EA rozvazuje hráčům ruce a slibuje nejrealističtější zážitek v historii F1
i Zdroj: Electronic Arts
F1 25 Novinka EA rozvazuje hráčům ruce a slibuje nejrealističtější zážitek v historii F1

EA rozvazuje hráčům ruce a slibuje nejrealističtější zážitek v historii F1

Jan Kovačovič

Jan Kovačovič

3
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Další podrobnosti a novinky týkající se připravované F1 25.

Reklama

Není obvyklé, abychom se od EA Sports dočkali takového počtu novinek, jakým nás zásobují před vydáním nejnovějšího dílu závodní série F1. Představení My Teamu a jezdců už máme za sebou a tudíž nastal čas podívat se na kosmetické úpravy a vylepšení celkového zážitku ze závodních víkendů.

Nejnovější Deep Dive od Electronic Arts byl rozdělen do více kategorií, které si teď postupně projdeme. Začneme u hlavní novinky - vizuální úpravy jednotlivých formulí. Ty vůbec poprvé v historii umožní volné rozpoložení jednotlivých sponzorských dekálů. Kromě možnosti udělat jakýkoliv obtisk na míru velký, se bude rovněž dát umístit téměř kdekoliv.

Tohle nezmiňujeme náhodou, protože v My Teamu bude poprvé záležet na tom, kde jednotlivé sponzory umístíte. Na základě pozice se následně bude odvíjet finanční zisk. Ačkoliv to všechno zní pěkně a přidává to My Teamu znovu něco unikátnějšího, tak se stále budeme muset spokojit s fiktivními značkami.

Volné rozmístění sponzorských obtisků.
i Zdroj: Electronic Arts
Volné rozmístění sponzorských obtisků.

Druhá část ukázky se zaměřila na závodní okruhy a speciálně technologii Light Detection and Ranging scanning (ve zkratce LIDAR). Ta se postará na tratích Bahrain, Miami, Melbourne, Suzuka a Imola o ten nejaktuálnější zážitek, jaký si hráči F1 25 mohou přát. Kromě aktualizovaných tratí byl důraz kladen především na životní prostředí okolo. Ať už se jedná o stromy, budovy nebo cokoliv dalšího, co můžeme okolo jednotlivých okruhů nalézt. Jen je škoda, že těmito aktualizacemi prošlo pouze pět tratí z celého kalendáře.

Grafické úpravy doprovází počítačová exkluzivita v podobě Path Tracing, která si v sérii F1 zažije svou premiéru. Rovněž došlo k rozšíření a vylepšení Ray Tracingu. Ten nově zahrnuje volbu “Ultra Max”, jenž se postará o nejlepší možné nasvícení a dynamické vykreslování denní doby. Tohle všechno zní pěkně, ale pokud se závodní hra dobře neřídí, tak na ničem grafickém v podstatě nezáleží a tady leží možná největší kámen úrazu.

Path Tracing zažije svou premiéru v sérii F1.
i Zdroj: Electronic Arts
Path Tracing zažije svou premiéru v sérii F1.

Přestože Deep Dive samotný nezmiňuje ovládání vozů ani chování umělé inteligence na trati, tak v přiložených novinkách se o obou kategoriích EA zmiňuje. Co se týče handlingu formulí, ten byl v posledním ročníku tou nejvíce kritizovanou věcí a nemůže se stát, že by se mu tento rok podobal. Perfektní vyváženost mezi náročností řízení auta a částečně realistickou fyzikou už vývojáři nějakou tu dobu netrefili a nezbývá než doufat, že si něco ze svých testovacích verzí pro komunitu případně hráče té nejvyšší úrovně poznamenali.

Chování umělé inteligence bylo také něco, co v posledním ročníku na trati výrazně kazilo zážitek. Dlouhé DRS vláčky byly na většině tratí samozřejmostí kvůli neschopnosti AI využívat systém ERS rozumným způsobem. Rovněž bylo až příliš jednoduché někoho následovat v takzvaném špinavém vzduchu, na co se v EA údajně také zaměřili.

Dohromady nám nejnovější Deep Dive ukázal některé věci, které si komunita žádala. Kosmetické úpravy spojené s finančními zisky v My Teamu jsou krok správným směrem, to samé postupná aktualizace tratí. Bohužel to ovšem stále působí, že si největší motoristická soutěž na planetě zaslouží více. F1 25 vychází 30. května na PC i konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Majitelé Ikonické Edice budou mít přístup ke hře už od tři dny dříve, konkrétně 27. května.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama