El Originalita FPS
Blogy čtenářů Článek El Originalita FPS

El Originalita FPS

Aneb není všechno zlato co se třpytí a proč je dobré mít vlastní názor založený na objektivních faktech.

Reklama

Aneb není všechno zlato co se třpytí a proč je dobré mít vlastní názor založený na objektivních faktech.

 

Tento článek bude mít tak trochu filosofickou rovinu.

O čem jsou vlastně hry a proč je hrajeme?

To by byla asi tak první otázka, co by se urodila v hlavě civilisty; člověka digitální doby neznalého. Takže co nám to hraní vlastně všechno dává. No samozřejmě, jako první se jistě všem vybízí zábava! Ovšem i tu lze rozdělovat na několik druhů. Tedy na aktivní, pasivní, originální, intelektuální či naprosto přízemní a blbou.. Takto bych mohl pokračovat seznamem až někam kdo ví kam. Každý z nás má své vlastní hodnoty a životní priority, které se mění nejen v průběhu let a doby, které se mění jednotlivcům ale i celé společnosti jako celku.

 

Stejně tak je i nespočet úhlů pohledu, které jsou samozřejmě různé. A s tou různorodostí se právě dostáváme k meritu věci, čímž jsou právě názory. Nic jako objektivní názor neexistuje. Jsou pouze objektivní fakta, tedy věci, které vycházejí z přesných dat a ověřených pravd. Názor je vždy subjektivním prvkem, vycházející z osobního hlediska. Což je základním stavebním kamenem pro recenze. Dejte deseti lidem ochutnat nějáké jídlo a každý vám ho ohodnotí po svém. Tedy jinak. Nicméně i pro recenze musí platit jakási škála standartů, podle které se hodnotí. Takže naprosto objektivní fakta, kterými jsou tyto hodnotící prvky: Hratelnost, grafika, technologická stránka hry a celková zábavnost.

 

Důvodem proč tohle všechno tady zmiňuji je fakt, že se v dnešním článku zaměřím na hru, pro kterou tyto konvenčí aspekty neznamenají prakticky skoro nic a všechno sází pouze na jméno a značku. Nutno říci, že se jí právě tohle daří znamenitě. Protože žijeme v době marketingu a reklamy. I ten který byť sebelepší produkt se neprodá bez: I. Výborného marketingu a II. Historie, kterou právě začínáme...

 

Protože žijeme v době marketingu a reklamy. I ten který byť sebelepší produkt se neprodá bez: I. Výborného marketingu a II. Historie, kterou právě začínáme...

Trajektorie letu zvaného úspěch aneb historie

Prvním počinem do té doby nepříliš známé firmičky v říjnu roku 2003 jménem Infinity Ward bylo právě Call of Duty. Začali se psát mé počátky hraní válečných stříleček (ikdyž formálně mě do tohoto světa uvedl již Projekt IGI, revoluční hra, kterážto vyšla roku 2000 v prosinci). Roku 2005 vyšel CoD 2. Tyto dva díly se již nastálo zapsali do zlatého herního fondu a napevno ukotvili kompas pro celý žánr akčních FPS. Vzpomínám na ně velmi vřele a pozitivně. V dalších dílech se ovšem začalo vařit z vody, recyklovat a invence společně s originalitou vzali za své. Vývojáři již neměli na to, aby udělali opravdu dobrou hru. Čímž se dostáváme do současného stavu.

 

Call of Duty Modern Warfare 3

Opět další díl, který měl více recyklovaných prvků, než těch opravdu nových, inovativních.. Ono se říká proč opravovat něco, co funguje. Což je samozřejmě pravda oprýskaná staletím života. Ovšem dávat pět dílů her stále stejný engine, s veskrze stále stejnou kampaní na jedno brdo, to už moc košer není. Ovšem to je pouze můj úhel pohledu, pohledu od hráče, který od her očekává nějáký pokrok, nějáké zlepšení. Nicméně kampaň měla tato hra alespoň trochu zábavnou. Alespoň do té míry, že u hry neusnete. Což je dílo naskryptovaných scén, přesně toho prvku hry, díky kterému hra působí pozitivně alespoň z části. Těch 300 vývojářů pravděpodobně vždy dělá pouze na tomto prvku.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/JI35CrWYeSw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ono po tolika dílech by již člověk čekal, že ten engine budou mít vývojáři zvládnutý a budou tedy vylaďovat k dokonalosti AI, herní prostředí a další prvky, které ovlivňují váš přímý zážitek na hru. Chyba lávky. Všechno co bylo blbé a nepovedené v díle předchozím, dostalo se i do tohoto dílu. Hru pro jednoho hráče bych hodnotil sedmi body z deseti. Multiplayer naopak šesti.

