Dojmy z hraní Xenoblade Chronicles 3
Preview Xenoblade Chronicles 3 Článek Dojmy z hraní Xenoblade Chronicles 3

Dojmy z hraní Xenoblade Chronicles 3

Martin Zavřel

Martin Zavřel

3
Platformy Nintendo Switch Switch

Velkolepé JRPG si dělá nárok na vaše léto.

Reklama

Osobně zastávám názor, že "Xenosérie" nikdy nepřekročila stín původního díla, JRPG jménem Xenogears z roku 1998. Přesto budu ten první, kdo uzná, že každá další hra od těchto tvůrců rozhodně stála za to a většinou sebou nesla parádní kombinaci spletitého příběhu s propracovaným bojovým systémem a fascinujícím světem k prozkoumání, ať už se jednalo o hry ze série Xenosaga nebo nyní Xenoblade. Slovo "série" je přitom nutné používat opatrně, jelikož každá nová hra nabízí novou skupinu hrdinů a novou zápletku, takže je možné začít opravdu u kterékoliv z nich.

Xenoblade Chronicles 3 sice obsahuje nějaké to pomrkávání na fanoušky a pamětníky, ale za prvních dvacet hodin hraní plné verze hry jsem nenarazil na nic zásadního. Příběh se odehrává ve světě Aionios, kde vedou nesmiřitelnou válku dva národy - technicky orientovaný Keves a na magickou energii "ether" zaměřený Agnus. Obě strany používají jako vojáky "klonované" bojovníky s předem nastavenou životností 10 let. Pokud nezemřou dříve, tito bojovníci stráví celých deset let svého života válčením. Vy se ujmete trojice takových bojovníků, konkrétně šermíře (a duchovního průvodce zemřelých) Noaha, jeho bodyguarda Lanze a léčitelky Eunie. Společně zažijete trénink i skutečné boje ve službách válečnému tažení vaší královny.

Tito bojovníci stráví celých deset let svého života válčením.

Jádrem válečného konfliktu je tajemná životní energie, která se ze zabitých přelévá do kontejnerů vítězů, dodávajících jim extra sílu k boji. Je patrné, že na pozadí se děje více, než co zatím vaše postavy chápou. Než ale máte možnost to pořádně prozkoumat, kolotoč událostí vás vrhne do boje s trojicí stejně elitních bojovníků znepřátelené strany, jako jste vy sami. Vše se ještě víc zamotá příchodem neznámé třetí strany na bojiště, což vyvrcholí nečekaným spojením obou bojujících trojic, aby se z nich následně stali vyděděnci obou válčících stran na útěku. Křehká aliance těchto šesti bojovníků se tak musí vydat na dlouhou cestu za odhalením tajemství jejich světa i životů.

Ačkoliv jednotlivé dialogy jsou občas poněkud naivní, příběh jako takový je velmi ponurý a postavy náležitě reflektují svoji omezenou životnost, chmurné vyhlídky na budoucnost v nekonečném válečném konfliktu i vděčnost a bratrskou/sesterskou lásku ke svým spolubojovníkům. Během pár hodin jsem si snadno našel svoje oblíbence, což se mi u podobných her většinou nestává tak rychle a snadno. Do jisté míry tomu pomáhá také přítomnost místy až absurdně dlouhých filmových scén. Naopak poněkud rozporuplné dojmy mám zatím z anglického dabingu hlavního hrdiny, který zní snad až příliš jemně a "citlivě" na někoho, kdo má vést bojovou jednotku.

Během pár hodin jsem si snadno našel svoje oblíbence.

Bojový systém je evolucí všeho, co známe z minulých Xenoblade her. Bojuje se přímo v herním prostředí, vaše postavy útočí automaticky, ale vy máte možnost jednotlivými tlačítky "odpalovat" jejich speciální útoky či kouzla, přičemž se můžete i přepínat mezi jednotlivými postavami. Je zde několik vrstev "kámen-nůžky-papír" mechanik, stejně jako řetězení komb, omráčení/převrácení nepřátel apod. Hlavní novinkou je ale možnost "interlink" propojení dvou postav, které se pak navzájem od sebe učí schopnosti a lze tak vytvářet hybridní "třídy" jako třeba bojovník s několik léčitelskými schopnostmi apod. Za určitých okolností se navíc vaše propojená dvojice postav může transformovat do jediné obří bytosti připomínající "organického mecha" s devastující silou.

Stejně propracovaně jako bojový systém působí herní svět. Přesně v duchu série se jedná o velkolepě působící krajinu plnou všemožných monster, nádherných výhledů a schovaných vedlejších úkolů i předmětů. Jak už je u série zvykem, okouzlující atmosféru hry výrazně vyzvedává nádherná hudba, za kterou je opět zodpovědný legendární skladatel Yasunori Mitsuda. Ačkoliv nemám možnost otestovat přesný framerate hry, zdá se běžet na stabilních 30 fps. Herní menu, ve kterém budete spravovat postavy, jejich vybavení a úkoly je rychlé i přehledné. Najdete v něm také kompletní seznam všech dosavadních tipů a tutoriálů, pokud byste si chtěli něco osvěžit. Ačkoliv tyto hry mívají často pomalejší rozjezd, v případě Xenoblade Chronicles 3 jsem do zdejšího světa vklouznul mnohem hladčeji, než jsem sám čekal. Nezbývá než doufat, že si nastavenou kvalitu a tempo hra udrží - podle všeho to bude dlouhá jízda.

Xenoblade Chronicles 3 vyjde v pátek 29. července 2022 pro Nintendo Switch.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama