Dojmy z hraní Tekken 8
Preview Tekken Článek Dojmy z hraní Tekken 8

Dojmy z hraní Tekken 8

Pavel Leňko

Pavel Leňko

4
Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Tekken je zpět a je agresivnější než kdy dříve.

Reklama

Tento víkend probíhá uzavřený síťový test této již tradiční bojovkové série. Tekken patří bezesporu mezi hlavní bojové tituly a spolu se Street Fighter, Mortal Kombat a Super Smash Bros se těší největší hráčské přízni. Bandai Namco v tomto testu nabídlo všech šestnáct postav, několik bojových arén a jediný herní mód. Tím je Ranked Multiplayer a tudíž celý tento test probíhá proti ostatním hráčům, bez možnosti tréninku proti AI. Naštěstí během čekání na nalezení soupeře máte chvilku na natrénování proti nepohyblivému terči. Síťovým testem dávají tvůrci jasně najevo, že i nadále plánují Tekken tlačit směrem ke kompetivnímu a turnajovému hraní, ve kterém se předchozím dílům tak dařilo.

Samotná hratelnost v Tekken 8 zůstává věrná minulosti. Každá končetina vámi zvoleného bojovníka se ovládá jedním ze čtyř tlačítek na ovladači, a vrchní tlačítka a triggery se používají ke spouštění speciálních funkcí. Ty jsou dvě - pro veterány starý známý Rage, který spustíte stisknutím R2 pokud máte posledních pár HP. Ten kromě zesílení bojovníka přidá přístup k extrémně silnému útoku.

Druhým je po stisknutí R1 (lze však aktivovat i specifickými útoky) takzvaný Heat stav, který lye použít kdykoliv, ovšem jen jednou za kolo. Trvá deset vteřin, měřák zbývajícího času je jasně viditelný pod HP a každým útokem jej o něco málo prodloužíte. V Heat stavu se vyplatí být agresivnější, jelikož každý útok (i bloknutý) dá alespoň minimální zranění, a některé útoky a komba jsou upravené. Bojovník také získá přístup přibližovacím pohybům a Smash útoku který sice ukončí heat stav postavy, ale to výměnou za masivní zranění. Do hry se vrací i systém léčení z Tekken Tag Tournament her, kdy se dá určité množství ztracených HP vrátit úspěšnými útoky. Tekken 8 tak opravdu tlačí hráče k agresivnějšímu hernímu stylu a nevyplatí se tedy hrát tak defenzivně, jako v minulosti.

Pro naprosté nováčky je zde nově přidaný Special Control styl, kde jedním stisknutím tlačítka spouštíte celé kombinace útoků a namísto dlouhého tréninku a učení se jednotlivých pohybů a jejich návazností se tak Tekken změní v akční jízdu kterou si může užít každý milovník akčních her. Je to určitě zajímavý způsob jak přilákat nováčky žánru.

Po technické stránce mám ze hry skvělý dojem. Hudba je rázná a po zvukové stránce nic neurazí. Unreal Engine 5 však ukazuje své síly a je opravdu radost sledovat dění na obrazovce. UE5 je zde opravdu využitý, jelikož hra je plná speciálních efektů a hlavně Rage a Heat útoky vypadají, jako by utekly ze Street Fighter nebo Ultimate Marvel vs Capcom her. Během testu jsem nenarazil na žádné bugy ani problémy se spojením a jelikož je k dispozici všech šestnáct oznámených bojovníků, řekl bych že hra je minimálně v pokročilém bodu vývoje, ne-li těsně před koncem.

I přes ztenčený list postav je dle mého názoru budoucnost Tekken 8 jednoznačně světlá a díky orientaci na agresivní styl hry bude hratelnost zábavná jak pro nováčky, pokročilé a profíky, tak i pro pozorovatele, kteří se rádi na souboje jen koukají.

Tekken 8 nemá zatím ohlášené datum vydání, ovšem vyjde na PS5, Xbox series X/S a PC a bude (jak je mimochodem možné i v tomto testu) podporovat i Cross-platform play.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama