Připadají vám některé hry těžké, dlouho vám trvá, než se naučíte ovládání? Podle šéf-designéra EA nejste sami.
V komentářích neustále čtu názory hráčů, kteří si stěžují, že dnešní hry jsou příliš jednoduché a nenabízejí žádnou velkou výzvu. S tím se nedá jinak než souhlasit, dřív byla většina her složitější a hlavně u nich hráč musel myslet. Dnešní tituly nás spíše vodí za ručičku jako maminka dítě po ulici. Může být ale ještě hůř.
O víkendu na přednášce D.I.C.E. 2015 vystoupil komik Pete Holmes, který požádal vývojáře, aby u her zachovali stejné ovládání v rámci celé série a rozhodně ho neměnili. Na Holmese následně reagoval Richard Hilleman, šéf-designér v Electronic Arts, který s ním kupodivu souhlasil.
„Naše hry jsou stále příliš těžké na naučení,“ řekl Hilleman z EA. „Průměrný hráč pravděpodobně stráví dvě hodiny tím, že se učí ovládat naší nejjednodušší hru.“ To je podle něj až příliš. Především, když většinu zákazníků EA tvoří lidé s běžným rodinným životem.
Co si o tom myslíte vy? Přijde vám ovládání her složité? Máte s ním problémy?
Poté se na pódiu objevil šéf designu Middle-earth: Shadow of Mordor a prohlásil, že v budoucnu budeme hrát stále více her s RPG systémem a postupným získáváním zkušeností. Chcete takové hry?