Hry od studia From software miluju a jejich tituly patří k těm nejdůležitějším v mém životě. Nikdy už se asi nebude opakovat takový videoherní "zjev" v podobě Dark Souls. Alespoň pro mě. Ale nikdy neříkej nikdy...
Ovšem elden ring pro mě byl už sedmý titul od tohoto studia a to je jeden z hlavních důvodů, proč to pro mě osobně nebyl takový gamechenger. Naopak pro lidi, kteří do tohoto subžánru naskočili poprvé s touto hrou bude tím "zjevem" právě elden ring. Pár dní před elden ringem jsem dohrával druhé DLC do Dark Souls 3 a po zapnutí elden ringu si dodnes pamatuju to zklamání, jak všechno zůstalo při starém. Pohyb, animace postavy byli naprosto totožné. S tím že jste mohli nově - vyskočit. Neříkám, že podobné move sety a animace pohybu neměly už třeba bloodborne vůči Dark souls. Nicméně nebylo to po tolikaté v řadě to samé a například Dash v bloodbornu byl zcela pozměněn a celkově mi přínos změn přišel relativně velký (systém zbraní, systém léčení a zasazení atd). elden ring je na můj vkus moc podobný Dark Souls sérii a kdyby se to jmenovalo Dark Souls 4, nikdo by s tím asi neměl problém. From software je velice inovativní studio, které nepatří k těm, kteří recyklují to samé do kola jako to dělá například studio Ubisoft. Jejich přínos změn je vždy velkým oproti konkurenci, ale jak už jsem řekl, na těchto hrách jsem herně "vyzrál" a jsem k těmto hrám více zaujatý než k jiným sériím. Pro mě to bylo více téhož a to už po tolikaté, že jsem poprvé u hraní těchto her si musel sám sobě říkat, stojí to ještě za to? Odpověď je, stále si myslím, že ano. Hlavně díky téměř revolučnímu až "zeldovskému" open worldu, který nemá v gamingu podle mého názoru obdoby. Ovšem s tímto kladem mám spojen svůj další a asi největší problém s touto hrou. Asice že hry od fromsoftu byly vždy postavený na vynikajícím level designu (Dark Souls nebude asi nikdy překonáno), který ale nikdy nebyl open world, ale byl koridorově uzpůsoben. Zkrátka byl více lineární. Ne doslova lineární. Prostě ne open world, byla to taková metroidvania ve 3D. I proto za nejlepší části z celé hry považuji lagacy dungeony, které měly koridorový gameplay jako předchozí díly. Podle mého se díky tomu z těchto her vytratilo jakési kouzlo, které je spjaté u těchto her právě s perfektním level designem, který ale musí být více lineární aby to fungovalo jak má. Nemám problém s tím když to bude někdo vnímat jako vrchol herní zábavy. Určitě to přináší i plusy. Hra je díky tomu přístupnější a za mě je elden ring ta nejlehčí souls hra právě díky té obecné přístupnosti. Mnoho lidí má opačný názor, protože tam jsou těžcí bosové. No, za mě jsou souboje s bosy jedna z mnoha vrstev těchto her. A ano, asi se dá říct, že v těchto hrách jsou bos souboje těžší než u předchůdců. To ale nestačí, za mě. Naopak ve všem jiném je hra přístupnější. Dřív v těchto hrách jste si například nemohli měnit staty levelu u vaší postavy kdy se vám zachtělo. Tuto vlastnost měla už například předtím DS3. Já patřím k těm hráčům a fanouškům from software, kteří chtějí mít tu hru nepřístupnější, zní to možná divně ale zkrátka u těchto her to tak vnímám. Tyto hry jsou postaveny na vysoké obtížnosti a můj názor je, čím méně přístupné to je, tím více je to souls, tím více to je to pravé ořechové. V tomto ohledu na tom byly nejlépe Demons souls a Dark Souls. Je to subjektivní preference to jo. Ale zkrátka tak to vnímám.
Nicméně pořád je elden ring super videohra. Jak už jsem řekl. Téměř revoluční open world svět. Opět skvělý combat systém, skvělá hudba a velká míra znovuhratelnosti. A tak dále a tak dále. Tyhle hry jsou v mnoha věcech ojedinělé a neopakovatelné. Pro mě toho už bylo zkrátka asi moc a je na čase si dát od těchto her "nedobrovolnou" pauzu.
Elden Ring
Hráči se ujímají role „Poskvrněného“, jehož cílem je obnovit Elden Ring a stát se vládcem Země mezi zeměmi. Hra nabízí rozsáhlý svět plný tajemství, soubojů s obtížnými bossy, různorodých zbraní a kouzel, které umožňují široké možnosti přizpůsobení postavy a stylu boje. Na příběhu spolupracoval George R. R. Martin, což přidává hloubku bohatému lore hry.
Jedná se o kvalitní titul s obrovským světem. Je to víc open world soulslike hra. Platina po 110h padla a uběhla jako nic. Bossů je zde mnoho a i equipu a spellů. K dokonalosti tomu chybí opravdu málo.
Svět
Design nepřátel
Gameplay
Příběh skrz dialogy postav jsou bez emocí
Elden Ring Nightreign se již brzy dočká vytoužené novinky
Bylo oznámeno datum přidání režimu pro dva hráče.
Steamu již dva týdny po sobě vládne nezávislý hit
Nechal za sebou všechny AAA tituly.
Steam si v posledních dnech podmanila nezávislá novinka a dva známé hity
Důležitou roli sehrál probíhající letní výprodej.
Elden Ring Nightreign oslovil za první den více než 2 miliony hráčů
Hodnocení je však značně rozporuplné.
Elden Ring Nightreign klepe na dveře, podívejte se na finální launch trailer
Hra by časem mohla dostat kooperaci pro dva hráče.
Elden Ring míří na stříbrné plátno, značka se dočká plnohodnotného filmu
Známe jméno režiséra.
Elden Ring Nightreign ukazuje vše podstatné v 10 minut dlouhé ukázce
Od vydání nás dělí necelý měsíc.
Květnové hry: přehled & anketa
Nový DOOM, návrat Elden Ringu a další nadějné tituly.
Nová modifikace pro Elden Ring vám dá do rukou schopnosti bosse ze Sekiro
Střet s Malenií už díky ní není oříškem.
Elden Ring Nightreign spustil registrace do testování
Vybraní hráči si budou moci titul vyzkoušet již příští měsíc.
Starfield letos schází mezi nejúspěšnějšími hrami Steamu
Hráči po něm už tolik jako minulý rok netouží.