V roli vylepšeného Doom Slayera zažijeme peklo nejen na Zemi. DOPLNĚNO o screenshoty.
V rámci QuakeConu jsme se podle očekávání dočkali prvních záběrů z hraní střílečky Doom Eternal, která navazuje na úspěšný Doom z roku 2016. Zabíjení démonů, obří zbraně, bizarní lokace, to všechno je zpět a v ještě větší míře. Vrací se démoni známí z předešlého dílu, stejně tak budeme likvidovat nové protivníky, ať už jde o Doomhuntera či Maraudera. Některé části jeho těla jsou podobné Doom Slayerovi, což má prý zajímavé příběhové opodstatnění.
Některé nepřátele zase nabídnul už stařičký Doom 2, jmenovat lze třeba Arachnotrona, Archvila nebo Pain Elementala. Při boji s démonickou havětí vám každopádně opět pomůže ikonický oblek, byť v jistých směrech vylepšený. Jako Doom Slayer se můžete ohánět zápěstní čepelí a zároveň máte na rameni kanon, jenž může fungovat jako granátomet i plamenomet.
Kombinaci starého a nového najdeme i v oblasti zbraní. Motorovka, Plasma Rifle, raketomet, to všechno je Vám stále po ruce, stejně jako řada novinek, třeba Ballista umožňující střílení dvou energetických paprsků naráz. Vrací se také ikonická Super Shotgun, která může být vylepšena modifikací Meat Hook v podobě dvojice čepelí s hákem. Jednak s ní můžete útočit zblízka, jednak ji lze využít pro rychlý přesun napříč prostředím. Stačí vystřelit hák na levitujícího démona nebo nedalekého impa a už jste u něj a můžete ho rozstřílet na cucky hezky zblízka. A to doslova.
V id Software vyvinuli nový systém, díky němuž můžete z nepřátel odstřelit jednotlivé kusy masa a zbroje, a to ještě dřív, než padnou. Nesmí ale chybět ani tradiční brutální doražení oslabených nepřátel známé z předešlého dílu. Součástí hry je samozřejmě i rychlý pohyb, demonstrovaný využitím myši a klávesnice, nebo sbírání předmětů zvyšujících a obnovujících zdraví nebo zbroj. Nechybí ani různé power-upy či nové možnosti pohybu zahrnující prorážení stěn, šplhání po stěnách nebo přeskakování po trubkách. Vše pak samozřejmě běží při 60 snímcích za sekundu.
Už od odhalení na E3 každý tak nějak předpokládal, že tentokrát zažijeme peklo na Zemi. Na naši rodnou planetu trpící invazí démonů se samozřejmě podíváme, a ne málo. Ale při lovu démonů navštívíme i další, vizuálně pokročilé lokace. Znovu dojde na peklo nebo základnu UAC a nově zavítáme také na jiné planety. Na QuakeConu byla ukázána pasáž na vesmírné základně na měsíci Phobos, který obíhá Mars, rovněž byla k vidění jiná svérázná mimozemská lokalita. Tvůrci tvrdí, že tentokrát nevytváří jen Doom jako hru, ale i Doom jako svět.
Jde o svět, který spolu s Vámi mohou obývat další hráči. Nový systém dovoluje ostatním hráčům, aby v roli démonů podnikli invazi do vaší kampaně. Klidně mohou spolupracovat a dát dohromady démonickou partu s cílem ulovit vás jakožto Doom Slayera. Samozřejmě je ale na každém hráči, jestli něco takového dovolí. Jestli chcete, můžete celou příběhovou kampaň absolvovat zcela o samotě, bez vlivu někoho cizího. Invaze přitom mají být jen jednou z více možností, jak si Doom Eternal užít s přáteli, byť ty další možnosti zatím zůstávají tajemstvím.
Jedna věc je samozřejmě o něčem takovém vyprávět, druhá je to vidět. A v tomto případě je vizuální prvek opravdu důležitý, stejně jako zvukový, protože záběry nabídly první ochutnávku nového soundtracku, který má na svědomí Mick Gordon. Oficiální záznam celé prezentace najdete níže, skutečné záběry z hraní začínají v čase 4:36. První minuty však nabízí pohled na různé koncepty démonů, zbraní a obleku.
Doom Eternal vyjde na PC, PS4, Xbox One a také na Switch (u něj není podpora 60fps zatím zaručena). Datum vydání nebo alespoň přibližné roční období, kdy nový Doom dorazí na trh, však stále neznáme.