EA zavírá Visceral Games, jeho Star Wars hra nejspíš půjde více na ruku aktuálním trendům
Novinka EA zavírá Visceral Games, jeho Star Wars hra nejspíš půjde více na ruku aktuálním trendům

EA zavírá Visceral Games, jeho Star Wars hra nejspíš půjde více na ruku aktuálním trendům

Martin Cvrček

Martin Cvrček

34

Mám z toho opravdu špatný pocit, jak by jistě řekla celá řada obyvatel Star Wars světa.

Reklama

Ještě včera v podvečer se zdálo, že tou nejhorší možnou zprávou spojenou se světem Star Wars je oznámení faktu, že chystaný samostatný film o mládí Hana Sola ponese až příliš prostý název Solo: A Star Wars Story. Pak ale přišla bomba ze strany společnosti EA, která zavírá studio Visceral Games. To má na svědomí sérii Dead Space nebo Battlefield: Hardline a nějakou dobu pracovalo na akční adventuře ze světa Star Wars, a to pod vedením Amy Hennig, scénáristky série Uncharted.

Nový Star Wars titul, který měl původně vyjít během roku 2018 nebo začátkem roku 2019, se naštěstí neruší. Jeho vývoj má však nyní na starosti uskupení EA Worldwide Studios pod vedením týmu EA Vancouver, který se již na vývoji této hry podílel. Tolik k relativně dobrým zprávám.

A teď k těm zprávám, které už tak dobré být nemusí. S ohledem na změny ve vývoji se posunuje datum vydání, které bude teprve stanoveno. Vypadá to, že původně plánovaný termín se s největší pravděpodobností nestihne. O hře jsme hodně dlouho neslyšeli, i když měla být podle staršího vyjádření Amy Hennig letos naplno odhalena. To již delší dobu nasvědčovalo tomu, že vývoj provází problémy. Což se nyní potvrdilo.

Koncept Star Wars hry navíc projde výraznými změnami. Původně mělo jít o lineární akční adventuru hranou z pohledu třetí osoby, v níž vše podléhalo příběhu většího množství postav. Patrick Söderlund z EA však tvrdí, že během vývoje došlo na testování konceptu hry, naslouchání tomu, co by hráči chtěli hrát, a sledování změn na trhu. A tak tvůrci dospěli k rozhodnutí, že aby mohli vytvořit titul, který si budou hráči užívat dlouhou dobu a ke kterému se budou chtít častěji vracet, musí změnit design.

V EA hodlají zachovat zaměření na prvotřídní vizuál, který zajišťuje Frostbite engine, dále na autenticitu Star Wars světa a na vyprávění příběhu. Pojetí hry se však mění tak, aby šlo o obšírnější a variabilnější zážitek, na nějž budou mít hráči větší vliv. Vypadá to, že si někdo uvědomil, že lineární singleplayerový titul by se nemusel prodávat tak dobře, a tak dochází ke změnám, které půjdou více na ruku mainstreamovému publiku a aktuálním trendům. Poznámky o možnosti vracet se ke hře, kterou bude možné hrát déle, nasvědčují, že by zde mohly hrát roli prvky multiplayeru a obecně online hraní, případně elementy otevřeného herního světa. Očividně tu máme další případ jevu, kdy je hra brána spíše jako dlouhodobá služba.

Za sebe musím říct, že mám z těchto změn špatný pocit. Ať je mainstream a směr trhu jakýkoliv, docela jsem se těšil na čistě singleplayerové dobrodružství a pevně věřím, že nejsem sám. Teď se zdá, že v EA udělají vše pro to, aby o hru byl co největší zájem, což je z obchodního hlediska dokonale pochopitelné, ale nemůžu se zbavit dojmu, že tím může samotná hra a její případná originalita a svéráznost dost utrpět.

Nezbývá než čekat na to, s čím nakonec EA vyjde na svělo. Další detaily o uzavření Visceral Games každopádně nejsou k dispozici. Víme jen to, že se v EA pokusí najít nová místa co největšímu počtu zaměstnanců studia.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama