Dojmy z The Secret World
Speciály Článek Dojmy z The Secret World

Dojmy z The Secret World

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

1

Průser má nové jméno. A ne, protentokrát se to výjimečně nečte jako Mass Effect 3 co-op <strong>+ nový gameplay trailer</strong>.

Reklama

Co? Moc brutální perex? Fajn. Jedna věc se Funcomu musí nechat. Ze všech vystavovatelů měl bezkonkurenčně nejlepší prezentaci. A to i navzdory faktu, že studio do Londýna místo krásných Seveřanek vypravilo dva třicátníky, kdy s jedním z nich ještě lomcovala zimnice. Nebo se teď možná změnil význam nošení čepice. Co já vím?! Ale zpátky k podstatnému. Funcom si pro sebe uzurpoval místo v rohu, kde na nás čekaly dvě velice pohodlné pohovky a hlavně headsety, díky nimž bylo vývojářům alespoň pro jednou perfektně rozumět každé slovo. Bohužel, to co na nás vybalili na velkém plátně už tak úžasné nebylo.

Ano, onlinovky to mají ve světě ovládaném World of Warcraftem sakra těžké a za každý tvůrčí pokus bychom možná měli být vděční. Jenže na druhou stranu, určitou vstřícnost by měli projevit i vývojáři. Nestačí nám podstrčit kdejakou ptákovinu a čekat, že se z toho posadíme na zadek. A to The Secret World přitom zpočátku vypadalo tak luxusně! Tři znepřátelené frakce usilují o nadvládu nad zemí, spousta nejen mytologických potvor, to vše v akčně laděném kabátku s důrazem kladeným na kvalitní příběhové zázemí. V podstatě takové chudší The Old Republic.

Jenže ouha! Pokud chce někdo dělat skutečně kvalitní MMORPG se silnou dějovou linkou, musí mít za zadkem právě takovou firmu jako je třeba Electronic Arts, jež umí pustit nějaký ten peníz. A to je to oč tu běží. Na vývojářích je vidět, že jsou pro vývoj zapálení, dokonce představili i celou řadu zajímavých nápadů, ale světe div se ani to někdy nestačí. Hráči jednoduše, navzdory velkohubým prohlášením, chtějí gamesu, v níž se v masivních bitvách neutkávají kostičky (díky veleúspěšnému Minecraftu by to ale možná chtělo vymyslet nové přirovnání).

Vůbec audiovizuální zpracování jako celek dost hapruje, ačkoliv jsme rozhodně neviděli finální verzi titulu, na což jsme byli ostatně hned zpočátku upozorněni. The Secret World díky tomu vypadá jako hezkých pár let stará hra a to je něco, co nezachrání ani propracovaný příběh. Samozřejmě, lze argumentovat tím, že onlinovka musí v první řadě běhat na drtivé většině sestav, ale stačí se podívat třeba na již jednou zmíněné WoW, které po technologické stránce taky není bůh ví jaký klenot, ale jednoduše vypadá dobře. Jak jsem říkal, je to vážně škoda, protože nápady tvůrcům v žádném případě nechybí.

Premiéru si totiž prostřednictvím Secret World odbude třeba unikátní systém sestavování postavy, kdy si nevolíte žádnou třídu, ale vybíráte jednoduše ze všech asi 500 skillů a vytváříte si své vlastní povolání. Rovněž bude možné pohybovat se a útočit současně, díky čemuž souboje získají na intenzitě i rychlosti. Mimo to každá zbraň bude disponovat hned několika speciálními útoky, jež navíc bude možné skloubit a vytvářet jednoduchá komba. Zní to dobře, že? A představte si jak špatná musí být grafika, když stačí jeden pohled na postavu klouzající se po dungeonu (chození je asi nuda), nebo otřesné uživatelské rozhraní (ale to se ještě nejspíš změní) a na vše pozitivní bleskurychle zapomenete.

K tomu si pak připočtěte ještě nevýhodný systém plateb a je vystaráno. Tak tak, The Secret World nebude free-to-play, ba naopak. Nejen, že se budou muset platit měsíční poplatky, ale navíc ve hře budou fungovat i microtransakce, díky nimž bude možné nakupovat nejrůznější věci na ovlivňování schopností (snížení cooldownu apod.), nikdy prý ale samotné schopnosti, aby nebyli extraplatiči nijak zvýhodněni. Člověka až mrazí představa, co by pánové z Funcomu možná dokázali, kdyby měli k dispozici pořádný rozpočet a alespoň relativně volnou ruku, že?

Na samotný závěr prezentace se pak vývojáři rozpovídali o rozdělení herního světa, jenž bude dle očekávání sestávat z několika zón. Zatímco většinu plochy bude zabírat klasické PvE, najde se prý dost místa i pro takzvané Free for All PvP, v němž se to bude řezat bez bázně a hany, či unikátní obří prostranství, na nichž mezi sebou budou jednotlivé frakce bojovat o převahu. Tyto body bude možné obsazovat, z čehož budou vašemu táboru následně plynout bonusy. A to všem bez ohledu na to, zda-li se boje o území účastnili či nikoliv. Vše by navíc mělo asi probíhat v reálném čase, takže uvidíme, jak to bude ve finále vypadat. Pokud jste ale radši na něco „epičtějšího“ můžete dát přednost bitvám na legendárních místech. Zatím je v plánu pouze Stonehenge a El Dorado, ale další pravděpodobně přibudou. Jo, na papíře to vážně vypadá krásně.

The Secret World vyjde v dubnu příštího roku na PC. Plánuje se také Xbox 360 verze, která prozatím nemá stanoveno datum vydání.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama