vaší kasičky. V předběžném přístupu pak naleznete celkově 23 druhů, kdy každý z nich ještě navíc nabízí různé skiny. Jakmile navíc na ně ve vašem parku kliknete, většinou se ozve hlas Nigela Marvena (Prehistorický park), který vám nabídne nějakou zajímavost o daném druhu. Ovšem tyto zajímavosti se velice často opakují.

Opravdu velice rozpracovaná verze

A opakování se bohužel aktuálně nevyhýbá ani hratelnosti. V nynějším stavu je titul mířen opravdu jen pro velké nadšence do stavění, případně nemalé příznivce dinosaurů. V ostatních ohledech zde totiž nenaleznete příliš mnoho obsahu či mechanik. Pokud se tedy třeba jako já opravdu hodně vyžíváte v mikromanagementu vašeho „království“, kdy si rádi individuálně nastavujete ceny a řešíte ekonomickou stránku, tak máte minimálně prozatím smůlu. Autoři zatím zapracovali pouze základní ekonomiku, aby chod parku mohl být umožněn alespoň na základní úrovni. To znamená, že tu není žádné najímání zaměstnanců, žádné možnosti nastavení jednotlivých cen, žádná optimalizace spotřeby.

Obdobně tomu je i v rámci starání se o zvířata. Velice brzy totiž zjistíte, že výstavba jednotlivých výběhů se stane opakující se činností, kdy budete umisťovat stále ty stejné věci. Kromě toho se akorát občas zbavíte výkalů. A to je vše. Zatím nejsou dostupné žádné případné nemoci, životní cykly či páření. Jednoduše něco, co by tuto stránku alespoň trochu oživilo.

No a pak tu máme technický aspekt. Během mého hraní jsem se tak setkal s docela bohatým portfoliem chyb. Připravit se tedy musíte na překrývání textur, občas špatně fungující (či kompletně nereagující) nástroje i pravidelné zasekávání členů fauny. K tomu ještě můžeme přihodit toporné animace či nedokonalosti ohledně toho, že po nahrání pozice se vám resetuje veškeré předchozí nastavení i se automaticky zbavíte veškerých půjček. Zapracovat asi také bude třeba na optimalizaci, jelikož na mé RX 580 s 8 GB VRAM jsem byl rád za 30 FPS i na nejnižší nastavení ve Full HD (málo snímků za sekundu v tomto případě dovolím si říct úplně nevadí). Rozhodně je ale třeba podotknout, že vizuálně je hra pohledná a dokáže vykouzlit věru příjemné scenérie, doprovázené povedenou hudbou.

Dlouhá cesta, ale potenciál tam je

Je tedy více než jasné, že autoři mají před sebou ještě docela dlouhou cestu za ideálním zážitkem, kdy musí zapracovat jak na běhu hry, tak i na obsahu, v němž aktuálně chybí nějaké hlubší vrstvy, které by se postaraly o to, že se to hraní jen tak neokouká. Avšak základy mají určitě solidní.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama