Dojmy z hraní singleplayeru Syndicate
Speciály Syndicate Článek Dojmy z hraní singleplayeru Syndicate

Dojmy z hraní singleplayeru Syndicate

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

3

Výstava EA v Londýně rozhodně nebyla jen o třetím Mass Effectu a Battlefieldu. Spíš naopak... <strong>+ nové obrázky</strong>.

Reklama

Zatímco Mass Effect 3 byl pro drtivou většinu přítomných zklamáním (konkrétní důvody prozradíme, jakmile padne embargo), Battlefield vzhledem k blížícímu se datu vydání tak nějak nemohl překvapit. Většinu odpovědí hráči i novináři získali z nedávné otevřené bety a jediné, co by ještě mohlo upoutat pozornost je singleplayer, jenž to ale přes Atlantik nezvládl. Po hvězdách show tak bylo třeba pátrat jinde. A právě Syndicate byl po čertech zajímavou volbou.

Studio Starbreeze si s sebou přivezlo jak ochutnávku z kooperativního módu, o němž vám ovšem řekneme až později, tak z hry jednoho hráče. K otestování byla mise hned z úvodu hry, ani ne tak proto, že by byla kompozičně nejzajímavější, jako spíš proto, že jsou vývojáři nesmírně hákliví na dějovou linku a dávali si sakramentský pozor na to, aby nejen nic moc neukázali, ale ani neprozradili. Příběh plný nečekaných zvratů má být jednou z největších předností singleplayerové kampaně a tomu bylo samozřejmě třeba vše podřídit.

Hra bude stát i padat na příběhu. Nebo to alespoň naznačují vývojáři.

Hodnotit jak moc se autorům v tomto směru zadařilo zatím lze jen stěží, ale asi bych se toho nebál. Jak nám bylo několikrát připomenuto, sepsání hlavní dějové linky bylo svěřeno do rukou australského sci-fi autora Richarda Morgana, jenž se mimo jiné podílel i na druhém Crysis. To ostatně společně s Mass Effectem figuruje v roli hlavní inspirace vývojářů, ačkoliv se musím přiznat, že od prvních zveřejněných obrázků a záběrů se nemůžu zbavit pocitu jako bych koukal na Deus Ex: Human Revolution. Nejen co se zasazení týče, ale třeba i audiovizuálního zpracování a využití „teplých“ barev.

V případě hratelnosti si ale oba tituly asi nemohou být vzdálenější. Zatímco nový Deus Ex sází na relativní volnost a možnost řešit situace po svém, Syndicate je mnohem větší „koridorovka“, jež vás vede přímou cestou k cíli. Tvůrci to odůvodňují důrazem kladeným na příběh, jenž může vyniknout v podstatě jen tehdy, když hráčům nedovolí dělat co se jim zlíbí. Sevření hráčské ruky je přitom natolik pevné, že vám autoři v určitých pasážích ani nedovolí zabít nepřátele jinak, než jak to měli dopředu nalajnováno. A to je omezení hodně razantní a hodně nepříjemné. Je ale docela dobře možné, že ve zbytku hry bude takovýchto momentů jen poskrovnu.

Jedinou další „opravdovou“ výtku mám, z toho mála co jsem viděl, vesměs jen k ovládání jako takovému. Rozložení akcí na gamepad je místy dost krkolomné a samotný proces zvykání si na něj může chvíli trvat. Pokud ale bude možné namapovat si vše dle libosti, hádám, že by ve výsledku neměl být žádný problém. Stejně jako se nebojím o využívání všech těch „nadpřirozených“ schopností, které vám propůjčuje unikátní čip ve vaší hlavě. Zpočátku to sice vypadá složitě a chaoticky, ale jakmile vám to přejde do krve, zjistíte, že hackování je vlastně docela zábava. A extrakce cizích čipů je děsně cool.

Přišlo mi nicméně relativně jednoduché a otázkou tak je, jak mají tvůrci ošetřeno, aby jednotlivé hráče tyto pasáže nenudily a hlavně aby se v pozdějších fázích hry, v situacích, kdy to třeba nebude tak úplně nutné, k jejich využití vůbec odhodlali. Inu, nechme se překvapit. Co ale bude nejspíš bez chybiček, je grafika. V demoverzi sice bylo k vidění pár záseků a nepřesností, šlo ale povětšinou o drobnosti, které, jak se vývojáři dušovali, do února příštího roku stoprocentně zmizí. Trochu mě jen mrzelo, že jsem se během té chvilky nestihl pořádně zaposlouchat do soundtracku, jenž by měl údajně být poctou i původní hře. Uvidíme.

Tohle asi bude znít tvrdě, i když to tak vážně nemyslím, ale Syndicate není v mých očích tím nejlepším, co se podívalo k Temži (mým favoritem, pokud by vám to náhodou vrtalo hlavou, je bezkonkurenčně Kingdoms of Amalur: Reckoning). Přesto jde o gamesu, jež se celkem bez problému zvládá držet těsně pod špicí a pokud bude singleplayerová kampaň skutečně tak úžasná, propracovaná a dech beroucí jak se nám autoři snažili všemožně vsugerovat, nebude mi činit nejmenší problém obětovat několik málo stovek za možnost vystavit si na poličku její krabičku. A samozřejmě disk prohnat konzolí nebo počítačem!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama