EA kupuje Respawn Entertainment, tvůrce Titanfallu
Star Wars Jedi: Fallen Order Novinka EA kupuje Respawn Entertainment, tvůrce Titanfallu

EA kupuje Respawn Entertainment, tvůrce Titanfallu

Martin Cvrček

Martin Cvrček

29

Na aktuální podobu studia a vývoj titulů v čele s novým Titanfallem a Star Wars hrou by tato změna neměla mít vliv. Alespoň to tvrdí vedení Respawnu.

Reklama

Studio Respawn Entertainment, které má na svědomí skvělou sérii Titanfall, si docela dlouho užívalo nezávislost, a to navzdory faktu, že Titanfall i Titanfall 2 vydává společnost Electronic Arts. Tomu je ale nyní konec. Respawn oficiálně spojuje síly s EA, které zaplatilo za koupi studia 455 milionů dolarů.

Ve vyjádření Vince Zampelly, šéfa Respawnu, se dočteme, že akvizice ze strany EA nebyla nutná a existence studia nebyla na vážkách. Spojení s EA má však Respawnu poskytnout podporu a více zdrojů pro to, aby mohli vývojáři i nadále dělat to, co chtějí. A také přístup k novým technologiím a ke zkušenostem, které umožní větší růst studia a dosažení dlouhodobých plánů. Vypadá to tedy, že Zampella se vydal do rukou EA dobrovolně.

Respawn si má udržet kreativní svobodu a kulturu uvnitř studia. V EA prý sdílí jeho hodnoty a vizi při vývoji her, v nichž je hráč na prvním místě. Navíc nedojde k žádným organizačním změnám. Vince Zampella zůstává ve vedení Respawnu (a navíc se přidává vedoucímu týmu EA) a nedojde ani na propouštění zaměstnanců.

Stejně tak nemá dojít ke změnám ve vývoji titulů, které Respawn připravuje. Jedná se o nový přírůstek do série Titanfall, takže nyní je jisté, že se na něm pracuje, o akční adventuru ze světa Star Wars a o válečný VR projekt pro Oculus Rift. Respawn má také kreativní svobodu v případném vyvoření jakékoliv nové značky, ta ale samozřejmě bude automaticky spadat pod EA.

Zampella označuje tuto změnu jako skvělý krok pro Respawn, EA i hráče. Z jejich strany se ale kladných ohlasů nedočkal. S ohledem na minulost EA není snad nikdo nadšený z představy, že už Respawn není nezávislé studio a že o všem teď může rozhodovat EA. Mnozí se samozřejmě obávají toho, že další Titanfall bude přeplněný lootboxy a mikrotransakcemi, které hru zničí ve snaze jít za výdělkem i přes mrtvoly. Dále je tu strašák v podobě možnosti, že jakmile jednou Respawn udělá něco, s čím v EA nebudou spokojení, dojde k uzavření studia, jako tomu bylo v případě Visceralu, Maxisu a dalších tvůrčích celků.

Nezbývá než doufat, že na něco takového nedojde a že sliby zachování kreativní kontroly a vize Respawnu nejsou plané řeči. Zampellovo nadšení je ale v tuto chvíli opravdu těžké sdílet. Vedení studia mimochodem tímto krokem opsalo jeden velký kruh. Zampella a spol. kdysi utekli od EA po vývoji Medal of Honor: Allied Assault ve studiu 2015, aby pod Activisionem založili Infinity Ward a položili základy série Call of Duty. Po dokončení Modern Warfare 2 se však rozešli s Activisionem, opustili Infinity Ward a založili Respawn Entertainment, kde vznikl Titanfall. A teď je vše znovu naplno v rukou EA.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama