Hra bude ale i tak těžká.
Vypadá to, že očekávaná soulslike záležitost letošního roku, Elden Ring, nebude způsobovat stejné nervové kolapsy tak, jako jeho sourozenci Bloodborne, Sekiro nebo Dark Souls 3. Producent hry Yasuhiro Kitao během rozhovoru pro magazín IGN na veletrhu Taipei Game Show 2022 uvedl, že prvky hry byly vyvinuty tak, aby aktivně udržovaly nízkou úroveň stresu hráčů. To jenom dokazuje dřívější tvrzení studia FromSoftware ohledně toho, že Elden Ring bude mnohem přístupnější než dosavadní soulovky.
Podle Kitaa budou souboje v Elden Ringu už tak dost obtížné, tudíž chtěli vývojáři snížit případný stres u hráče jinak. "Vzhledem k tomu, že herní svět je tak rozsáhlý, může to přinést skutečnou hloubku a šíři požitku, ale také to může u některých hráčů vést ke zbytečnému stresu. Vývojářský tým si dal velký pozor, aby se tomu pokud možno vyhnul," popisuje Kitao.
Jak přesně ovšem chce FromSoftware u hráčů snížit stres během hraní Elden Ringu? Především díky cestování napříč otevřeným světem. "Koně poskytují bezstresový způsob cestování na dlouhé vzdálenosti, které hráč musí ve hře překonat," řekl Kitao. Nejedná se ale jen o koně. Hráči budou moci využít také "vzdušných proudů", které jim umožní překonat různé vertikální překážky. "Tento systém byl zaveden jako prostředek rychlého a příjemného vertikálního pohybu vzhůru za účelem prozkoumání těchto vyšších oblastí," sdělil Kitao. V Elden Ringu bude rovněž mořnost rychlého cestování. To samozřejmě není v soulslike žánru žádná novinka, ale Elden Ring obsahuje také mapu, na kterou si hráč může zapisovat vlastní body cesty, které se pak objeví ve hře.
Další "stresový faktor", který bylo potřeba podle Kitaa snížit, je potřeba získat po úmrtí své souly (v tomto případě runy) zpět. "Vzhledem k tomu, že mapa je tak rozsáhlá, může se to stát pro hráče nežádoucím stresem. S ohledem na to jsme určili řadu obtížných míst, míst s velkým množstvím nepřátel nebo silných protivníků, jako body, na kterých mnoho hráčů zemře a bude se muset o tento úkol pokusit znovu. Hráč si může u těchto míst vybrat možnost respawnu v těsné blízkosti místa své smrti. Tento druh opatření je dalším příkladem snahy týmu o implementaci systémů, které mají zmírnit stres hráčů," popisuje Kitao.
Elden Ring vychází 25. února letošního roku na platformy PC, Xbox Series X/S, Xbox One, PlayStation 4 a PlayStation 5. Předobjednat si hru můžete skrze internetový obchod Xzone.cz.