 

 

Battlefield 3

Tato hra vyšla v říjnu roku 2011. Pamatuji i na hry od doby dílu Battlefieldu 1942 a MoH. Singleplayer je krátký, není tak epický jako u MW3, plusové body má za to, že vypadá technologicky lépe, nicméně mu taktéž náleží 7 z 10. Multiplayer je oproti tomu povedený, tomu bych dal bodů rovnou 9. Celkově má na multiplayer největší vliv každý jednotlivý hráč a je na každém zda mu sedne zničitelné prostředí plné bojové techniky, kde se může takříkajíc vyřádit na velké ploše. Anebo mu stačí v případě MW3 nezničitelné, malé hřišťátka. A malé prostory a rychlá hra. Tyto dva prostory nebudou cizí ani BF3 a dá nám to vědět v Close Quarters.

 

Battlefield 3 a bugy

Hlavně v MP části se dají najít, nicméně zábavnost hry nekazí, jsou s nimi naopak spjati. Příkladem jeden za všechny budiž Mav, pomocí kterého se hráči dostávají na budovy. Z budovy tak lze seskočit například za plot, což vás hodí pod texturu hry a vy se tak máte možnost přesunout do prostoru „nikoho“ a takovým hráčům se říká glitcheři. That guy was inside of the wall when he shot me. . .what a fucking glitcher.

 

Bohužel ani nový patch, který byl slibovaný takřka půl rok tento problém neopravil. Měl opravovat například pády z výšky, zase je neopravil. Co ale opravil jsou kadence zbraní a připravil i novou funkci zkratek, díky kterým si můžete koupit takřka jakývkoli upgrade. EA si své nové ocenění nezasloužila jen tak pro nic za nic.

 

Battlefield 3 versus MW3

Co do prodejů MW3 jasně vede. V tomto aspektu tedy vyhrálo na plné čáře. Je veliká škoda, že ani sami vývojáři se nebyli schopni od této hry odprostit a stále svými prohlášeními paradoxně nahrávali svému konkurentovi, kterého de facto zvýhodnily.

 

NOVÝ NÁSTUPCE V SÉRII CALL OF DUTY

Výměna za nový engine by se rovnala výhře v loterii, stejně tak nemají proč cokoliv měnit, když to ti lidé kupují vesměs jenom díky jménu. Neříkám že si hru nezahraji, když jsem dohrál každou hru v sérii co vyšla. Nicméně oni nemají proč dělat pořádnou hru, až jim spadnou prodeje na polovinu, tak s tím neutěšeným stavem třeba něco udělají. Nevím ale, zda do té doby budu hrát pořát hry.

 

Nový nástupce BF & Medal of Honor

Těmto hrám bych přál hlavně lepší marketing. Aby šli proti proudu a dávali DLC zadarmo. Což asi nikdy neudělají, vzhledem k tomu, jako cenu nedávno vyhrála EA.

 

Tento článek jak jistě mnohým z Vás neuniklo vznikl jako reakce jednoho borce, který šéfuje tomuto webu , napsal tento sarkastický článek. Když neustále není schopný připustit jedinou chybu MW3, je asi prototypem hráče, který hraje rád stále dokola to samé. Na čemž nevidím nic špatného, jen bych to v jeho věku nečekal, to za prvé. Za druhé bych alespoň čekal, že si obě dvě hry zahraje aby mohl soudit. Já jsem obě dvě hry hrál, v BFku mám rank 55, nicméně MW3 multiplayer jsem nebyl schopný hrát více než hodinu. Hra mě prostě nebavila, což je věc každého samozřejmě. Já alespoň pojmenovávám problémy obou her a Doufám v lepší zítřky válečných akcí - hlavně však bez těch zpropadených fanboyů na obou stranách!

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama